عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
طرح توسعه فضای زیارتی حرم حضرت زینب (س) با مسقف سازی بیش از یک هزار و 600 مترمربع از فضای شبستان، به بیش از 50 درصد رسید.

عقیق:طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) به منظور افزایش فضای زیارتی و سهولت در تردد زائران در بخش شمالی و دو نیم ضلع شرقی و غربی حرم بانوی دشت کربلا به همت ستاد بازسازی عتبات در حال انجام است.

 

در این طرح ،علاوه بر مسقف شدن بیش از یک هزار و ۶۰۰ مترمربع از شبستان حرم عمه سادات، پارکینگی در نزدیکی حرم مطهر با مساحتی بالغ بر هفت هزار مترمربع ساخته می‌شود، به طوری که فضای زیارتی در این مکان مقدس دو برابر خواهد شد.

تعداد بازدید : 35

بخشی از فضای مسقف در شبستان حرم حضرت زینب (س)

عملیات توسعه حرم حضرت زینب (س) در سوریه از سال گذشته آغاز شد که البته اکنون روند توسعه و بازسازی حرم عمه سادات به کُندی پیش می‌رود.

با این وجود، تاکنون بیش از ۵۰ درصد روند مسقف سازی حرم حضرت زینب (س) انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا اواخر سال جاری بخش قابل توجهی از توسعه و بازسازی حرم به اتمام برسد.

 

به گزارش فارس، حرم حضرت زینب (س) در منطقه زینبیه دمشق قرار دارد که اکنون با توجه به شیوع کرونا زائران با رعایت نکات بهداشتی به این مکان مقدس مشرف می‌شوند. البته هنوز سفرهای زیارتی ایرانیان به سوریه برقرار نشده است .اما به نظر می‌رسد در صورت موافقت ستاد کرونا با توجه به آمادگی سوریه، سفرها به سوریه برقرار شود.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین