عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
با وجود شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ برای طرح‌های عمرانی، شبستان امام هادی (ع) در حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا تکمیل شد.

عقیق:توسعه و بازسازی حرم امامین عسکریین (ع) پس از شیوع کرونا متوقف شد و از اواخر سال گذشته بازسازی حرم سامرا با اعمال محدودیت و سرعتی نه چندان مطلوب، از سر گرفته شد.

یکی از اقداماتی که در دهه اخیر برای توسعه حرم امامین عسکریین (ع) در حال انجام بود، مسقف کردن شبستان امام هادی (ع) به شمار می‌رود که اکنون به همت مهندسان و کارگران ایرانی و عراقی سقف‌های این شبستان تکمیل شد.

تعداد بازدید : 52

سال ۱۳۹۱ و ساخت شبستان امام هادی (ع)

جعفر دهنوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات در سامرا با بیان اینکه شبستان امام هادی (ع) سال ۹۷ مراحل پایانی را طی کرد و حتی بخش‌هایی از این شبستان به بهره‌برداری رسید، می‌گوید: اکنون در فرصت ایجاد شده، مراحل زیباسازی سقف به منظور تکمیل نهایی شبستان امام هادی (ع) در حال انجام است. همچنین در کنار زیباسازی این بخش، سایر اقدامات برای توسعه حرم امامین عسکریین (ع) نیز به مرور زمان آغاز خواهد شد.

شبستان امام هادی (ع) در زیرزمین و بخش زیرین صحن امامین عسکریین (ع) ساخته شده است و از طریق راهرویی به سرداب «غیبت» متصل می‌شود. در این طرح چندین گنبد پیش بینی شده بود که یکی از گنبدها طلایی و در مرکز شبستان قرار دارد.

در ادامه فیلمی از روند تکمیل سقف‌های شبستان امام هادی (ع) را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 34
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین