عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
محمدی فر عنوان کرد:
دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هنوز دولت عراق اطلاعیه‌ای درباره وضعیت اربعین اعلام نکرده است، گفت: اخبار درباره برگزار شدن یا نشدن اربعین با حضور زائران ایرانی قابل استناد نیست.

عقیق:احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه هنوز هیچ اطلاعیه‌ای از سوی عراق درباره اربعین امسال اعلام نشده است، اظهار داشت: ما هم مثل عاشقان حسینی همچنان منتظر تصمیم دولت عراق هستیم تا بر اساس آن برنامه‌ریزی‌ها را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه پیش ثبت‌نام از زائران اربعین که توسط سازمان حج و زیارت در سامانه سماح صورت می‌گیرد، به معنای اعزام زائران نیست، خاطر نشان کرد: هنوز دولت عراق و وزارت خارجه تصمیم نهایی برای پذیرش زائران خارجی در ایام اربعین را اعلام نکردند و همین امر موجب شده تا ما هم اطلاعات جدیدی از وضعیت اربعین نداشته باشیم.

محمدی‌فر با اشاره به اینکه کمیته‌های ستاد اربعین آماده خدمت به زوار اربعین هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به موافقت دولت با برگزاری اربعین البته با شرط تزریق دو دز واکسن کرونا، باید برای اعزام زائران منتظر نظر دولت عراق بمانیم و تا زمانی آنها اعلام آمادگی نکنند، نمی‌توانیم اقدامی در زمینه اعزام زوار داشته باشیم و اخبار درباره برگزار شدن یا نشدن اربعین با حضور زائران ایرانی قابل استناد نیست. با این وجود، از زائران می‌خواهیم که به سمت مرزها حرکت نکنند و همچنان منتظر تصمیم عراق باشند.

به گزارش فارس، عبداللهیان، وزیر امور خارجه هفته گذشته در دیدار با الکاظمی، نخست وزیر عراق از مذاکره با طرف عراقی به منظور تعیین وضعیت اربعین حسینی خبر داد و قرار بود دولت عراق روز گذشته درباره اربعین ۱۴۰۰ تعیین تکلیف کند. اما تاکنون دولت عراق هیچ اطلاعیه‌ای صادر نکرده است و عاشقان حسینی خارج از عراق به ویژه ایرانیان در انتظار تصمیم دولت عراق هستند. البته مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفته است که به هیچ عنوان عراق برای مسافران ویزای انفرادی صادر نمی‌کند و آژانس‌هایی که در این مدت تخلف کرده‌اند باید خسارت مسافران را پرداخت کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
0
الحمدلله این اربعین معیاری بود برای شناخت دشمنان اهل بیت فقط موندم چطور این دولت دعوش برا حسینی بودنش بود اینطور ضدیت نشون داد....
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین