عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
حسین حائری خبرداد؛
مسؤول ستاد مردمی طرح ملی مائده غدیر از اجرای این‌ پویش در دو بخش و با مشارکت هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: در بخش نخست ۱۵۰۰ نقطه را در سطح کشور شناسایی کرده و مورد حمایت قرار می‌دهیم و در بخش دوم با طرح اطعام خانه به خانه، اطعام غدیر را در سطح قابل توجه رقم خواهیم زد.

عقیق:حسین حائری صبح امروز در افتتاحیه سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، طی سخنانی با موضوع هیأت و مسئله احیای غدیر اظهار کرد: در مناسبت‌های مختلف ما به تعظیم شعائر مکلف می‌شویم که اوج این وظایف در ماه محرم نمود پیدا می‌کند.

وی هدف انبیای الهی را از رسالت، قیام مردم برای تقوا و قسط دانست و عنوان کرد: مدیران هیأت، طلایه‌داران این قیام هستند و اگر بگوییم که تحقق انقلاب اسلامی وابسته به احیای محرم بود اضافه‌گویی نکرده‌ایم.

وی زیربنای تحقق تمدن اسلامی را حرکت بر مبنای غدیر دانست و گفت: چند سالی است که در مسیر احیای غدیر حرکت‌های قابل توجه رقم زده شده است درحالی‌که در گذشته غدیر مغفول مانده بود و ما کمتر به آن می‌پرداختیم.

وی با بیان اینکه در روایات نسبت به اطعام در غدیر تأکید ویژه‌ای شده است، مطرح کرد: اوج قضیه سفره‌داری گره‌خورده با غدیر است و در ماه محرم هم ما سر دیگ نذری با مسیحی و کلیمی گره خورده‌ایم.

حائری از آغاز فعالیت‌های منسجم برای گرامی‌داشت غدیر و اطعام این روز یاد کرد و گفت: ستادی مردمی راه‌اندازی شد و در تهران برنامه پویش مائده غدیر را دنبال کردیم که در آن ده ها هزار اطعام پخت و توزیع شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های دوم و سوم رسانه ملی و مجموعه‌های مختلف پای کار آمده‌اند، عنوان کرد: تمرکز در‌ یک عنوان می‌تواند در تعظیم شعائر تاثیرگذار باشد هر چند اسمی از یک شخص و مجموعه باقی نمی‌ماند اما عناوین و حرکت مردمی ماندگار خواهد شد.

حائری ادامه داد: امسال در پویش «یک وعده با علی» حمایت از گروه‌های جهادی و هیأت‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم که در این‌ راستا ۱۵۰۰ نقطه مورد حمایت قرار گرفتند که ۱۰۰ نقطه به صورت ویژه‌تر دیده شده‌اند.
وی افزود: در قربان می‌توان مهمان‌ و‌ در غدیر می‌توان میزبان برادران اهل سنت بود و در این صورت می‌توان اختلافات قومی و قبیله‌ای را رفع کرد.

حائری با بیان اینکه در بخش دوم پویش یک وعده با علی، «اطعام خانه به خانه» با عنوان شما هم مهمان مولایید دنبال می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا عید غدیر امسال یک حرکت گسترده در کشور رقم بزنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین