عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
مسئول هیأت مهجةالرسول (ص) گفت: نانوایی در فضای حسینیه هیأت راه‌اندازی کردیم و نان طبخ و به مردم ارائه می‌کنیم. با کمک خیران، در طول روز ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ قرص نان پخته شده و به مردم به صورت رایگان ارائه می‌شود.

عقیق:محمدرضا خلج مسئول هیأت مهجةالرسول (ص) در گفت‌وگویی اظهار داشت: این هیأت در منطقه میدان شاپور و خیابان وحدت اسلامی قرار دارد که برای کمک‌رسانی به مردم تصمیم گرفتیم تا با راه‌اندازی این نانوایی، ثواب و برکت انفاق را به زندگی مردم وارد کنیم.

راه‌اندازی نانوایی برای انفاق به مردم

وی با اشاره به اینکه انفاق کردن ثواب و برکات بسیاری در زندگی مردم دارد، تصریح کرد: شاید افراد با شرایط مالی ضعیف نتوانند انفاقی داشته باشند، اما علاقه‌مند به این کار باشند. بنابراین تصمیم گرفتیم نانوایی در فضای حسینیه هیأت راه‌اندازی کنیم و در روز نان طبخ و به مردم ارائه کنیم.

خلج گفت: برخی از افراد این منطقه هرچند روز، برای خرید نان تا ۵ هزار تومان هزینه می‌کردند. براین اساس تصمیم گرفتیم نانوایی راه بیندازیم و این مبالغ را به‌عنوان انفاق از دست افراد بگیریم و نان رایگان به آنان ارائه کنیم.

طبخ روزانه ۱۳۰۰ قرص نان با کمک خیرین برای مردم

مسئول هیأت مهجةالرسول (ص) ادامه داد: در طول روز خیران بسیاری هستند که مبلغی برای ارائه نان رایگان به مردم کمک‌رسانی می‌کنند. براین اساس در طول روز ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ قرص نان با کمک‌های خیرین پخته شده و به مردم به صورت رایگان ارائه می‌شود. بخشی از کمک‌های خیرین نیز برای طبخ نان نیازمندان ذخیره می‌شود. هر کدام از مردم که نان تهیه می‌کنند به آنان توصیه می‌شود، مبلغی را انفاق کنند و در صندوق مخصوص بیندازند که در نهایت با کمک‌های مردمی در مجموع ۵۰۰ نان طبخ و میان نیازمندان توزیع می‌شود.


حضور جواد حیدری مداح اهل بیت در نانوایی هیأت مهجةالرسول

وی اضافه کرد: به این ترتیب هم مردم نان مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند و هم مبلغی را انفاق کرده و از ثواب آن بهره‌مند می‌شوند و ما نیز با کمک‌های مردمی به نیازمندان نان می‌رسانیم. این الگویی است که هیأت‌ها و مساجد دیگر می‌توانند به راحتی با ایجاد یک تنور سیار مردم محل را با انفاق‌های کوچک در کمک‌رسانی سهیم کنند.

تنور رایگان در تهران و کرمانشاه

خلج با اشاره به اینکه این طرح در ماه رمضان سال گذشته برای اولین بار اجرایی شد گفت: امسال با هماهنگی صورت گرفته با نانوایی‌هایی در منطقه ابوذر، شهرک ولیعصر(عج) تهران و همچنین نانوایی در شهر سنقر کرمانشاه آرد به آنان می‌رسانیم تا در مناسبت‌هایی مانند شب جمعه، میلاد امام حسن و شب‌های قدر نان طبخ و به صورت رایگان به نیازمندان ارائه کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین