عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
با تجلیل از صادق آهنگران؛
همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌‌های مذهبی کشور ظهر امروز با تجلیل صادق آهنگران و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین پناهیان و منصور ارضی در شهر مقدس قم به کار خود پایان داد.

گزارش تصویری

_________________________________________________________________________________________________

به گزارش عقیق، جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های مذهبی کشور طی همایشی دو روزه به همت جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) واقع در نزدیکی مسجد مقدس جمکران گردهم آمدند.

در روز نخست این همایش، رحیم آبفروش جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این مجموعه اظهار کرد: جامعه ایمانی مشعر در مسیر فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال بسیج و منسجم‌سازی ظرفیت‌های موجود در حوزه هیأت است تا بتواند با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در راستای رفع خلاهای جامعه حرکت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی استاد حوزه و دانشگاه نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه برخی با مداحی به دنبال خودنمایی هستند، گفت: امروز شاهد یک بت‌پرستی مدرن در جامعه هستیم، کارهای مداح توسط مخاطب الگوبرداری می‌شود به همین علت مداحان باید نسبت به رفتار، گفتار، پوشش، ظاهر و باطن خود دقت بیشتری داشته باشند.

همچنین، برگزاری میزگرد بزرگداشت مرحوم حاج علی خورشیدی مداح اهل‌بیت(ع) با حضور حجت‌الاسلام صادقی واعظ، سید احمدرضا شمس و غلامرضا فلاح برگزار و در این میزگرد بر لزوم بهره‌مندی بیشتر مداحان از ظرفیت اساتید و پیشکسوتان این عرصه تاکید و از خانواده مرحوم خورشیدی تجلیل شد.

اکبر شیخی از پژوهشگران حوزه موسیقی هیأت در این همایش از آسیب‌هایی که موسیقی غربی در کشور به دنبال داشته، یاد و مطرح کرد: بسیاری از موسیقی‌هایی که امروز در هیأت اجرا می‌شود در تراز دین مبین اسلام نیست و در این حوزه ما نیازمند یک بازنگری مبنایی، علمی و عملی جدی هستیم.

سید مهدی حسینی شاعر و استاد مداحی نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه نسل جوان امروز در حوزه مداحی نیازمند یک الگوی موفق است، گفت: متأسفانه امروز افراد زیادی نداریم که بتوانیم از آن‌ها به‌عنوان الگو برای نسل جدید نام ببریم چراکه هنوز از نظر مبنایی و فنی در جامعه مداحی با مشکل روبرو هستیم و تمرکز مداحان بر روی شگردها و فنون مداحی نیست.

عصر نخستین روز برگزاری همایش نیز کمیسیون تخصصی «چگونگی استفاده از تاریخ در ستایشگری» با حضور میثم مطیعی و ابوذر بیوکافی و با دبیری حجت‌الاسلام محمدرضا رضایی، کمیسیون تخصصی «کیفیت ورود ستایشگران در عرصه‌های اجتماعی» با حضور سید رضا نریمانی و سعید کرمعلی و با دبیری حجت‌الاسلام سید حسین موسوی و همچنین کمیسیون تخصصی «هنر مضمون‌پردازی در نوحه» با دبیری حجت‌الاسلام علیرضا ربانی‌منش و حضور مهدی رسولی و یونس سبزی برگزار شده است.

در دومین روز برگزاری این همایش نیز حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رقیب اصلی ما در این انتخابات قهر کردن با صندوق است، تاکید کرد: نمایندگان افکار متعدد در جامعه باید در صحنه باشند چراکه بدون حضور آن‌ها جامعه رشد نمی‌کند حتی نماینده فکر غلط هم باید در صحنه حضور داشته باشد چراکه موجب مشخص شدن خط فکری درست می‌شود اما رعایت قانون و حفظ اصول، احترام‌ها و خط قرمزها مهم است.

همچنین منصور ارضی مداح پیشکسوت اهل‌بیت(ع) با تاکید بر اینکه مجلس و حرم امام حسین(ع) شفاخانه است، گفت: رعایت نکات بهداشتی لازم است و ما در مجالس خود به‌خوبی این نکات را رعایت می‌کنیم اما همانطور که مردم به دوای پزشکان نیاز دارند به دوای معنوی هم نیازمند هستند.

در این همایش از سردار صادق آهنگران مداح جبهه‌های دفاع مقدس تقدیر شد و سپس وی طی سخنانی با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل مالی در مسیر مداحی برای اهل‌بیت(ع) چیزی جز خسران و ضرر به دنبال نخواهد داشت، گفت: هدف اصلی در این درگاه باید خدمت به اهل‌بیت(ع) باشد و اگر مسائلی همانند شهرت هدف قرار گیرد ما از نتیجه دور می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین