عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
حجت الاسلام شریفانی مطرح کرد؛
امام جماعت مسجد الزهرا(س) گفت: یکی از کارکردهای مسجد در تحقق شعار سال استفاده از ظرفیت نمازگزارانی است که باتجربه و فرهیخته هستند.

عقیق:حجت‌الاسلام محمد شریفانی امام جماعت مسجد الزهرا (س) شهرک آتی‌ساز در خصوص شعار سال جدید و نقش مساجد در تحقق این شعار اظهار داشت: هرساله رهبر معظم انقلاب همزمان با آغاز سال جدید شعاری را مطرح می‌کنند که چراغ راه کشور است و تمام دستگاه‌ها، نهادها و مردم به اندازه خود در تحقق این شعار تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: مساجد نیز به اندازه توان خود می‌توانند در دو محور برای تحقق شعار سال که با عنوان «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی» نامگذاری شده، اقدام کنند، در اولین قدم مساجد می‌توانند از امکانات فیزیکی خود برای تحقق این شعار بهره ببرند، برای مثال مساجد می‌توانند در کارهای تولیدی اقدامات قابل توجهی انجام دهند که این امر خود نیازمند مانع زدایی از سوی دستگاه‌های دولتی است.

حجت‌الاسلام شریفانی به ضرورت استفاده از ظرفیت نمازگزاران نخبه در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ اشاره و عنوان کرد: مساجد می‌توانند با استفاده از ظرفیت نمازگزاران مسجدی در راستای تحقق شعار سال گام‌های مهمی بردارند زیرا بسیاری از نمازگزاران از قشرهای مختلف هستند که در میان آنها افراد نخبه و حتی تولیدکننده وجود دارد که می‌توان از تجارب آنها بهره برد، این افراد با توجه به تجربه‌های بالا می‌توانند کمک‌های فکری خوبی به منظور تحقق اهداف شعار سال ارائه دهند.

امام جماعت مسجد الزهرا (س) با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال ۱۴۰۰ نیازمند همت و کار مضاعف است، گفت: مسجد الزهرا (س) با داشتن فضای باز و همچنین با توجه به ارتباط خوبی که با سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان قدس رضوی دارد می‌تواند در راستای تحقق شعار سال گام‌های خوبی بردارد؛ بنابراین می‌طلبد ظرفیت‌های مساجد برای تحقق هر چه سریع‌تر شعار سال شناسایی و استفاده شود. مساجد می‌توانند با استفاده از مشاوره‌های خوب نخبگان و فرهیختگان با تجربه در جهت رفع موانع تولید اقدامات خوبی انجام دهند.

وی در بخش دیگر با توجه به نزدیک شدن دهه تکریم مساجد، یکی از لوازم ایمان را تعمیر مساجد بیان و عنوان کرد: البته تعمیر به دو بخش فطری و ذاتی تقسیم می‌شود، یکسری از مساجد سرشار از برنامه‌های اخلاقی، معنوی و درس زندگی است. مساجدی که این پویایی را دارند به عنوان یک مسجد آباد محسوب می‌شوند، این تعمیر را می‌توان فطری خواند.

حجت‌الاسلام شریفانی بیان کرد: تمام مساجدی که از منظر فطری آباد هستند باید از نظر ذاتی و ظاهری هم آباد باشند، خداوند حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) را اولین مأموران نظافت خانه خدا قرار داد تا زائرانی که به زیارت خانه خدا می‌آیند فضای تمیز را ببینند، البته ذات هرانسانی به نظافت تمایل دارد و در اصل تمیز بودن یک نیاز است.

امام جماعت مسجد الزهرا (س) در پایان گفت: امر غباروبی مساجد به خصوص در ایام کرونا ضرورت بیشتری پیدا کرده است، از این رو مسجد الزهرا (س) همراه با نمازگزاران خود در این دهه نظافت کلی مسجد را انجام خواهد داد.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین