عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۷۵۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی:
استاد حوزه علمیه گفت: حضور امام رضا(ع) سبب شد نور ولایت در ایران گسترش یابد. امروز ایران به کانون ترویج شیعه تبدیل‌ شده است، تا قبل‌ از حضور امام رضا(ع) و امامزادگان در کشور ما این‌گونه نبود، بسیاری از مناطق نسبت به اهل‌بیت(ع) شناخت نداشتند.

عقیق:حجت‌الاسلام شیخ محمد ابوالقاسم دولابی شامگاه یکشنبه ۳۰ خردا ماه به‌ مناسبت ولادت امام رضا(ع) در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: ما مردم ایران به امام رضا(ع) بدهکار هستیم.

وی افزود: امروز ایران به کانون ترویج شیعه تبدیل‌ شده است، تا قبل‌ از حضور امام رضا(ع) و امامزادگان در کشور ما این‌گونه نبود، بسیاری از مناطق نسبت به اهل‌بیت(ع) شناخت نداشتند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضور امام رضا(ع)  سبب شد نور ولایت در ایران گسترش یابد، عنوان کرد: کرامات فراوانی از ایشان مشاهده کردند و همین مسایل سبب شد مردم به سمت اهل‌بیت(ع) گرایش پیدا کنند.

حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی بیان کرد: برخی امامزادگان با هدف ایجاد موج توجه به ولایت وارد ایران شدند.

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه مشرکان دوست ندارند نور خدا و ولایت منتشر شود و می‌خواهند با دهان خود این نور را خاموش کنند اما خداوند آن را منتشر می کند، گفت: مأمون از این قاعده مستثنی نیست مامون در مقابل موج مهاجرت امامزادگان مقاومت و‌ برخی از آنها را شهید کرد شاه‌چراغ(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله این امامزادگان هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در ماجرای امام رضا(ع) و مامون با سه عنصر اصلی مواجه هستیم، اظهار کرد: اول عنصر ولایت که کارش پرتوافکنی نور الهی است دوم عنصر طاغوتی است که ولایت‌مداران را دچار آسیب می‌کند، امام حسین(ع) جریان حقی است که امامزادگانی همچون حضرت زینب(س) در کنار او می‌ایستند و بر مصایب وارده از سوی دشمن مقاومت می‌کنند، امروز هم در انقلاب اسلامی جریان شیعه حقیقی در ایران متبلور شده که با دشمنانی از اعوان مامون مواجه است که برای جلوگیری از انتشار نور ولایت تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه در عصر شهوت و شبهات امام راحل قیام کرد و مامون ها و یزیدی‌های با همه توان برای او مانع‌تراشی کردند، ابراز کرد: تحریم‌ها، خیانت‌ها و جنایت‌هایی که با کمک نفوذی‌های داخلی انجام می‌گیرد از جمله این مانع‌تراشی‌ها است، که اخیراً نیز شاهد بودیم در انتخابات که باید راس ساعت شروع می‌شد در برخی از شهرها بسیار دیر آغاز شد و یا در برخی دیگر هم ظهر تعرفه تمام می‌شود اما مشارکت بالای مردم حمایت از ولایت را نشان داد که پرچم‌دار شیعه است.

وی افزود: امروز چشم توده مردم دنیا به ایران است که عزم زمینه‌سازی ظهور دارد، ظهور با معجزه رخ نمی‌دهد  باید زمینه ظهور امام زمان(عج) توسط عده‌ای فراهم شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در حدیث است که مردمی از مشرق‌زمین قیام می‌کنند و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) می‌شوند، بدون تردید با انقلاب اسلامی چنین چیزی رخ می‌دهد، امروز چشم امید کشورهای اسلامی به ایران است.

حجت الاسلام دولابی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فلسطینی‌ها را آموزش داده‌اند که چگونه مقابل اسرائیل ایستادگی کنند، با انقلاب اسلامی اقتدار باطل در جهان شکسته شده‌ است، چه کسی مردم را آموزش داد که مقابل استکبار ایستادگی کنند، امام راحل از پایگاه دین بدون اسلحه قیام کرد و سبب شد بسیاری دلداده او شوند، شیخ زکزاکی با الگوگیری از امام راحل بیست میلیون نفر را در الجزایر شیعه کرد. این چه قدرتی است که با این مشکلات انقلاب را نگه‌داشته است و نور ولایت را پرتوافکنی می‌کند.

 وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت از سوی امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) به اهل‌بیت(ع) به ما ارث رسیده است، گفت: امام رضا(ع) می‌فرمایند عقل انسان کامل نمی‌شود تااینکه در او ده ویژگی شکل گیرد که یکی از آن‌ها عقلانیت است.

وی ادامه داد: امروز بشریت مدعی عقلانیت است درحالی‌که بر اساس حدیث امام رضا(ع) دیگران به خیر انسان عاقل امیدوار و از شر او در امان هستند آیا امروز قدرت‌های جهان این‌گونه هستند، آن عربستان خائن که کودکان را قتل‌عام می‌کند این‌گونه است یا ایران که به کسی آسیب نمی‌رساند این‌گونه است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: آن نادانی که می‌گوید چرا با آمریکا می‌جنگید باید از او پرسید آیا ما با آمریکایی‌ها می‌جنگیم یا آمریکا با ما می‌جنگد و پایگاه‌های نظامی آمریکا اطراف ایران شکل‌گرفته یا پایگاه‌های نظامی ما اطراف آمریکا شکل‌گرفته ایت، آیا آن‌ها هواپیمای مسافری ما را می‌زنند یا ما هواپیماهای مسافری آن‌ها را زدیم، چه کسانی به خاک ما حمله کردند یا سردار ما را شهید کردند، آن‌ها روی حیوانات را سیاه کرده‌اند اگر روی زمین کشوری باشد که با شاخص عقلانیت سنخیت داشته باشد آن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین