عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
شبکه رادیویی قرآن همزمان با فرارسیدن نوروز ۱۴۰۰ ویژه برنامه‌های متنوع و جدید را با محوریت تقویت روحیه و امیدبخشی به مخاطبان به روی آنتن خواهد برد.

عقیق:شبکه رادیویی قرآن همزمان با فرارسیدن نوروز ۱۴۰۰ ویژه برنامه‌های متنوع و جدید را با محوریت تقویت روحیه و امیدبخشی به مخاطبان به روی آنتن خواهد برد.

ویژه برنامه تحویل سال نو از سوی گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، با عنوان «بهار جان‌ها» شنبه ۳۰ اسفندماه از ساعت ۱۲ تا ۱۴ بصورت زنده با اجرای حمید عبیری و فریال ترکاشوند به تهیه کنندگی سیدنورالدین سجادی پخش خواهد شد. این برنامه با محوریت ایجاد لحظات شاد معنوی، تقدیر از کادر درمان و یادی از درگذشتگان قرآنی سال گذشته و همچنین نمایش رادیویی(زنده)، همراه با آواها، تواشیح، مناجات و فرازهای ناب تلاوت، تقدیم شنوندگان می‌شود.

گزارش با گویش‌های مختلف از اماکن مقدس همچون قم، جمکران، مشهد، شیراز، امامزاده صالح، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ساعات پایانی سال و حال و هوای معنوی مردم عزیز کشور از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.

«بوستان قرآن» برنامه‌ای مسابقه محور است که توسط گروه آموزش رادیو قرآن در تعطیلات نوروز برای شنوندگان به ویژه خانواده‌های قرآنی در سراسر کشور، تدارک دیده شد است. این برنامه از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین‌ماه در سه حوزه حفظ، مفاهیم و علوم قرآنی از ساعت ۱۱ تا ۱۲ هر روز به تهیه‌کنندگی سیدنورالدین سجادی و فاطمه گنجی بصورت زنده پخش می‌شود و به برگزیدگان هدایایی نفیس داده خواهد شد. خانواده‌های علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه می‌توانند به سامانه پیامکی رادیو قرآن به شماره ۳۰۰۰۰۱۰۰ پیام ارسال کنند.

محله تلاوت از دیگر برنامه‌های شاخص است که در ایام نوروز به صورت ویژه تقدیم مخاطبان می‌شود و به آشنایی هرچه بیشتر با چهره‌های تلاوتی جامعه قرآنی کشور اختصاص دارد. در هر برنامه با یکی از پیشکسوتان قرآنی یکی از استان‌ها ارتباط تلفنی برقرار خواهد شد تا درباره مفاخر تلاوت استان خود توضیحاتی ارائه دهند.

«محله تلاوت نوروز» فضایی است برای اهداء عیدی به اساتید و پیشکسوتان قرآنی که در آن مخاطبان طی تماس تلفنی با برنامه، تلاوت‌های پیشنهادی خود را به عنوان عیدی نوروزی به مربیان و اساتید خود اهداء می‌کنند. پخش شاهکارهای تلاوت قاریان ممتاز ایرانی و مصری به پیشنهاد شنوندگان از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است. توجه به آیات بهار و طبیعت با هدف تثبیت و تحکیم مبانی اعتقادی و توحیدی مخاطبان از دیگر اهداف این برنامه به شمار می رود.

تأکید و ترویج کمک مؤمنانه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از دیگر موضوعات مهمی است که در این برنامه به آن پرداخته خواهد شد. همچنین یادی از پیشکسوتان عرصه تلاوت قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و اکرام این عزیزان از جمله بخش های برنامه خواهد بود.

مخاطبان می توانند با ارسال پیامک به سامانه برنامه ۳۰۰۰۱۱۴ و شماره های ۲۲۰۴۳۰۱۷ و ۲۲۰۵۱۶۳۲ ضمن معرفی خود، نام شهر یا استان به معرفی استاد قرآنی خود جهت تقدیر، بپردازند.

لازم به ذکر است، این برنامه به همت گروه تلاوت، به تهیه‌کنندگی حسن رحمانی و میثم رجبیان، با اجرای حمید مجیدی مهر و رضا غفارزاده از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین‌ماه ساعت ۱۸ به مدت ۵۰ دقیقه زنده از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتزپخ خواهد شد. طی ایام نوروز در فواصل پخش شنوندگان، از فواصل بهاری و فرازهای ناب تلاوت با موضوع طبیعت بهره‌مند خواهند شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین