عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
یک مداح اهل بیت(ع) گفت: به مناسبت روز میلاد امام حسن(ع) بنا داریم سه روز نان رایگان در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان برای مردمی که بیشتر هم اهل تسنن هستند، طبخ و توزیع کنیم.

عقیق:مرتضی متشرعی، مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگویی اظهار داشت: اعضای هیأت محبان‌الزهرا (س) و گروه جهادی مکتب سلیمانی در ماه رجب و شعبان در مجموع ۷ روز نان رایگان به دست خانواده‌های نیازمند شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان رساند.


مرکز تهیه نان گروه‌های جهادی در شهرستان زابل

مرکز تهیه نان، کیک و کلوچه علی بن موسی الرضا

وی افزود: این کار با همکاری گروه جهادی حضرت خدیجه(س) که با کمک حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی در شهرستان زابل نانوایی برپا کرده است، صورت گرفت. این گروه جهادی از سال گذشته و از روز وفات حضرت خدیجه(س) مرکز تهیه نان، کیک و کلوچه علی بن موسی الرضا (ع) را در این منطقه ایجاد کردند و روزانه نان برای نیازمندان با قیمت اندک تهیه می‌کنند، اما متاسفانه هنوز بعد از یک سال سهمیه آرد و گازوئیل به آن‌ها تعلق نگرفته است.

متشرعی گفت: ما چندسالی است که برای خدمات‌رسانی به مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان می‌رویم و غذای گرم طبخ و میان نیازمندان توزیع می‌کنیم. امسال با بازدید‌هایی که در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) داشتیم با خانواده‌هایی مواجه شدیم که متاسفانه نانی برای خوردن نداشتند.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه پخت روزانه این نانوایی

این مداح اهل بیت با اشاره به اینکه تصمیم گرفتیم در نیمه هرماه قمری با کمک مردم به این گروه کمک‌رسانی کنیم تا نان رایگان به دست نیازمند دهند، افزود: هزینه پخت هر روز این نانوایی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که در ماه رجب توانستیم در روز وفات حضرت زینب (س) و شهادت امام موسی کاظم (ع) و در ماه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج) در مجموع  ۷ روز نان رایگان به دست مردم این مناطق که بیشتر هم از اهل سنت هستند، برسانیم. 

وی گفت: در ماه رمضان نیز بنا داریم به مناسبت میلاد امام حسن (ع) دو روز نان رایگان طبخ و به دست نیازمندان برسانیم. گروه جهادی مغیث هم یک روز دیگر تقبل کرد که در مجموع ۳ روز نان رایگان به دست مردم خواهد رسید. هیأت‌ها و گروه‌های جهادی دیگر نیز می‌توانند به این پویش بپیوندند و با تقبل هزینه نان یک روز در ماه، هزینه خرید نان برای آن‌ها را کم کنند تا کمک بزرگی به آنان شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نانوایی گروه جهادی ام‌المومنین خدیجه (س) روزانه مشغول کار است و نان با قیمت ۴ هزار تومان برای مردم طبخ می‌کند. علاوه بر این هم روزانه ۵۰۰ قرص نان طبخ و به صورت رایگان در یکی از روستاهای نیازمند این منطقه توزیع می‌کند. این گروه بنا دارد به زودی آشپزخانه‌ای در این منطقه ایجاد کند و غذای گرم طبخ و به دست نیازمندان منطقه برساند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین