عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی:
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه برخی با مداحی به دنبال خودنمایی هستند، گفت: امروز شاهد یک بت‌پرستی مدرن در جامعه هستیم، کارهای مداح توسط مخاطب الگوبرداری می‌شود به همین علت مداحان باید نسبت به رفتار، گفتار، پوشش، ظاهر و باطن خود دقت بیشتری داشته باشند.

عقیق:به گزارش عقیق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی در نخستین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور، خدمت به هیأت‌های مذهبی را توفیق بزرگی دانست و اظهار کرد: امیدواریم با عنایت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تا آخرین نفس ذاکر و گریه‌کن اهل‌بیت(ع) باشیم.

وی با بیان اینکه ذاکران با حضرت زهرا(س) برای دنیا و آخرت خود معامله کرده‌اند، تصریح کرد: در مورد ایام فرح و شادی مؤمنان در حوزه مناسک، فرم‌ها، محتواها و معرفت نسبت به این ایام به میزانی کم کار کرده‌ و در برخی از حوزه‌ها اصلا کار نکرده‌ایم که مذهب تشیع معروف شده به مذهب گریه و سیاه‌پوشی.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: گاهی این انتقاد از سمت دشمنان مطرح می‌شود و جواب آن حرف امام است که تاکید داشتند ما باید تا می‌توانیم روضه بخوانیم و محرم و صفر را زنده نگه داریم اما گاهی این موضوع در جمع خودمان مطرح می‌شود

وی با بیان اینکه رسانه و عملکرد ما به‌گونه‌ای است که مذهب ما را متهم به غم و گریه می‌کنند، گفت: برای خاصیت، حقیقت، آثار و فضیلت گریه و بکا صدها کتاب و سخنرانی وجود دارد که بارها بازخوانی و بازگویی شده است و باز هم باید یادآوری شود اما نسبت به ایام شادی غفلت کرده‌ایم که باید جبران کنیم.

میرزامحمدی با اشاره به اینکه مناسک شادی ما را رسانه‌های غربی برای ما تعریف کرده‌اند، مطرح کرد: ما در اسلام چیزی با عنوان جشن تولد، مهدکودک و خانه سالمندان نداریم اما این موارد گریبان‌گیر ما نیز شده است چراکه ما برای شادی و نشاط دینی جامعه خود برنامه‌ای نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه گریه برای امام حسین(ع) سنگ محک ایمان است، عنوان کرد: سخنان بنده به‌عنوان شخصی که سال‌هاست گریه‌کن و روضه‌خوان اهل‌بیت(ع) است به معنای گلایه از گریه‌ها و روضه‌ها نیست بلکه تاکیدی بر لزوم پرداختن به ایام شادی در جامعه است.

 

 میرزامحمدی با تاکید بر اینکه بدون غدیر، نوکری و محرم هم وجود نخواهد داشت، عنوان کرد: روز غدیر دین پیامبر اسلام(ص) کامل شد و این نشان می‌دهد که خداوند متعال از اسلامی راضی است که غدیر دارد؛ امروز یکی از مهم‌ترین مباحث در هیأت جاانداختن نظریه ولایت فقیه برای جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای حکم‌رانی سیاسی در عالم دو مدل بیشتر نداریم که شامل مدل‌های غدیر و سقیفه می‌شود؛ سقیفه بنی امیه تا آل‌سعود را به دنبال داشته و جبهه النصره و داعش را نیز پدیدآورده است درحالی‌که قرآن کریم در مورد غدیر و ایام رفت و برگشت پیامبر به حج متصل به غدیر 300 آیه نازل کرده است.

میرزامحمدی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) نظیر و مشابه ندارد و برترین خلقت است، اضافه کرد: در آیات قرآن کریم آمده است که علی(ع) را ما انتخاب کردیم و ما آن را امام قرار دادیم و پیامبر، تو فقط ابلاغ کننده امامت هستی» این آیات نشان می‌دهد که پیامبر هم باید نسبت به امیرالمؤمنین(ع) وظایفی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ما در نوروز که بدترین گناهان در آن رخ می‌دهد 13 روز تعطیلی داریم اما برای عید بزرگ غدیر فقط یک روز تعطیلی درنظر گرفته شده است، گفت: استقبال از محرم و سیاه‌پوشان باید یک یا دو شب قبل از ماه محرم دنبال شود و به بهانه استقبال از محرم نباید ایام غدیر را به یک روز محدود کنیم.

میرزامحمدی با اشاره به اینکه غدیر با سابقه‌ترین جشن آفرینش است که فقط به اسلام هم محدود نمی‌شود، تصریح کرد: همان دینی که برای ما فضیلت گریه برای امام حسین(ع) را مورد تاکید قرار داده بر لزوم بزرگداشت غدیر هم بارها تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه انگلیس برای تخریب شیعه مداح هم تربیت کرده است، گفت: شیعه انگلیسی خود را متولی شعائر معرفی کرد درحالی‌که امام خمینی(ره) و اساتید امام بزرگ‌ترین گریه‌کنان اباعبدالله(ع) بودند و روزی دوبار زیارت عاشورا را همراه با صد لعن و سلام می‌خواندند؛ اگر شعائر را ما رها کنیم توسط دیگران منحرف می‌شود.

*غدیر نباید فدای محرم شود

میرزامحمدی فراموشی غدیر و پرداختن به محرم به جای غدیر را خلاف رضایت امام حسین(ع) دانست و گفت: به بهانه محرم نباید برای غدیر کم کاری کنیم؛ اگر غدیر فراموش نمی‌شد فاطمیه پیش نمی‌آمد و اگر سقیفه و فاطمیه نبود کربلایی پیش نمی‌آمد.

وی با تاکید بر اینکه برخی با مداحی به دنبال خودنمایی هستند، عنوان کرد: امروز شاهد یک بت‌پرستی مدرن در جامعه هستیم، کارهای مداح توسط مخاطب الگوبرداری می‌شود به همین علت مداحان باید نسبت به رفتار، گفتار، پوشش، ظاهر و باطن خود دقت بیشتری داشته باشند.

میرزامحمدی ادامه داد: هیأت، رسانه و شهرت امانتی در اختیار ما است که باید مراقب این امانت‌ها باشیم همانطور که این امانت‌ها در اختیار پیشکسوتان ما بوده و امروز به ما رسیده با علمکرد درست ما به نسل‌های آینده منتقل خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، نخستین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت کشور به همت جامعه ایمانی در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم در جوار مسجد مقدس جمکران درحال برگزاری است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان از مشهدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
0
سلام
بیشترین حجم سخنرانی استاد در مورد غدیر بود که متاسفانه در تیتر شما جایی نداشت.
متاسفم برای شما بابت انتخاب تیتر
واقعا غدیر مظلوم است.
یاعلی
اللهم عجل فرجه
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین