عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
مؤلف کتاب «وقعةالطف» طی پیامی کوتاه توصیه‌هایی به وعاظ و مداحان ارائه داد.

عقیق:با نزدیک شدن به ماه عزای سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، فضای جامعه آکنده از اندوهی وصف‌ناپذیر می‌شود؛ اندوهی که ناشی از عشق و ارادت وافر مردم به آستان نورانی اهل بیت وحی به ویژه امام حسین علیه‌السلام است. اما مسئله هیئت و روضه منحصر در اشک و عزا نیست بلکه ظرفی برای تعلیم و دریافت معارف عترت است. آن دست از مادحینی که هدف اصلی برنامه را گریه قرار می‌دهند، ممکن است با تعابیری مثل «زبان حال» ناخواسته به مسیر تحریف تاریخ قدم بردارند و از این رهگذر، ناخودآگاه به تحریف سخنان امام معصوم علیه‌السلام بپردازند.

بنابراین ضروری است مداحان و وعاظ نسبت به محتوای تاریخ به ویژه کلام معصوم، حساسیت لازم را لحاظ کنند و این مسئله، حقّ مخاطب است تا به اسم تاریخ و کلام عترت با محتوایی ناصواب مواجه نشوند.

آیت الله یوسفی غروی،‌ مؤلف کتاب «وقعةالطف» طی پیامی کوتاه به وعاظ و مداحان به خبرنگار تسنیم گفت: ضروری است وعاظ و مداحان نسبت به بیان تاریخ کربلا حساسیت لازم را لحاظ کنند تا به این ترتیب به ثواب بیشتری دست یابند. اینها توصیه همیشگی ما به این بزرگواران است و امیدواریم این بار هم در دایره رسالت آسمانی خود به خوبی وظیفه خود را عمل کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین