عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
حجت الاسلام قرائتی:
حجت الاسلام قرائتی می‌گوید: گاهی اوقات انسان گریه می‌کند، اما معرفت ندارد. قرآن گریه‌ای را مناسب می‌داند که بر اساس معرفت باشد.

عقیق:حجت‌الاسلام قرائتی در برنامه «نکات ناب» گفت: در روایات داریم اگر فتنه‌ها مثل شب‌های تاریک به شما روی آورد، بر شما باد بر قرآن «فَعَلیکُم بِالقرآن.» شبیه این برای امام حسین علیه‌السلام هم هست. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود «إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ.»

وی درباره لزوم الگوگیری از امام حسین (ع) گفت: حضرت اباعبدالله خود فرمود برای شما در من اسوه حسنه است «لَکُم فِیَّ أسوةٌ حَسَنة.» یعنی محاصرۀ اقتصادی و نظامی من را نشکست، آب هم که نداشتم. موج تبلیغات دشمن را شکست؛ زیرا تبلیغاتی علیه ایشان کردند که امام را خارجی معرفی کردند؛ یعنی کسی که مقابل حق ایستاده و علیه او خروج کرده است. تبلیغات به گونه‌ای بود که امام حسین را ضد حکومت معرفی کردند.

قرائتی ادامه داد: گاهی اوقات انسان گریه می‌کند، اما معرفت ندارد. قرآن گریه‌ای را مناسب می‌داند که بر اساس معرفت باشد: «... تَرى‏ أَعْیُنَهُمْ تَفیضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا؛ و چون آنچه را به سوى این پیامبر نازل شده، بشنوند، مى‏‌بینى بر اثر آن حقیقتى که شناخته‌‏اند، اشک از چشم‌هایشان سرازیر مى‏‌شود.» (مائده 83)


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین