عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
هیأت الرضایی‌ها برای بصیرت افزایی مخاطبان خود دو هفته‌ای است که در جلسات هفتگی‌شان، مستندهای سیاسی را اکران می‌کنند تا هم مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کرده باشند و هم آگاهی لازم برای انتخاب کاندید اصلح را ارائه کنند.

عقیق: امیرحسین کسائی: مقام معظم رهبری روز گذشته در جریان دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات، از صاحبان سخن نافذ در همه اصناف و اقشار خواستند از نفوذ سخن خود برای ترویج انتخابات استفاده کنند. یکی از عناصر فعال و اثرگذار در این عرصه مداحان و هیأت‌های مذهبی هستند که همواره در این زمینه‌ها تلاش‌هایی دارند اما معیار برای آن‌ها پرهیز از ورود مصداقی باید باشد.

نوآوری هیأت‌الرضایی‌ها برای بصیرت‌افزایی

هیأت الرضایی‌ها که نوآوری‌های خوبی در عرصه خدمات اجتماعی داشتند و این روزها نیز حسینیه خود را در یکی از ملتهب‌ترین مناطق تهران یعنی هرندی برپا کردند، این روزها روند جذابی را برای بصیرت‌افزایی میان اهالی هیأت و مخاطبان خود در پیش گرفتند.


پخش مستند سیاسی «دیوار کش» در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت‌ماه

 

پخش مستند سیاسی در جلسه هفتگی

جلسه هفتگی این هیأت هرهفته جمعه‌ها عصر در تکیه‌گاه آقامرتضی علی(ع) برپا می‌شود که از جمله جلسات هفتگی پرمخاطب تهران نیز محسوب می‌شود. مسئولین این هفته در کنار مجلس پند، نصیحت و عزاداری تصمیم به بصیرت‌افزایی هم گرفتند. محمد محسنی مسئول فرهنگی و رسانه‌ای این هیأت می‌گوید: «یکی از اهداف ما در کنار برپایی جلسه عزاداری و شعائر اهل بیت(ع) اثرگذاری برروی مخاطبان است و دوست داریم فردی که وارد جلسه ما می‌شود، در زمان خروج اندوخته‌ای با خود ببرد و با گذشته‌اش تفاوت کرده باشد. در زمینه انتخابات تصمیم گرفتیم ابتدا افراد را برای حضور در انتخابات براساس منویات مقام معظم رهبری تشویق کنیم. در گام بعدی نیز بنا داریم به مخاطبان خوراک فکری ارائه کنیم تا بدانند اهمیت شرکت در انتخابات و همچنین انتخاب خوب و درست چه میزان است.»


پخش مستند «سقف‌های معلق» امروز جمعه هفتم خردادماه

 

استقبال مردم از پخش مستند

مسئولین این هیأت در جلسات هفتگی خود اقدام به نمایش مستندهای سیاسی و بصیرت‌افزایی برای نخستین بار کرده‌اند. محسنی می‌گوید: «از هفته گذشته اقدام به نمایش مستندهای سیاسی کردیم که تاکنون در هیچ‌جایی پخش نشده است. هفته گذشته مستند سیاسی «دیوارکش» پخش شد که با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد. ساعت شروع جلسه ما ۱۸ است اما به مخاطبان اعلام کردیم که از ساعت ۱۷ شروع جلسه است و ابتدا مستند پخش می‌شود و سپس سخنرانی و عزاداری که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت. امروز جمعه ۷ خردادماه نیز بنا داریم مستند «سقف‌های معلق» که درباره تفاوت نگاه دولت فعلی و گذشته در خصوص مکسن مهر و ارائه پیشنهاداتی برای دولت آینده در خصوص مسکن است، پخش کنیم.»


استقبال مردم از پخش مستند سیاسی در جریان جلسات هفتگی

 

جلسه هفته گذشته هیأت، به مناسبت سالگرد تخریب قبور بهشت بقیع و با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدامیر صدر و مرثیه‌خوانی رضا هلالی، سیدمهدی میرداماد و محمدحسین پویانفر برگزار شد.

جلسه پرسش و پاسخ سیاسی در هیأت

پخش مستند این هیأت نیز تنها به نمایش صرف ختم نمی‌‌شود بلکه با حضور عوامل سازنده مستند و همچنین کارشناسان قبل از منبر اصلی هیأت، مبانی و روند تحقیقات کارشناسی مستند برای مردم ارائه می‌شود و امکان پرسش و پاسخ هم فراهم است تا اگر مخاطبین جلسه ابهام و سوالی دارند توسط عوامل در همان بستر پاسخ داده شود.


جلسه پرسش و پاسخ و نقد مستندها قبل از شروع منبر با حضور عوامل سازنده

 

تنور انتخابات را داغ می‌کنیم

مسئول رسانه‌ای هیأت‌الرضا می‌گوید: «روند پخش مستندهای سیاسی هیأت در جلسه هفتگی آینده نیز ادامه خواهد داشت و جدای از آن نیز منبر جلسات هفتگی و مناسبتی بعدی ما نیز به بحث انتخابات، ترویج و تشویق حضور مردم در عرصه و همچنین معرفی ملاک‌های کاندیدای اصلح براساس بیانات مقام معظم رهبری خواهد بود تا ان شاء الله بتوانیم در روز انتخابات نتیجه شیرینی که صلاح مردم ایران و نفع آنان است، حاصل شود.»

تلاش هیأت‌الرضایی‌ها برای داغ کردن تنور انتخابات و دعوت مردم برای حضور حداکثری می‌تواند الگو و نمونه‌ای برای مساجد و هیأت‌ها باشد تا در این زمینه خاموش و بی‌اثر نباشد و کنش‌گری لازم را بدون ورود مصداقی داشته باشند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین