عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
در گفت و گوی عقیق با حاج احمد چینی مطرح شد،
در روایات آمده است آنجا که مؤمنین برای دعا و نیایش به‌ویژه در شب‌های قدر به دورهم جمع می‌شوند، ارواح فرشتگان الهی نیز تجمع بیشتری خواهند داشت و اگر شرایط تجمع مؤمنین فراهم باشد بی‌شک این نوع جماعت‌ها افضل‌ است.

عقیق: حاج احمد چینی از پیرغلامان اهل بیت معتقد است دل‌های مؤمنین درشب‌های قدر گرایش بیشتری به‌سوی مواسات و همدلی داشته و مداحان اهل‌بیت نقش مهمی در تشویق مردم برای پیوستن به این پویش‌ها خواهند داشت.

«حاج احمد چینی» از مداحان قدیمی و پیر غلامان اهل‌بیت علیهم‌السلام در گفتگو باخبرنگار عقیق با اشاره به فضیلت دعا و نیایش در شب‌های قدر اظهار داشت: مؤمنین باید قدر دعا و نیایش در شب‌های قدر را بدانند چراکه توبه در این شب‌ها اجابت می‌شود این در حالی است که گویی دل‌های مؤمنین در این ایام گرایش بیشتری به‌سوی مواسات و همدلی دارد.
وی بابیان اینکه ما باید درماه مبارک رمضان و به‌ویژه در شب‌های قدر، روح بخشش را در وجودمان افزایش دهیم به عفو حُربن یزید ریاحی در روز عاشورا از سوی امام حسین علیهم‌السلام اشاره کرد گفت: ما هم باید همچون اهل‌بیت، بخشش و همدلی را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم و دل‌ها را از کینه‌ها خالی سازیم چراکه کینه؛ مانع اجابت دعا و نیایش از سوی خداوند می‌شود و انشا الله حق‌تعالی به ما توفیق دهد تا بتوانیم از شب‌های قدر بهترین بهره‌ها را ببریم.
حاج احمد چینی، نیایش‌های دسته‌جمعی در شب‌های قدر را موجب اجابت بهتر دعا عنوان کرد و افزود: در روایات آمده است آنجا که مؤمنین برای دعا و نیایش به‌ویژه در شب‌های قدر به دورهم جمع می‌شوند، ارواح فرشتگان الهی نیز تجمع بیشتری خواهند داشت و اگر شرایط تجمع مؤمنین فراهم باشد بی‌شک این نوع جماعت‌ها افضل‌ است. هرچند که در حال حاضر باوجود کرونا شاید تجمع آن‌چنانی مقدور نباشد اما در جمع‌های محدود هم حتماً مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
این مداح پیشکسوت کشورمان بهترین دعا در شب‌های قدر را «دعا برای فرج حضرت ولی‌عصر (عجل)» عنوان کرد و گفت: اگر این دعا اجابت شود دعاها دیگر نیز اجابت خواهند شد.
وی درعین‌حال، دعا در حق دیگران به‌ویژه کسانی که با توجه به شرایط کرونا، گرفتار بیماری و مشکلات معیشتی شدند را مورد تأکید قرارداد.

به گفته حاج احمد چینی، مداحان اهل‌بیت نقش مهمی در تشویق مردم برای پیوستن به پویش‌های مؤمنانه و مواسات خواهند داشت.
حاج احمد چینی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که سازمان تبلیغات اسلامی همچون گذشته توجه بیشتری به مداحان به‌ویژه پیر غلامانی که به دلیل بیماری و کهولت ازکارافتاده شدن، داشته باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین