عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
به مناسبت عید سعید غدیر:
همزمان با عید سعید غدیر، خیابان‌های منتهی به حرم امام علی (ع) چراغانی و جشن غدیر در حرم مولا با حضور جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد.

عقیق:همزمان با شب عیدغدیر، نجف اشرف غرق نور و سرور بود و خیابان‌های منتهی به حرم امام علی (ع) چراغانی شده بودند.

همچنین جوانان عراقی با راه‌اندازی موکب‌ها از زائران مولا پذیرایی می‌کردند. دیگ‌های غذا به ترتیب از عصر روز گذشته برای پذیرایی از زوار امیرالمؤمنین (ع) آماده شده بودند و همزمان با شب غدیر غذای نذری بین زائران و عاشقان امام علی (ع) توزیع شد.

تعداد بازدید : 90

کاروان شادی غدیر در نجف

همچنین کارناوال شادی در شارع الرسول به همت جوانان عراقی راه‌اندازی شد و جوانان سوار بر خودروها ضمن همخوانی با مولودی و سرودهای پخش شده، بین زوار گل توزیع کردند و شکلات و شیرینی دادند.

در همه خیابان‌های منتهی به حرم علوی جشن و سرور به پا بود و همه سعی داشتند در اطعام شب غدیر مشارکت داشته باشند و ضمن توزیع غذا، بین زوار شیرینی، شکلات و نوشیدنی توزیع کنند.

تعداد بازدید : 51

جشن غدیر در خیابان منتهی به حرم مولا

شب گذشته زائران از راه‌های دور و نزدیک به سوی حرم مولا مشرف می‌شدند و به زیارت و دعاخوانی مشغول بودند. حال و هوای نجف اشرف در شب غدیر بسیار دلچسب بود و زائران همراه با گل‌هایی در دست به سوی ضریح امیرالمؤمنین (ع) حرکت می‌کردند.

تعداد بازدید : 44

جشن غدیر در نجف

همچنین ظهر روز گذشته برای آمادگی حضور زوار در حرم مولا، ضریح حرم امام علی (ع) شست‌وشو شد و خادمان حرم آن حضرت پس از شست‌وشو و ضدعفونی درها را به روی زوار باز و ضریح امام علی (ع) را گل‌باران کردند.

در ادامه فیلم و تصاویری از حال و هوای حرم علوی به مناسبت عید غدیر را مشاهده می‌کنید:

 

 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین