عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۷۴۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به چندین قرن سابقه حضور ایرانیان در بازسازی و توسعه حرم مطهر پدر و فرزند امام رضا(ع) گفت: هم اکنون 7 پروژه با هدف ارتقای رفاه حال زائران توسط ایرانیان در حرم کاظمین در حال اجرا است.

عقیق:محمد جلال‌مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به ارادت ویژه ایرانیان به ساحت مقدس امام موسی کاظم (ع) و امام جواد(ع)، پدر و فرزند امام رضا(ع)، گفت: اگرچه پایه گذار حرم کاظمین، خلفای عباسی بودند، اما براساس شواهد تاریخی، ایرانیان در دوره‌های مختلف تاریخی از عصر آل بویه و سلجوقیان گرفته تا دوره کنونی، ساخت و ساز‌هایی در این حرم مطهر انجام داده‌اند.

وی افزود: بزرگترین توسعه و بازسازی در کاظمین در دوره صفویه و با دستور شاه اسماعیل صفوی صورت گرفت که با تخریب همه بنا‌های حرم، بارگاهی زیبا و باشکوه با رواق، صحن و دو گنبد جدید کاشی کاری شده ساخته شد.

جلال مآب با بیان اینکه بسیاری از ابنیه حرم کنونی یادگار آن دوران و البته تجهیز و توسعه دوره قاجار است، خاطرنشان کرد: در ادامه یک هزاره عرضه ارادت شیعیان ایرانی به آستان پدر و فرزند ثامن الحجج، هم اکنون نیز ۷ پروژه در قالب طرح‌های عمرانی و صنعتی-هنری در این حرم مطهر در حال اجراست.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در بخش پروژه‌های عمرانی، سه طرح تامین و اجرای سنگ کف ایوان باب القبله و باب المراد، طراحی و ساخت سرویس‌های بهداشتی و طرح توسعه زیرسطحی صحن امام محمد باقر در حرم مطهر امامین جوادین علیهم السلام اجرا می‌شود.در بخش پروژه‌های صنعتی-هنری نیز مرمت گنبد مسجد تاریخی صفویه، تکمیل سه در ورودی حرم، طلاکاری گلدسته چهارم و ریز پروژه‌های مربوط به سردرب و کتیبه‌های قرآنی در حال اجراست.

جلال‌مآب با بیان اینکه این طرح‌ها، فرصت معنوی ارزشمندی برای مشارکت دوست‌داران اهل بیت علیهم السلام در فیض توسعه و بازسازی حرم مطهر پدر و فرزند امام رضا(ع) است گفت: علاقه‌مندان برای مشارکت در این باقیات الصالحات و صدقه جاریه می‌توانند با مراجعه به تارنمای ستاد بازسازی عتبات عالیات و درگاه پرداخت آنلاین، کمک‌های نقدی و نذر خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین