عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
رونمایی از پوستر و نشان مهرواره «اوج»:
حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه ما طلبه‌ها، بیانات مقام معظم رهبری، نیازهای جامعه و ضرورت‌های نهضت و رسالت طلبگی خود را جدی گرفته‌ایم، گفت: مهرواره «اوج» لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و نهضتی از جنس مواسات و احسان است.

عقیق:آئین رونمایی از نشان و پوستر مهرواره «اوج» صبح امروز سه‌شنبه ۹ شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسینی کوهسار مشاور رئیس و مسئول گزینش سازمان تبلیغات و حجت‌الاسلام میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت برگزار شد.


مهرواره اوج، لبیکی به فرمان رهبری است

حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در اوایل دهه اول محرم دستور جدی به مساجد دادند تا برنامه‌ریزی مجددی کنند تا کارها و نهضت مواسات برای حل مشکلات مردم اوج بگیرد، گفت: مهرواره «اوج» براساس همین فرمان علاوه بر فعالیت‌های گذشته همچون عملیات شهید سلیمانی که به صورت عمومی بود و مهرواره محله همدل که کمی دقیق‌تر و تخصصی‌تر به حل مسئله پرداخت، شکل گرفت تا گامی رو به جلو با تمرکز روی حل مسائل مردم باشد.

وی افزود: با آموزش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا داریم علاوه بر حل مسئله، در این طرح کیفیت حل مسئله را نیز رشد دهیم. اجرای این طرح روی شبکه راهیار و امامان متمرکز است و بنا داریم ۴ فرمان مقام معظم رهبری در خصوص حل مسئله را کاملاً اجرایی کنیم. یعنی اول مسئله را بشناسیم، بعد ظرفیت‌ها را شناسایی و سپس راه‌حل انتخاب کنیم. در مجموع  هم جهت‌گیری کلان نسبت به اهداف انقلاب اسلامی داشته باشیم.

میرمحمدیان گفت: این برنامه‌ها نیازمند آموزش است تا در نهضت مواسات از مدل بسته غذایی و جلب مشارکت مردم پیش برویم.

طلبه‌ها، نیازهای جامعه را جدی می‌گیرند

حجت‌الاسلام محمد قمی در این مراسم با اشاره به اینکه امامان محلات، روستا و مساجد، فرماندهان چنگ نرم هستند، اظهارداشت: زحمت اصلی فعالیت‌های این عرصه با این افراد اما عکسش را از ما می‌گیرند. این پوسترها و نشانه‌ها برای ایجاد توجه جامعه به این سمت و اطلاع‌رسانی فعالیت‌هاست.

وی افزود: ما طلبه‌ها همه چیز را جدی می‌گیریم. ما بیانات مقام معظم رهبری، نیازهای جامعه و ضرورت‌های نهضت و رسالت طلبگی خود را جدی گرفته‌ایم. این طرح اتفاقات معناداری را رقم خواهد زد. اول لبیک به فرمان مقام معظم رهبری است. بعد نهضتی از جنس مواسات و احسان است.

قمی با بیان اینکه ما طلبه‌ها کارمند نیستیم و معتقدیم با کار کارمندی نمی‌توان کارها را جلو برد و به حق نام این طرح هم مهرواره نام گرفته است، تصریح کرد: مسجد باید مرکز و نقطه کانونی فعالیت‌ها باید و این در بیانات مقام معظم رهبری نیز بارها آمده است. در این ایام می‌توان با بهره‌گیری از عزاداری امام حسین(ع) و با استفاده از این ظرف و بستر، برای خیر رساندن مومنین به یکدیگر برنامه‌ریزی کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: در این طرح به واقع و خوبی، اولین گام توانمندسازی انتخاب شده است که آثار بسیار زیادی دارد. از سوی دیگر در این طرح به صورت منطقه‌ای و حتی محله‌ای برای حل مسائل و مشکلات مردم فعالیت می‌شود که به این ترتیب به فراخور هر محله‌ای تصمیم‌گیری و اقدام می‌شود و با توجه به امکانات و ظرفیت‌های آن برنامه‌ریزی می‌شود. این طرح کاملاً بومی است و از هیچ جایی تقلید نشده است و باید با ظرفیت هنری و رسانه‌ای، آن را خوب به مردم اطلاع‌رسانی کرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: تمام فعالیت‌ها، مهرواره‌ها، عملیات‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی ما یک قدم رو به جلوست که اگر مشمول عنایت خداوند و حضرت ولیعصر(عج) قرار گیرد، می‌تواند مسافت طولانی را طی کند.

 

۵ هزار مسجد طی دو روز پای کار مهرواره اوج آمده‌اند​

حجت‌الاسلام محمد فرش فروش دبیر مهرواره اوج نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این مهرواره حدود ۲ روز است که آغاز به کار کرده است، گفت: بعد از آغاز به کار حدود ۵ هزار مسجد مرتبط با شبکه امامت و راهیاری لبیک گفتند و در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها نیز جلساتی در حال برگزاری است. بنا داریم در هفته آتی نیز نشست دو روزه‌ای با مدیران شهرستان‌ها در مشهد برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتقای شبکه راهیاری یکی از اهداف اجرای این طرح است، گفت: بنا داریم شبکه امامت را در این طرح ارتقا دهیم و تمام ۵۰ هزار مسجد مرتبط را پای کار بیاوریم. در ۱۴ استان نیز بنا داریم طرح شریکةالامام را گسترش دهیم. همچنین در این ۱،۲ ماهه تولید علم و محتوا داشته باشیم تا راهیاران در کف میدان دست پر داشته باشند.

 

مسجد محور وحدت و اتحاد را جا بیندازیم

حجت‌الاسلام حسینی کوهسار مشاور رئیس و مسئول گزینش سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم اظهارداشت: مسجد محور اتحاد و منادی وحدت باید باشد و اگر این محقق نشود، باقی امور محقق نخواهد شد. در اسلام به محوریت مساجد توجه ویژه شده است که در ادیان دیگر جایی ندارد. این اتحاد و منادی وحدت بودن مساجد را باید در جامعه، امام و ارکان مسجد جابیندازیم.

 

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام محمد قمی به صورت رسمی در سامانه مهرواره اوج ثبت نام کرد و به عنوان یک کاربر لبیک عملی برای حل مسائل و مشکلات مردم داشت.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین