عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
محراب مسجد کوفه که محل ضربت خوردن امیرالمؤمنین (ع) هنگام نماز بوده است، اکنون به عنوان زیارتگاهی برای عبادت و ادای احترام به آن حضرت شناخته می‌شود که زائران بسیاری در ایام مختلف به این مکان مشرف می‌شوند.

عقیق: مسجد کوفه یکی از مساجد قدیمی است که مسافر و زائر می‌تواند نمازش را به جای شکسته، کامل بخواند.

مسجد کوفه در دوران امام علی (ع) پس از مدت‌ها مجدد مورد توجه قرار گرفت. امیرالمؤمنین (ع) در این مسجد نماز و خطبه می‌خواندند و حتی برخی از امور کشورداری مانند قضاوت را در آنجا انجام می‌دادند؛ به طوری که محل قضاوت امام علی (ع) نیز با عنوان «دکه القضاء» شناخته می‌شود. همچنین در روایتی آمده است که شهر کوفه مرکز حکومت حضرت ولیعصر (عج) و مسجد کوفه، مرکز ستاد فرماندهی ایشان خواهد بود.

امام علی (ع)  سحرگاه نوزدهم ماه رمضان در حال اقامه نماز توسط شمشیر زهرآلود ابن ملجم زخمی شدند و سر مبارک امیرالمؤمنین (ع) در محراب مسجد کوفه شکافته شد. مولای متقیان بر اثر این زخم و شمشیر زهرآلود، بیست و سوم ماه رمضان به شهادت رسیدند.

تعداد بازدید : 43

محراب مسجد کوفه در سحرگاه نوزدهم ماه رمضان

محراب مسجد کوفه که محل ضربت خوردن امیرالمؤمنین (ع) هنگام نماز بوده است، اکنون به عنوان زیارتگاهی برای عبادت و ادای احترام به آن حضرت شناخته می‌شود که زائران بسیاری در ایام مختلف به مسجد کوفه و محل ضربت خوردن امیرالمؤمنین (ع) مشرف می‌شوند؛ به طوری که بسیاری از عاشقان مولا سحرگاه نوزدهم ماه رمضان را در مسجد کوفه و در جوار ضریحی که برای این محراب ساختند، به صبح می‌رسانند.

تعداد بازدید : 34

محل ضربت خوردن امام علی (ع)

همزمان با ایام شهادت امام علی (ع)، همانطور که شهرهای مقدس عراق و حرم‌های مطهر سیاهپوش شدند، مسجد کوفه نیز که حوالی محل زندگی امام علی (ع) نیز به شمار می‌رفت، رخت عزا به تن کرده است و زائران در اولین شب قدر در این مکان مقدس به عبادت و نیایش پرداختند و شب نوزدهم ماه رمضان را احیا گرفتند.

به گزارش فارس، شب نوزدهم ماه رمضان اولین شب قدر است که تقدیر یک سال افراد در این شب رقم می‌خورد. بر همین اساس، بسیاری از افراد سعی می‌کنند این شب را در اماکن مقدس احیا بدارند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین