عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
حجت‌الاسلام قمی:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در محاصره شدید تبلیغاتی ریشه‌ای‌ترین جهاد، ایجاد امید در باور مؤمنین است و پیشگامی بانوان اندیشه‌ورز قرآنی در ترویج فرهنگ تواصی گره‌گشا خواهد بود.

عقیق:حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در «نشست سراسری هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور» که به‌صورت ویدئوکنفرانس در سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد ضمن قدرانی از اهتمام و تلاش این هیئت در حوزه ترویج فرهنگ متعالی قرآن اظهار داشت: فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی معارض اهداف هیچ سازمان و نهادی نیست و تلاش این هیئات در راستای اعتلای جامعه قرآنی و نهضت اسلامی انجام می‌گیرد.

وی افزود: اگر جامعه حلاوت مضامین قرآن را بچشد در مسیر سعادت گام برمی‌دارد و ثمره چنین جامعه‌ای ظهور تمدن اسلامی خواهد بود همچنین در این جامعه تولید دانش نیز از مسیر قرآنی عبور می‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی باید گره گشای تمام جامعه قرآنی باشد یادآور شد: هرزمان که بانوان، پیشرو و پیشگام جریان حق بودند مسائل به بهترین شکل حل شدند در این برهه نیز هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی توان حل مشکلات جامعه قرآنی را دارد و می‌تواند پیشگام ترویج و تقویت مبانی قرآنی در جامعه باشد.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: اراده و اهتمام سازمان تبلیغات اسلامی معطوف به ترویج فرهنگ نجات‌بخش قرآن کریم است و در این مسیر نقش بانوان را جدی گرفته‌ایم. همچنین به این موضوع اعتقاد دارم که اجتماع مؤمنانه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، گره‌های بزرگ این جامعه را باز می‌کند و پیشرفت‌های بزرگی را در فضای معرفتی، گفتمانی و روحانی جامعه قرآنی رقم خواهد زد.

وی با تأکید بر اینکه هسته اندیشه‌ورز باید بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری شجره طیبه‌ای باشد که برکات آن منوط به یک نفر و یا یک مسئول نیست، تصریح کرد: برکات اندیشه فعالان قرآنی باید در جامعه جاری شود و برای دستیابی به این مهم سازمان تبلیغات اسلامی خود را خادم قرآن می‌داند و دربند عناوین، دیوان‌سالاری و نظام بوروکراتیک نخواهد بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که حقایق و معارف قرآنی باید در جامعه به منصه ظهور برسند و مواسات را مصداق این ظهور و بروز برشمردند همچنین یکی دیگر از حقایقی که مقام معظم رهبری جامعه را به آن فراخواندند؛ مفهوم تواصی به‌حق و صبر است، لذا باید یک فرهنگ و زنجیره غیر قابل انقطاع در جامعه بر اساس تواصی به‌حق و صبر ایجاد شود که برای آن باید اندیشید و نباید ساده‌انگارانه از کنار آن گذشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: واضح است که بدون اندیشه‌ورزی و با نگاه ساده‌انگارانه به «فرهنگ»، «ترویج فرهنگ قرآنی» و «تحقیق و اقامه مضامین بلند قرآن»، راه به‌جایی نخواهیم برد و شاید دیگر نتوانیم از قله‌های رفیع بزرگواری و کرامت صدای توحید را بشنویم و حقیقت معارف و قرآنی را دنبال کنیم. در زمانی که جامعه اسلامی در محاصره شدید تبلیغاتی قرار دارد چیزی که گره‌گشاست پیشگامی بانوان نهضت اسلامی در اقامه مضامین بلند قرآن است. همچنین در محاصره عجیب تبلیغاتی دشمن، ریشه‌ای‌ترین و نخستین جهاد، ایجاد امید در باور مؤمنین است لذا راهی به‌غیراز تواصی به حق و صبر در شکستن محاصره وجود ندارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه ترویج فرهنگ اسلام ناب روش تبلیغاتی اسلامی منحصر به خود را دارد و منبع بهره‌مندی ما در این راه، الهام‌گیری از سیره نبی مکرم و معظم اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم و اهل‌بیت علیهم السلام است. همچنین ما به روش خود می‌جنگیم و روش مبارزه ما در این برهه تواصی است که از مفاهیم و مضامین قرآنی نشأت می‌گیرید.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین