عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
در حالی که بسیاری از تعطیلی امامزاده‌ها درآستانه ماه رمضان و قرمز شدن وضعیت تهران نگران بودند، امامزاده‌های استان تهران همچنان به روی زائران باز و برنامه‌های رمضان بدون حضور جمعیت در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

عقیق:در آستانه ماه مبارک رمضان بسیاری از مردم در انتظار برپایی مراسم‌های مذهبی و حضور در هیأت‌ها و اماکن مذهبی بودند که چند روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در مناطق آبی و زرد برگزاری مناسک مذهبی آزاد است، از ممنوعیت برپایی مراسم مذهبی در شهر‌های نارنجی و قرمز خبر داد.

دستورالعملی برای تعطیلی امامزاده‌ها در وضعیت قرمز تهران نداشتیم

با قرمز شدن وضعیت کرونا در تهران، برگزار نشدن مراسم مذهبی در ماه رمضان قوت گرفت. این امر در حالی است که بسیاری از هیأت‌ها و امامزاده‌ها برای برپایی مراسم ماه رمضان در حال برنامه‌ریزی هستند و حتی برخی از امامزاده‌ها، شبستان خود را نیز به منظور حضور زائران تجهیز کردند.

با این وجود، بسیاری از افراد نگران تعطیلی امامزاده‌ها و برپا نشدن مراسم مذهبی هستند که حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی، معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه استان تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر تعطیلی امامزاده‌ها نداشتیم، می‌گوید: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در تهران، تاکنون هیچ دستورالعملی برای تعطیلی امامزاده‌ها ابلاغ نشده است و همچنان امامزاده‌های استان تهران با رعایت نکات بهداشتی روی زائران باز است.

برنامه‌های رمضان در امامزاده ها امسال هم مجازی شد

وی درباره برنامه‌های امامزاده‌ها در ماه رمضان امسال نیز می‌افزاید: بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا برنامه‌های مذهبی در امامزاده‌ها به صورت مجازی و بدون حضور جمعیت برپا می‌شود. البته ما آمادگی برپایی برنامه‌ها را با رعایت نکات بهداشتی داریم.

البته امامزاده‌ها در ایام عزاداری امام حسین (ع) نیز نشان دادند که با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند به خوبی میزبان هیأت‌ها و عزاداران حسینی باشند و مراسم‌های مذهبی را به خوبی در فضای باز و حفظ فاصله اجتماعی برگزار کنند.

علاوه بر این، با توجه به وضعیت کنونی جامعه که بیش از یک سال کرونا سفرهای زیارتی را محدود و حتی ممنوع کرده است، بسیاری در آستانه ماه رمضان در انتظار هستند تا بتوانند دل‌های خود را در اماکن مذهبی التیام بخشند که رئیس جمهور در جلسه اخیر ستاد کرونا با ممنوعیت برپایی مراسم مذهبی در شهرهای نارنجی و قرمز موجب نگرانی بسیاری از مردم شد؛ تا جایی که حتی رئیس شورای هیأت‌ها از رئیس جمهور خواسته تا جلسات ماه رمضان در فضای باز برگزار شود و ممنوعیتی در این رابطه وجود نداشته باشد.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند برنامه‌های مذهبی ماه مبارک رمضان را با رعایت تمام مقررات و پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند، معتقد است که باید با مسوولان مرتبط در خصوص برگزاری مجالس ماه مبارک رمضان حرف متقن، علمی، محکم و گسترده بزنیم.

به گزارش فارس، سال گذشته امامزاده‌های استان تهران در ماه مبارک رمضان تعطیل بودند و زائران امکان تشرف به این اماکن مقدس را نداشتند. البته در برخی از امامزاده‌ها برنامه‌های مذهبی و جلسات سخنرانی و مداحی بدون حضور جمعیت برگزار و به صورت آنلاین پخش می‌شد. بعد از ماه مبارک رمضان با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا امامزاده‌های استان تهران پس از سه ماه تعطیلی به روی زائران با رعایت نکات بهداشتی باز شد. البته ابتدا فضای باز امامزاده‌ها باز شد و تربتخانه و فضای مسقف همچنان بسته بود تا اینکه با ابلاغیه سازمان اوقاف و امورخیریه مقرر شد در صورت صلاحدید متولی امامزاده‌ها، تربتخانه نیز با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی روزانه پذیرای زائران شود. البته اکنون با توجه به وضعیت کنونی تربتخانه بسیاری از امامزاده‌ها بسته است.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین