عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
رشته پزشکی از جمله رشته های دانشگاهی می باشد که درصد کمی از متقاضیان و داوطلبان می توانند در امتحانات قبولی آن شرکت کرده و در دانشگاه ها پذیرش بگیرند. چرا که رشته پزشکی دارای آینده ی شغلی بسیار خوبی بوده و درصد بسیاری از مردم به این رشته علاقه دارند.

به گزارش توران پارس رشته پزشکی از جمله رشته های دانشگاهی می باشد که درصد کمی از متقاضیان و داوطلبان می توانند در امتحانات قبولی آن شرکت کرده و در دانشگاه ها پذیرش بگیرند. چرا که رشته پزشکی دارای آینده ی شغلی بسیار خوبی بوده و درصد بسیاری از مردم به این رشته علاقه دارند. از همین رو سالیانه تعداد داوطلبان خواهان قبولی در این رشته افزایش پیدا یافته است و همین موضوع رقابت میان دانشجویان را بیشتر می کند. از جمله موارد دیگری که رشته ی پزشکی را به رشته ای خاص و دست نیافتنی تبدیل می کند، هزینه و شهریه های سالیانه تحصیل در این رشته می باشد. کشور ترکیه یکی از کشور های مطرح در رشته ی پزشکی می باشد و دارای دانشگاه های برتری در این زمینه است که از رنگینگ های بالایی برخوردار بوده و با دانشگاه های برتر و معتبر جهانی رقابت می کند. از این رو سالیانه دانشجویان فراوانی از سرتاسر جهان خواهان تحصیل رشته پزشکی دراین کشور می باشند. شهریه های تحصیل پزشکی در کشور ترکیه با وجود سطح علمی و کیفی بالا در مقایسه با سایر دانشگاه های اروپایی و آمریکایی بسیار مقرون به صرفه می باشد. به طوری که شهریه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های خصوصی این کشور به صورت سالیانه بین 15 هزار تا 25 هزار دلار می باشد در صورتی که شهریه ی کشور هایی چون ایالات متحده به صورت سالیانه حدود 35 هزار تا 58 هزار است.

 

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه

 شرایط تحصیل در رشته پزشکی کشور ترکیه با توجه به دانشگاه های گوناگون، متفاوت می باشد. اغلب دانشجویان داخلی و خارجی جهت دریافت پذیرش در دانشگاه های ترکیه آن هم در رشته پزشکی نیازمند شرکت در آزمون های ورودی چون آزمون YOS، SAT، IELTS، TOEFL، GRE و ... می باشند. همچنین معدل دانشجویان نیز جهت ثبت نام و پذیرش در دانشگاه ها به عنوان ملاکی مهم شناخته می شود.البته دانشگاه های خصوصی دانشجویان را مجبور به شرکت در آزمون های بین المللی نمی کنند و دانشجویان می توانند تنها با شرط معدل و ارائه مدارک خود در این دانشگاه ها ثبت نام کنند اما با این حال تمامی دانشجویان باید دارای نمرات حداقل 80 به بالا در آزمون های آیلتس، تافل و جی آر ای باشند.  هزینه تحصیل در دانشکده های پزشکی ترکیه چقدر است؟همانطور که در مقدمه ذکر شد، هزینه تحصیل در مدارس پزشکی خصوصی از 15000 تا 25000 دلار در سال است. علاوه بر این ، شما باید هزینه های زندگی مانند اجاره ، غذا و هزینه حمل و نقل را نیز پرداخت کنید. این هزینه برای بسیاری از دانشجویان بین المللی زیاد خواهد بود، اما روش هایی چون دریافت بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد که می توانید به صورت رایگان و یا با درصد کمتری در این دانشگاه ها تحصیل کنید.   مدت زمان تحصیل در دانشگاه های پزشکی ترکیه مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در ایالات متحده 4 سال و در کشور ترکیه 6 سال طول می کشد. سال های اول و دوم شامل آموزش علوم پایه است در حالی که سال سوم تحصیلات مربوط به آسیب شناسی ها و بیماری ها است.تمرکز اصلی سال های چهارم و پنجم روی کارآموزی بالینی است و در نهایت دانشجویان سال ششم وظیفه یک پزشک را به صورت کامل بر عهده می گیرند. اگرچه آن ها کارآموز نامیده می شوند اما این دانشجویان پزشکی برای وظایفی که در بیمارستان انجام می دهند، حقوق دریافت می کنند.  

مدارک لازم جهت پذیرش در رشته پزشکی ترکیه

  • تکمیل فرم درخواست تحصیل توسط دانشجو
  • مدرک فارق التحصیلی دیپلم
  • ارائه نمرات آزمون های یوس یا اس ای تی
  • داشتن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی
  • اثبات امکان پرداخت بودجه تحصیلی
  • فیش پرداختی درخواست تحصیلی ( 35 تا 100 دلار )

 

  برترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه 

 1.   دانشگاه حاجت تپه دانشگاه حاجت تپه در سال 1954 در شهر آنکارا تاسیس شده است و از نظر عملکرد تحصیلی رتبه برتر دانشگاه ترکیه را دارد. این  دانشگاه با داشتن استانداردهای بین المللی بالا، در بین دانشگاههای جهانی ترکیه در رتبه 4 قرار دارد.دانشکده پزشکی این دانشگاه در رتبه بندی US News برای پزشکی بالینی امتیاز بالایی دارد. همچنین رتبه 5 را در همکاری بین المللی پزشکی بالینی کسب کرده که این دانشگاه را به یک دانشگاه عالی برای دانشجویان خارجی و بین المللی تبدیل می کند.

 2.   دانشگاه استانبول دانشگاه استانبول یک موسسه دولتی معتبر می باشد که در شهر استانبول تاسیس شده است. دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول در سال 1827 تاسیس شد (گرچه از قرن پانزدهم میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است) این دانشکده را به عنوان اولین دانشکده پزشکی ترکیه می شناسند.این دانشگاه دارای رتبه 7 در میان برترین دانشگاه های کشور ترکیه بوده و در برنامه های تبادل دانشجویی چون اراسموس عضویت دارد.

 3.   دانشگاه آنکارا دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا در سال 1946 تاسیس شد و به عنوان اولین دانشکده پزشکی ترکیه مشهور است. دانشجویان به طور معمول تحصیلات پزشکی خود را در پردیس Sihhiye و کلینیک های خود را در بیمارستان Ibni Saha به پایان می رسانند.زبان آموزشی این دانشگاه ترکی و انگلیسی می باشد. 

دانشگاه آنکارا همچنین چندین برنامه بین المللی برای دانشجویان پزشکی خود از جمله برنامه های اراسموس و مولانا ارائه می دهد.

این دانشگاه بر اساس معیارهای خاص خود به دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. دانشجویان واجد شرایط می توانند برای پرداخت هزینه شهریه و محل اقامت خود نیز برای دریافت کار نیمه وقت درخواست دهند.

  1. دانشگاه اژه

دانشگاه اژه در سال 1955 تاسیس شد. در حال حاضر، این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهانی در آسیا مورد ستایش قرار گرفته است. بر اساس US News ، این دانشگاه در بین موسسات مختلف ترکیه رتبه 16 را بدست آورده است.

  1. دانشگاه مرمره

دانشگاه مرمره  یکی از دانشگاه های دولتی شناخته شده در ترکیه می باشد که در سال 1883 در شهر استانبول تاسیس شده است.  دانشگاه مرمره دارای 14 پردیس گسترده در سراسر آسیا و اروپا می باشد. این دانشکده به دلیل تحقیقات پزشکی بالینی که در این منطقه دارد دارای رتبه 65 بوده و زبان آموزشی آن ترکی و انگلیسی است.

جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه های پزشکی و دریافت بورسیه تحصیلی از آن ها و همچنین نحوه ثبت نام و پذیرش با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. توران آکادمی پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین