عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
رحیم آبفروش در سیزدهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری:
جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر با تأکید بر اینکه محوریت این همایش را متناسب با شرایط امروز جامعه، موضوع «هیأت، دولت، مردم» قرار دادیم تا بتوانیم به روابط و وظایف متقابل میان این سه بپردازیم‌.

عقیق:رحیم آبفروش صبح امروز در سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، با اشاره به سند راهبردی جامعه ایمانی مشعر اظهار کرد: این سند در چند موضوع تعارف، ترابط، تعالی، تضایف، تثبیت و تداوم خلاصه می‌شود و ما این سند را به‌عنوان یک نقشه به صورت جدی دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم به افق مطلوب اهل‌بیت(ع) در مورد هیأت برسیم.

وی اضافه کرد: در مسیر رسیدن به اهداف، بطور قطعی آفات، موانع و آسیب‌هایی است و ما باید از نفوذ ناامیدی مراقبت کنیم و به دنبال ترویج امید و در مسیر راسخ باشیم.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر با تاکید بر اینکه مدیران هیأت‌ها به عبارتی در سوق دادن مردم به سمت تعالی سکان‌داری می‌کنند، گفت: خادمی هیأت یک واژه مقدس است و بار سنگینی بر دوش ما می‌گذارد، برای اینکه بتوانیم به هدف تعالی برسیم باید شرایط مورد نیاز را در خود ایجاد و حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه بار سنگین هیأت با پشتیبانی سلسله نورانی شهدا همراه است، اظهار کرد: در شرایط امروز که دشمن با تمام توان به میدان وارد شده هیأتی‌ها هم باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و علاوه بر مراقبت و تقویت یکدیگر، به دنبال ایفای نقش‌های مهم باشند.

آبفروش برگزاری این همایش‌ها را فرصتی برای تجدید قوا، افزایش صمیمیت‌ها و انتقال تجربیات و نظرات دانسته و گفت: ما باید پرچم هیأت را قدرتمندانه برافراشته نگه داریم و برای گرامی‌داشت غدیر و محرم مبتنی بر اخلاق و عقلانیت آماده شویم و در امن‌ترین جای جهان برای اهل‌بیت(ع) خودمان را خرج کنیم.

وی با بیان اینکه بدون همراهی مردم اتفاقات حکومتی رقم زده نمی‌شود، اظهار کرد: ما محوریت این همایش را متناسب با شرایط امروز هیأت، دولت و مردم قرار دادیم تا بتوانیم به روابط و وظایف متقابل میان این سه بپردازیم‌.
جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: امروز در شرایط بین‌المللی خاصی هستیم، همسایه شرق ما که سال‌ها درگیر دشمنانی بوده که از هزاران کیلومتر دورتر آمده و در افغانستان مستقر بودند و امروز وضعیت خوبی ندارد، عراقی‌ها هم عزادار بیش از ۱۰۰ شهید بیمارستان ناصریه هستند و امثال ما که قرار است در اربعین با آن‌ها عقد اخوت ببندیم امروز باید در کنار آن‌ها باشیم و برادری خود را ابراز کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز برادران و خواهران ما در سیستان و بلوچستان به واسطه بی‌تدبیری مسؤولان با مشکلات جدی روبرو هستند، گفت: امروز بی‌آبی در این استان صحنه‌هایی را پدید آورده که هر کدام‌از این صحنه‌ها یک روضه مکشوف است.

رحیم آبفروش از حرکت گسترده هیأتی‌ها در قالب پویش یا ساقی‌العطاشا در سیستان و بلوچستان یاد کرد و گفت: این پویش به صورت غیرمستقیم یک تبلیغ بزرگ از شیعه را رقم زد و توانست یک الگوی مناسب ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه آخرین فتوحات شهدا در سرزمین شامات باید توسط هیأتی‌ها تثبیت شود، اظهار کرد: جغرافیای سرزمینی باید ذیل جغرافیایی فرهنگی تعریف شود و اکنون فرصت برای خادمی هیأت‌ها در سرزمین سوریه فراهم شده است و هیأت‌هایی که توان تجهیزاتی و امکانات مالی مورد نیاز را دارند می‌توانند در سوریه حضور یابند و به نیازهای موجود به ویژه نیازهای فرهنگی پاسخ دهند و ما نیز با تامین تغذیه، اسکان و ایاب و ذهاب در داخل سوریه میزبان هیأت‌ها خواهیم بود.

آبفروش از انتخاب شعار «زیر علمت امن‌ترین جای جهان است» توسط هیأت‌های کشور خبر داد و افزود: هر چند عنصر استقلال برای هیأت یک موضوع مهم است و هر هیأت با هویت، تنوع، عنوان و شعار خاص خود شناخته می‌شود اما شعار کلی برای یک مجاهدت جمعی و رزمایشی بزرگ در نظرگرفته شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین