عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
حجت الاسلام مومنی:
کارشناس امور دینی گفت: انسان باید نسبت به معاصی محاسبه داشته باشد چرا که چشم و گوش انسانی که به دنبال حرام باشد ظرفیت پذیرش سخنان امام زمان(عج) را ندارد.

عقیق:حجت الاسلام سید حسین مؤمنی طی سخنانی در آستان مقدس حضرت معصومه (س) که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: عده‌ای ساعت‌های طولانی در فضای مجازی به دنبال همه چیز می‌گردند اما وقت مناجات و قرائت قرآن را ندارند در حالی که قرائت قرآن روح انسان را جلا می‌دهد.

وی افزود: انسان باید نسبت به معاصی محاسبه داشته باشد چرا که چشم و گوش انسانی که به دنبال حرام باشد ظرفیت پذیرش سخنان امام زمان (عج) را ندارد. برائت و دوری انسان از گناه و لقمه حرام باید به حدی باشد که ظرفیت باطنی انسان را برای پذیرش معنویت فراهم سازد. امام حسین علیه السلام در عاشورا خطاب به لشکریان دشمن می‌فرماید لقمه حرام باعث شده است که صدای امام را نشنوید.

مؤمنی عنوان کرد: محاسبات در امر واجبات، مستحبات، محرمات و اخلاص بسیار راه گشا است چرا که انسان باید تمام اعمال و رفتارش برای رضایت خداوند باشد. محاسبه در امر ولی خدا بسیار مهم است و باید محاسبه کنیم چه اندازه دغدغه حجت خدا را داریم و لازم است در ماه مبارک رمضان قبل از افطار دعای عهد قرائت شود. برای ریشه کن شدن این ویروس منحوس باید دست به دامن خاندان عصمت و طهارت شویم چرا که در حقیقت، اهل بیت (ع) معدن رحمت الهی هستند.

استاد حوزه علمیه گفت: فرازهای مناجات شعبانیه قلب انسان را نورانی می‌کند چرا که غفلت‌ها و هدر دادن عمر و فرصت‌ها را در مقابل چشم انسان نمایان می‌کند. حسابگر روز قیامت برای سنجش اعمال بسیار دقیق عمل می‌کند به همین خاطر باید اعمال خود را خالصانه انجام بدهیم. شهید محسن حججی جوانی خود را در راه خدا هزینه کرد و خداوند نیز عزت دنیا و آخرت را به این شهید بزرگوار عطا نمود.

حجت الاسلام مؤمنی در پایان گفت: شهید صیاد شیرازی با اعمال خالصانه خود در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شد و به معنای حقیقی کلمه صیاد دل‌ها شد.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین