عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۶۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
حرف های حاج حسین هوشیار درباره ابتلایش به کرونا:
حاج حسین هوشیار در آخرین قسمت برنامه تکیه ویژه برنامه عقیق در شبکه افق درباره مبتلا شدنش به بیماری کرونا درپاسخ به سوال مجری که پرسید آیا طعنه نشنیدید که مگر نوکر امام حسین (ع) هم کرونا می گیرد گفت : من در آن روزها و شب ها رو تخت بیمارستان خیلی به این موضوع فکر می کردم . به نظرم در این زمینه شاهد افراط و تفریط هستیم.

عقیق: حاج حسین هوشیار در آخرین قسمت برنامه تکیه ویژه برنامه عقیق در شبکه افق درباره مبتلا شدنش به بیماری کرونا درپاسخ به سوال مجری که پرسید آیا طعنه نشنیدید که مگر نوکر امام حسین (ع) هم کرونا می گیرد گفت : من در آن روزها و شب ها رو تخت بیمارستان خیلی به این موضوع فکر می کردم . به نظرم در این زمینه شاهد افراط و تفریط هستیم.

وی ادامه داد: من از تفریط شروع می کنم و کسانی که اساسا نیاز ما به این جلسات ، نیاز ما به حقیقت نابی به نام امام حسین (ع) و توسلات را زیر سوال می برند. برای این افراد جواب داریم و بارها هم جواب داده شده که حداقل اتفاقی که در این روضه ها و توسل ها می افتد این است که روح ما آرام می شود. مگر نه این است که می گویند در سختی ها جایی را پیدا کنیم که روحمان به آرامش برسد . در تمام دنیا روانشناس ها با برگزاری دوره های مختلف مثبت اندیشی و غیره که فضای مجازی را هم پر کرده ، تلاش می کنند به انسان آرامش بدهند. ما اینجا می گوییم آرامش ما در ذکر یاحسین و توسل به اهل بیت (ع) است.

این مداح اهل بیت در ادامه افزود: به بخش دیگری از دوستان می پردازم که معتقدند کرونا به هیئت راه ندارد . اینکه هیئت دارالشفاست شکی در آن نیست اما باید بگوییم دوستان عزیز ، ما در این وضعیت کرونا اعتقاد به معجزه داریم ولی انتظارمعجزه نداریم. ما معتقد به معجزه امام حسین (ع) قطعا هستیم . در مورد خوردم این معجزه رخ داد نمی خواهم در موردش صحبت کنم.

حاج حسین هوشیار گفت: از اهل بیت می شود حاجات دنیایی خواست هیچ مشکلی هم ندارد ولی این نازل ترین نوع خواستن است. ما امام حسین(ع) را فقط برای گرفتاری های دنیوی نمی خواهیم . امام حسین (ع) راه زندگی ما و چراغ هدایت ماست. من در هیئت خودمان قانون سببیت را برای بچه ها شرح دادم . کاش منبری های ما و کسانی که تریبون دارند این موضوع را برای مردم شرح دهند تا اینقدر این مفاهیم مورد تمسخر و استهزا قرار نگیرد. قانون سببیت الهی معلوم است . آتش می سوزاند ، جاذبه باعث سقوط می شود. ما در این جلسات نیامده ایم بگوییم که یا امام حسین (ع) قانون سببیت الهی را از بین ببر! دعا می کنیم ، چون معتقد به معجزه امام حسین (ع) هستیم اما نیامده ایم که انتظار معجزه داشته باشیم . چون خود سیدالشهدا هم تسلیم سببیت الهی شدند و روز عاشورا هر گونه کمک های غیبی را نپذیرفتند و در نهایت فرمودند الهی رضا برضائک و تسلیما لامرک . طبق همین قانون ما هم تلاش می کنیم بر گرفتاری ها پیروز بشویم ، اگر برای معجزه ای اتفاق افتاد چه بهتر، اگر هم معجزه ای نشد ذره ای از اعتقاد ما کم نمی شود.

ای مداح اهل بیت (ع) در پایان گفت: پیامبران ما معجزه را برای کسانی می آوردند که سطح و درک پایین تری نسبت به بقیه جامعه داشتند. ما فهممان آنقدر بالا هست که از امام حسین(ع) طلب معجزه نداشته باشیم.

در ادامه بخشی از صحبت های این ذاکر اهل بیت را ببینید:

تعداد بازدید : 55

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین