عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
حجت الاسلام بندانی نیشابوری عنوان کرد:
کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: هند که زن بدکاره ای بود به یکی از غلامان سیاه خود گفت که اگر پیامبر(ص) یا امیرالمؤمنین(ع) و یا حمزه را بکشی هم وزنت طلا به تو می دهم و او نیز حمزه عموی پیامبر(ص) را در جنگ احد به قتل رساند و جگر ایشان را برای هند آورد که وقتی خواست آن را بخورد جگر تبدیل به سنگ شد و نتوانست بخورد ولی بدن حمزه را مثله کرد و گردنبند ساخت و به گردن خود انداخت و دیگر زنان کفار هم با بدن های مسلمانان همین کار را کردند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه نیمه ماه شوال سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی و شهادت حضرت حمزه سید الشهدا علیهما السلام است، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی در سال ۲۵۴ در ساربانان ری رحلت کردند و نقل شده است که ایشان را زنده به گور کردند.

وی با بیان اینکه قول مشهور این است که حضرت عبدالعظیم حسنی به مرگ طبیعی از دنیا رفتند، گفت: نسب ایشان به امام مجتبی علیه السلام بر می‌گردد و همسر ایشان هم خدیجه نام داشت که او هم با هفت نسل به امام مجتبی علیه السلام بر می گردد.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه از صفات خاص حضرت عبدالعظیم این است که عقاید خود را به امام هادی علیه السلام عرضه کرد و امام عقاید او را تأیید کردند، افزود: این برای ما درس است که عقاید و اعمال خود را به علما عرضه کنیم تا ببینیم که آیا عقاید و اعمال ما درست است یا خیر.

وی افزود: تقیه حضرت عبدالعظیم حسنی بسیار شدید بود به قدری که در ساربانان ری وقتی از دنیا رفت و می خواستند بدنش را غسل دهند در جیبش کاغذی پیدا کردند که نسب شریفشان نوشته بود و تا آن زمان کسی ایشان را نمی‌شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری نیمه شوال را سالروز واقعه ردّ شمس برای امیرالمؤمنین(ع) دانست و گفت: همچنین نیمه شوال سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا و ۶۹ نفر دیگر از اصحاب پیامبر(ص) در جنگ احد است که در این جنگ مسلمانان ۷۰۰ نفر و سپاه مشرکین بین ۲ تا ۵ هزار ذکر شده اند که در ابتدای کار پیروزی با مسلمین بود و فقط ۴ شهید دادند ولی در مرحله اول که مسلمانان پیروز شدند برخی از افراد تنگه احد را رها کردندو شروع به جمع غنائم کردند و مشرکین از پشت حمله کردند و ۶۶ نفر دیگر از مسلمانان به شهادت رسیدند و لشکر اسلام شکست خورد.

وی تصریح کرد: در جنگ احد اکثر مسلمانان فرار کردند و امیرالمؤمنین (ع) و زنی به نام نصیبه از پیامبر(ص) دفاع کردند و برخی از افراد که بعدها به خلافت هم رسیدند در حال فرار فریاد می‌زدند که پیامبر(ص) کشته شد ای مردم برگردید به عبادت لات و عزی و هبل.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در نبرد احد ۷۰ زخم بر بدن امیرالمؤمنین(ع) افتاده بود، گفت: هند که زن بدکاره ای بود به یکی از غلامان سیاه خود گفت که اگر پیامبر(ص) یا امیرالمؤمنین(ع) و یا حمزه را بکشی هم وزنت طلا به تو می دهم و او نیز حمزه عموی پیامبر(ص) را در جنگ احد به قتل رساند و جگر ایشان را برای هند آورد که وقتی خواست آن را بخورد جگر تبدیل به سنگ شد و نتوانست بخورد ولی بدن حمزه را مثله کرد و گردنبند ساخت و به گردن خود انداخت و دیگر زنان کفار هم با بدن های مسلمانان همین کار را کردند.

وی با بیان این که پیامبر(ص) فرمودند بهترین برادر من علی علیه السلام و بهترین عموی من حمزه است، افزود: امام صادق علیه السلام می فرمایند حمزه از همان ابتدا ایمان آورده بود و ایمان خود را کتمان می کرد و در یک حادثه خاص ایمان خود را اظهار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری با بیان اینکه بعد از احد امیرالمؤمنین(ع) را روی فرش گذاشتند و به مدینه آوردند زیرا همه بدنشان خونی بود و نمی توانستند راه بروند، گفت: پیشانی پیامبر(ص) در این جنگ شکست و فرمودند که از عمویم حمزه خبری بیاورید و وقتی امیرالمؤمنین(ع) خبر شهادت حمزه را آوردند پیامبر(ص) بلند بلند کنار بدن حمزه گریه کردند و وقتی خبر آوردند که خواهر حضرت حمزه می آید پیامبر بدن حضرت حمزه را با ابای خود پوشاندند تا صحنه مثله شدن ایشان را خواهرشان نبیند.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین