عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
ابوالفضل بهرام‌پور از دو اثر تازه خود در حوزۀ تفسیر قرآن و شرح صحیفۀ سجادیه خبر داد.

عقیق:ابوالفضل بهرام‌پور، مترجم و محقق قرآن در گفت‌وگویی دربارۀ آثار جدید خود گفت: طی سه سال گذشته تمام آیات تفسیر مبین را شروع به تفسیر کردیم، چرا که تا پیش از این، این تفسیر به صورت گزینشی بود. امتیازهای این اصلاحیه از تفسیر مبین شامل تفسیر تمام آیات، درج مأخذ تفسیری در پاورقی، درج فهرست موضوعی آیات و درج فهرست حدیثی در انتهای کتاب است. این جلد از تفسیر قرآن را بناست با عنوان «قرآن برای فهمیدن» روانۀ بازار کنیم. در این باره با سازمان «دارالقرآن» به تفاهم‌هایی دست یافتیم.

وی شرح و تفسیر صحیفه سجادیه را از دیگر اقدامات پژوهشی خود معرفی کرد و گفت: در این راستا 20 دعا را شرح و تفسیر دادم و الحمدلله به معارفی از کلام امام سجاد علیه‌السلام دست یافتم که در هر حوزه‌ای از نهادهای اجتماعی ما ضروری است این معارف انتقال یابد. خلاصه آنکه ما با لحن و کلام امام معصوم (ع) و نوع گویش ایشان با خداوند متعال باید آشنا شویم و تا الان بهره‌های لازم را کسب نکردیم.

بهرام‌پور دربارۀ گزیدۀ تفسیر «نسیم حیات» گفت: کتابی با عنوان «تفسیر آسان» را در ایام ماه مبارک رمضان روانۀ بازار کردیم که گزیدۀ تفسیر «نسیم حیات» است. جزء 30 این تفسیر که حدود 450 صفحه بود، به 90 صفحه رساندم تا از حوصلۀ برخی مخاطبان خارج نباشد.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین