عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
زینب حسینی، فرزند شهید ابو زینب، از فرماندهان فاطمیون حالا ۹ ساله است و همچون گذشته خیلی بزرگ‌تر از سنش حرف می‌زند و درک بالایی از جای خالی پدر دارد.

عقیق:شهید هادی باغبانی ، متولد 1362 روستای داربدین روشن بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر و فرزند سوم خانواده دارای یک خواهر و برادر است. او در رشته حسابداری در دانشگاه فنی کرج پذیرفته شد اما پس از مدتی تغییر رشته داد و مدرک کارشناسی در رشته ارتباطات اجتماعی را از دانشگاه بوعلی تهران اخذ کرد. او سابقه چند سال فعالیت مستندسازی در حوزه هنری، روایت فتح و صداوسیما داشت و این سال‌ها با اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی همکاری می‌کرد.

شهید هادی باغبانی، مستندساز ایرانی که از ابتدای نبرد سوریه در این کشور حضور پیدا کرده بود، 28 مرداد 1392 در درگیری‌های مناطق حاشیه‌ای دمشق توسط تروریست‌های تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید. در هنگام شهادت تنها فرزند او یعنی رضوانه باغبانی سه ساله بود. حالا بعد از گذشت 8 سال، رضوانه 11 ساله شده است و درک او از مباحث مقاومت و شهادت خیلی بیشتر از قبل است.

لشکر فاطمیون , شهدای مدافع حرم , جبهه مقاومت اسلامی ,

محمدجعفر حسینی، یک جوان افغانستانی متولد سال 1365 در تهران بود. او در زمره اولین مدافعان حرم افغانستانی بود که داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شد. با نام جهادی «ابوزینب» به‌عنوان یکی از رزمندگان فاطمیون شش سال در جبهه‌های دفاع از حرم حضور فعال داشت. علاوه بر این، او از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی در ایران و از اساتید زبان انگلیسی مؤسسه طلوع بود، با توجه به دغدغه‌ای که در زمینه توانمندسازی جامعه مهاجر احساس می‌کرد، اقدام به تأسیس موکب خادمین اربعین افغانستانی‌ها و هیئت شهدای گمنام افغانستانی کرد. همچنین مؤسسه طلیعه نخبگان مهاجر را به‌منظور کادرسازی از جوانان افغانستانی با برگزاری کلاس‌های علمی، فرهنگی و آموزشی تأسیس کرد. ابوزینب در پاییز سال 1396 به‌شدت مجروح شد و تا مدت‌ها عوارض ناشی از جراحت در سوریه را تحمل کرد تا اینکه در روز هفتم دی‌ماه 1398 به همرزمان شهیدش پیوست.

اما دختر هشت ساله او، «زینب» را قطعاً کسی تا بعد از شهادت ابوزینب نمی‌شناخت. زینب با 15 ثانیه فیلم بالای پیکر پدر در معراج شهدا دیده و مشهور شد. وقتی با زبان کودکانه و چشمان اشکبار در حالی که عروسکش را در دست گرفته اشاره به قلبش می‌کند و به پدر می‌گوید: «جات اینجاست...». زینب حالا 9 ساله است و همچون گذشته خیلی بزرگ تر از سنش حرف می‌زند و درک بالایی از جای خالی پدر دارد.

لشکر فاطمیون , شهدای مدافع حرم , جبهه مقاومت اسلامی ,

گفت‌وگوی رضوانه باغبانی با زینب حسینی، دو فرزند شهید مدافع حرم، اتفاقی دیدنی است. بخشی از مستند جدید گروه رسانه‌ای شهید گمنام را که به این موضوع اختصاص داده شده، در ادامه قابل مشاهده است:

 

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین