عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
حجت الاسلام رفیعی:
رفیعی گفت: داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ باید با تقوا باشند و اگر صلاحیت مدیریت کشوری که نیاز به آرامش و پیشرفت دارد را ندارند، نباید به این عرصه ورود کنند چراکه در غیر اینصورت بی‌تقوایی کرده‌اند.

عقیق:حجت الاسلام ناصر رفیعی در سخنرانی رسانه‌ای با اشاره به اینکه در آستانه عید سعید فطر قرار داریم، اظهار داشت: امسال در حالی به استقبال این عید می‌رویم که قلب جهان اسلام به خاطر حادثه دردناک شهادت نوجوانان بی‌گناه افغانستان به درد آمده است و یقین بدانید که انتقام این خون گرفته خواهد شد.

وی افزود: حادثه دومی که قلب جهان اسلام را جریحه دار کرده است شهادت جوانان مظلوم فلسطینی است که رژیم غاصب صهیونیستی هر از چند گاهی به این مردم مظلوم حمله می‌کنند و تاریخ نشان می‌دهد که مظلوم در نهایت پیروز است و ظلم پایدار نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دستاوردهای ماه مبارک رمضان بر لزوم حفظ این دستاوردها تأکید و اظهار کرد: اولین دستاورد روزه‌داری تقوا، پرهیزکاری، خویشتن‌داری، مدیریت و «نه» گفتن به گناه است و پیامبر (ص) در پاسخ به این پرسش امیرالمؤمنین (ع) که افضل اعمال در ماه رمضان چیست؟ فرمودند ورع و خویشتن داری.

وی تقوا را پلیس درونی انسان دانست و گفت: قرآن در موارد مختلف از جمله حرف زدن، خدمت کردن، صلح بین مردم، روابط با دیگران و حتی ساخت مسجد امر به رعایت تقوا کرده است و خداوند در قرآن می‌فرماید هر کسی به اندازه توانش باید تقوا را رعایت کند.

رفیعی با بیان اینکه در مسائل سیاسی هم باید تقوا را رعایت کنیم، افزود: داوطلبان ریاست جمهوری باید با تقوا باشند و اگر درحالی‌که صلاحیت مدیریت کشوری که نیاز به آرامش و پیشرفت دارد را ندارند، به این عرصه ورود کنند بی‌تقوایی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دستاورد دوم ماه رمضان مغفرت است، گفت: رمضان، ماه مغفرت و بخشش است و امیرالمؤمنین (ع) فرمودند کمترین چیزی که خدا به زنان و مردان روزه‌دار می‌دهد این است که آخرین روز ماه رمضان ملکی ندا می‌دهد که بشارت باد بر شما بندگان خدا که خدا شما را آمرزیده است.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید «خدمت رسول خدا (ص) رسیدم و حضرت فرمودند ای جابر با ماه رمضان وداع کن من گفتم چه بگویم؟ حضرت فرمودند بگو خدایا این ماه رمضان را رمضان آخر عمر ما قرار نده و اگر سال آینده نبودیم مرحوم باشیم و محروم نباشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین دعا در قرآن که از انبیا و اولیا خدا نقل شده طلب مغفرت است، افزود: ما در اسلام راهبردی به نام احدی الحسنیین داریم و پیامبر فرمودند هر کسی آخر ماه رمضان این دعا را بخواند به یکی از دو نیکی درک ماه رمضان سال آینده و یا مغفرت الهی رسیده است.

رفیعی سومین دستاورد ماه مبارک رمضان را انس با قرآن دانست و افزود: خانم دباغ نقل کردند که من چند بار خدمت امام خمینی (ره) رسیدم و هر بار چه قبل از ظهر و چه بعد از ظهر ایشان را دیدم در حال قرائت قرآن بودند؛ از ایشان علت قرآن خواندنشان را پرسیدم و ایشان فرمودند هر کسی می‌خواهد آدم شود باید زیاد قرآن بخواند زیرا قرآن کتاب آدم‌سازی است.

وی با بیان اینکه انس با قرآن را بعد از ماه مبارک رمضان نباید از دست دهیم، گفت: روایت داریم که اگر فردی در روز ۵۰ آیه قرآن بخواند از غافلان نیست و در روایت دیگری نقل شده است که هر کسی زندگی سعادتمند، مرگ با شهادت، نجات روز حسرت، سایه بان روز حرارت و هدایت در قیامت را می‌خواهد باید با قرآن انس داشته باشد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: چهارمین دستاورد روزه تقویت باور و اعتقادات دینی و دستاورد پنجم تقویت همبستگی با مردم است که ماه مبارک رمضان برای ما به دنبال داشته است و این نکته را به ما یادآوری می‌کند که هر مسلمانی نسبت به مظلومان عالم چه در افغانستان باشد یا فلسطین و یمن و دیگر کشورها مسئولیت دارد و حتی اگر به دانش آموزان بی دفاع مسیحی هم ظلمی شود ما آن را محکوم می‌کنیم.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین