عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
معاون ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی:
حجت الاسلام حریزاوی معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی گفت:تعطیلی مطلق مراسمات در شهرهای قرمز و نارنجی، بدون بررسی طرح‌های کارشناسی اتخاذ شده و مورد انتقاد مردم است.

عقیق:حجت الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی ضمن انتقاد مجدد از نحوه تصمیم‌گیری در ستاد ملی مقابله با کرونا و عدم توجه به نظرات کارشناسان دینی، تعطیلی فله‌ای را شبیه به طرح ایمنی گله‌ای دانست که بطلان آن بر همه واضح است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در کمیته اجتماعی وزارت کشور گفت: در طرح پیشنهادی که توسط چند سازمان تهیه شده است، مساجد و اماکن مذهبی به سه گروه تقسیم شده و مطابق سوابق بهداشتی و بر اساس ضوابط اعلامی مجوز برگزاری می‌گرفتند.عدم اعتنا به این طرح‌ها از مصادیق تصمیمات غیرکارشناسی است که هر چند ما خود را موظف به رعایت دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا می‌دانیم، ولی نقدمان به تصمیمات بدون مشورت پابرجاست.

وی بی‌اعتنایی ستاد ملی مقابله با کرونا به بدنه کارشناسی را از مصادیق بی‌اعتنایی به عقلانیت مردم دانست و گفت: نیاز ریاست دولت به مشورت با عقلا و کارشناسان بیش از هر زمان برای مردم واضح شده است.

شایان ذکر است رهبر معظم انقلاب در سال گذشته عبادات و توسل به‌خصوص در ماه رمضان را جز نیازهای اساسی و حتمی مردم دانست و فرمودند: «نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم؛ اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند، بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد.»

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین