عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
حضرت خدیجه (س) در نزدیکی مسجدالحرام در قبرستان ابوطالب تدفین شده است که زائران بسیاری پس از تشرف به خانه خدا به زیارت این قبرستان نیز مشرف می‌شوند.

عقیق:دهم ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) است. حضرت خدیجه (س) ملقب به ام المؤمنین، اولین همسر پیامبر اسلام(ص) و اولین زنی بود که اسلام آورد و همه اموال خود را در راه اهداف الهی پیامبر اعظم (ص) و گسترش و تقویت اسلام بخشش کرد و با ثروت بسیارش در راه تثبیت و پیشرفت اسلام بسیار مؤثر بود.

 

حضرت خدیجه (س) پس از ۲۵ سال زندگی مشترک با حضرت محمد (ص) در سال دهم بعثت در دهم ماه رمضان از دنیا رفت. مرقد او در «حجون مکه» در قبرستان ابوطالب کنار قبر عبدالمطلب، ابوطالب و عبدمناف است. قبرستان ابوطالب در نزدیکی مسجدالحرام، به دلیل اینکه محل دفن بسیاری از اقوام پیامبر (ص) بوده است، به قبرستان بنی‌هاشم نیز معروف است.

 

در گذشته محل تدفین حضرت خدیجه (س) بارگاهی داشت که پی از تخریب این مکان مقدس توسط وهابیت، اکنون به تلی خاک تبدیل شده است. با این وجود برخی از زائران پی از تشرف به خانه خدا به این مکان مقدس نیز مشرف می‌شوند و قبرستان ابوطالب را زیارت می‌کنند. البته قبرستان ابوطالب محصور است و زائران اجازه ورود به آن را ندارند و باید از پشت نرده‌ها به زیارت بپردازند.

البته اکنون با توجه به شیوع کرونا و نپذیرفتن زائر خارجی توسط سعودی‌ها، کمتر زائری به این مکان مقدس مشرف می‌شود. در ادامه فیلمی از قبرستان ابوطالب در شهر مکه و محل دفن حضرت خدیجه (س) را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 42
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین