عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
حاج میثم مطیعی مداح اهل بیت و استاد دانشگاه امام صادق(ع) در کلاس درس خود برای دانشجویان از شخصیت بی‌نظیر علامه امینی و کتاب الغدیر گفته است.

عقیق: امروز ۱۲ تیرماه، پنجاه و یکمین سالروز درگذشت علامه امینی است. عبدالحسین امینی نجفی مشهور به علامه امینی (متولد: ۱۳۲۰ هجری قمری در سراب واقع در آذربایجان، وفات: ۲۸ ربیع‌الثانی ۱۳۹۰ هجری قمری یا ۱۲ تیر ۱۳۴۹ شمسی در تهران که در نجف مدفون شد) از مراجع بنام شیعه و نویسنده کتاب دایرةالمعارفی الغدیر است. اثر نامدار او دایرةالمعارف ۱۱ جلدی «الغدیر» که به زبان عربی (۲۲ جلد به‌زبان فارسی) و خلاصه آن به چند زبان ترجمه شده‌ است که در رأس تألیفات علامه و حاصل زحمات ۴۰ ساله اوست. الغدیر به بررسی تفصیلی مسأله ولایت تشیع از جنبه‌های گوناگون تاریخی، تفسیری، روایی و حدیثی، فقهی، ادبی، کلامی و اصولی پرداخته‌است. امینی برای تدوین این کتاب به کتابخانه‌های کشورهای مختلف از جمله عراق، هندوستان، پاکستان، مغرب، مصر و کشورهای دیگر دنیا مسافرت کرد. وی در نگارش این اثر چنان‌که خود گفته ۱۰ ‌هزار جلد کتاب را به دقت مطالعه و استنساخ و به صدهزار رساله مراجعه مکرر کرده‌است

حاج میثم مطیعی مداح اهل بیت و استاد دانشگاه امام صادق(ع) در کلاس درس خود برای دانشجویان از شخصیت بی‌نظیر علامه امینی و کتاب الغدیر گفته است.

او در این درسگفتار خود از شخصیت علامه امینی، به تبیین ساختار کلی کتاب الغدیر و معرفی کتاب‌های مرتبط پرداخته است.

صوت این درس گفتار را اینجا بشنوید:

 

 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین