عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۱۳۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب:
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که حج بدون برائت حج نیست، چون همه شاخص اسلامیت، همگرایی دینی و بیزاری از دشمنان اسلام است.گفت: آن کسی که مسلمان است و با صهیونیست‌ها دست می‌دهد، اسلام را نشناخته است.

عقیق:حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در کنگره بین‌المللی «حج؛ جهان اسلام، چالش‌ها و راهکارها»، تولی و تبری را یکی از ارکان بزرگ دین مقدس اسلام برشمرد و گفت: درباره نبی مکرم اسلام، در کلام وحی می‌خوانیم اشداء علی الکفار، رحماء بینهم؛ در زیارتنامه‌های معصومان هم می‌خوانیم سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم؛ در برنامه‌های دینی و ادیان و مکاتب گذشته، مسأله همگرایی و واگرایی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: همگرایی با همراهان و همفکران و واگرایی با دیگران؛ مسأله‌ای عقلی است و همیشه در بین تمام موجودات خداوند این مسأله وجود دارد که باید از دشمن ابراز تنفر و در مقابل او موضع گرفت و با جبهه خودی همراهی و برای او دلسوزی کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: حج یکی از جایگاه‌های بلندی است که این ندای تنفر و بیزاری از دشمنان در آن باید باشد؛ چون آیاتی که در ابتدای سوره برائت است برای همین سرزمین همین ایام نازل شده و برای بیزاری از مشرکان و کسانی است که در مقابل حق و پیامبر صلی الله علیه و اله ایستاده‌اند. آنان که برای نابودی دین پیوسته نقشه می‌کشیدند و چندین بار خود را در مقابل پیامبر آزمودند و برنامه‌ریزی کردند که پیامبر را به هر صورت ممکن از پای در آورند، باید ابراز بیزاری کرد. 

وی افزود: همانگونه که مشرکان، پیامبر (ص) را تکذیب کردند، او را ساحر خواندند و در مکه پوست گندیده گوسفند به صورت مبارک آن انسان کامل زدند و خاکستر و آتش بر سر مبارکش ریختند، سنگ بر پای آن خلیفه الهی زدند، استخوان پای او را آزردند، پیشانی و دندانش را شکستند، عموی او را شهید و یارانش را شکنجه کردند، باید در مقابل این تفکر و این دشمنان ایستاد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه چنین حرکاتی از سوی مشرکان، امروز هم در حال اجرا است، تصریح کرد: مگر دشمنان اسلام در رسانه‌های خود علیه انقلاب اسلامی تبلیغ نمی‌کنند؟ مگر نسبت‌های ناروا به انقلاب و انقلابیان نمی‌دهند؟ مگر اسلام را زیر سئوال نمی‌برند؟ مگر کاه‌ها را کوه نمی‌کنند؟ امروز آنها ادامه دهندگان مسیر دشمنان اسلام هستند و همین پلشتی و ناپاکی‌ها را در مقابل رهبران پاک انقلاب اسلامی انجام می‌دهند و هزاران کیلومتر آن طرف‌تر افرادی را برای توطئه و ترور در جمهوری اسلامی اجیر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به پیام‌های امامین انقلاب در مراسم برائت از مشرکین اشاره کرد و گفت: این بزرگواران در این پیام‌ها وحدت اسلامی، همگرایی اسلامی، همراهی مسلمانان را توصیه می‌کنند؛  و به دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قلمرو کشورهای اسلامی می‌پردازند و در مقابل ستمگران و ستم‌پیشگان آمریکایی و صهیونیستی کودک‌کش می‌تازند و در مقابل مردم مظلوم با مهربانی تمام سخن می‌گویند.

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره توبه اظهار داشت: خداوند می‌فرماید که این اعلان الهی و اعلان پیامبر خدا (ص) به همه مردم در روز اجتماع بزرگشان است که خداوند متنفر از مشرکان و اعلام بیزار می‌کند. الان هم همینطور است و خداوند و پیامبر اکرم از رژیم صهیونیستی و کسانی که با آن‌ها دست می‌دهند، بیزار هستند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مسأله برائت از مشرکان در حج ابراز داشت: امام خمینی (ره) فرمود که حج بدون برائت حج نیست؛ چون همه شاخص اسلامیت، همگرایی دینی و بیزاری از دشمنان اسلام است.

وی ادامه داد: آن کسی که می‌گوید مسلمان هستم و با صهیونیست‌ها دست می‌دهد اسلام را نشناخته است؛ باید از او بپرسید که جملات نماز را چگونه ادا می‌کند؟ وقتی می‌گویید غیر المغضوب علیهم و لا الضالین، خدا بر چه کسانی غضب کرده است؟ مغضوبین خدا ظالمین هستند، ضالین و گمراهان همین متکبران آمریکایی و صهیونیست هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: یا نماز این‌ها نماز نیست، یا صهیونیست‌ها را مغضوب و ضالین نمی‌دانند؛ اگر صهیونیست‌ها را گمراه نمی‌دانند که فاجعه است؛ اگر صهیونیست‌ها را دشمن اسلام نمی‌دانند که در اولیات فکر و فهم سیاسی خود مشکل دارند؛ مگر اینکه بگوییم نماز را نمی‌فهمند که چه می‌گویند و شاید هم که نمی‌خوانند، چون اگر انسان نمازخوان باشد و دستورات دینی را عمل کند، نمی‌تواند با مشرکان و استکبار دست دوستی دهد.

وی ۹ گروه را محبوب خداوند در قران و در مقابل ۱۳ گروه را مغضوب خدا عنوان کرد و ضمن اشاره به اوصاف این افراد ابراز داشت: از خدای بزرگ می‌خواهیم برائت از مشرکین که باید در حج باشد، روز به روز و سال به سال گسترش پیدا کند و این بیداری در جهان اسلام که بسیاری از آن‌ها بر اثر راهنمایی‌های حضرت امام خمینی (ره) بوده است، روز افزون شود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین