عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲

عقیق:خرید کاشی و سرامیک امروزه توسط افراد مختلفی انجام شده، که قبل از انجام این کار باید به نکات مهمی توجه شود. درجه بندی کاشی و سرامیک نکاتی مهمی است که توسط شرکت های مختلف انجام می شود و باید به آن دقت شود. معمولا این مصالح مقاومت زیادی از خود نشان داده و به صورت کاملا منظم کلیه سطح مورد نظر را می پوشانند. از کاشی ها و سرامیک ها به صورت معمول در مکان های مختلفی مانند حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. کاشی و سرامیک از جمله مصالح ساختمانی است که برای زیبایی بخش های مختلف ساختمان استفاده می شود. شرکت های مختلفی در زمینه تولید انواع کاشی و سرامیک فعالیت می کنند، که قیمت های آن ها با هم فرق می کند.

چگونه می توان بهترین کاشی و سرامیک خریداری کرد؟

برای کدام قسمت از منزل شما کاشی استفاده شده و چند مدل دارد؟

باید قبل از اقدام به خرید یک کاشی یا سرامیک، مکان مورد نظر برای نصب از قبل تعیین گردد. با این کاری که انجام می دهید، انتخاب اندازه آن بسیار راحت تر انجام شده و هیچ نگرانی بابت این مورد به وجود نمی آید. همچنین مصالح به صورت محدود خریداری شده و در نتیجه موجب بهینه شدن کار می شود. به صورت معمول سنگ، سرامیک و نیز چینی برای کانترها و کف مکان های مختلفی مانند سازمان ها، منازل، شرکت ها، ادارات، سالن های ورزشی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. کاشی های موزاییکی یکی از مدل های کاشی بوده که به صورت مربع و مستطیل ساخته می شوند. بیشتر در کف حمام ها کاربرد داشته و به راحتی تمیز می گردند. همچنین به دلیل بند کشی های ریز و نیز سطح کوچک خود در حمام هایی که لیز هستند، از زمین خوردن افراد جلوگیری می کنند. کاشی های چینی یکی دیگر از انواع کاشی بوده که مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. 

چگونه می توان بهترین کاشی و سرامیک خریداری کرد؟

اصول درجه بندی کاشی به چه صورت انجام می گردد؟

کاشی ها را معمولا از نظر مرغوبیت و نداشتن عیب و نقص به درجه های متفاوتی تقسیم بندی می کنند. درجه بندی سطح ظاهری این نوع وسایل به صورت معمول توسط اپراتور ها انجام می شود. معمولا آن ها با ماژیک درجه را بر روی کاشی ها یا سرامیک مورد نظر درج می کنند. در این مرحله موارد مختلف مانند ترک، جوش، لب بریدگی، رنگ و غیره مورد ارزیابی اپراتور ها قرار می گیرند. بعد از آن قسمت قوس یا بلانر را بررسی کرده که در این قسمت پنج عدد سنسور وجود داشته و هر کدام نیز دارای دو چشم الکترونیکی هستند. این سنسور ها نیز بر اساس اطلاعات داده شده، کاشی یا سرامیک مورد نظر را بر اساس قوس درجه بندی می کنند. بعد از آن مرحله کالیبره کردن بوده که از لحاظ اندازه آن ها را می سازند. کاشی ها را با یک کاشی نمونه اندازه گرفته و سپس آن ها را به قسمت درجه بندی کلی می فرستند.

ویژگی و نحوه تشخیص درجه بندی یک و دو کاشی ها به چه صورت است؟

برای اینکه از نحوه درجه بندی یک کاشی آگاه شوید، باید نکات مهمی در نظر گرفته شود. ظاهر یک سرامیک یا کاشی یکی از انواع روش های تشخیص آن ها است. به صورت معمول سرامیک هایی که هیچ نوع عیبی نداشته و از سطح صاف برخوردار هستند، جزو "درجه یک" قرار می گیرند. در صورتی که کاشی مورد نظر از یک یا حداکثر دو خال در روی خود برخوردار است، قطر حداکثر نیم میلی متر داشته و نوع "درجه دوم" محسوب می شود. اگر هم در فاصله دو سانتی متری کلیه لبه های سطح آن صیقلی است، باز هم جزو درجه بندی سطح دوم قرار می گیرد. در واقع درجه های اول و دوم با هم تفاوت های زیادی داشته و آن ها از هم متمایز هستند.

چگونه می توان بهترین کاشی و سرامیک خریداری کرد؟

چطور با یک نگاه متوجه درجه بندی سه و چهار شویم؟

درجه بندی سه و چهار یکی دیگر از درجه بندی های کاشی ها و سرامیک های مختلف است. کاشی های درجه 3 به کاشی هایی گفته می شود که در سطح لعاب خود فقط از یک لعاب برخوردار بوده و قطر آن ها حداکثر سه میلی متر است. درجه بندی چهارم برای کاشی هایی بوده که در سطح لعاب خود از دو یا سه خال استفاده می کرده و از قطری معادل نیم میلی متر برخوردار هستند. اگر چهار لعاب آن ها فقط یک لعاب نگرفتگی به قطر 3*10 میلی متر دارد، باز هم جزوه درجه بندی 4 قرار می گیرند. اگر هم یک لب پریدگی به قطر 3*5 میلی متر دارند، باز هم جزو این درجه بندی قرار گرفته و می توان از آن ها استفاده کرد. البته این بعضی از شرکت ها برای اینکه شما خرید بهتری را انجام دهید، درجه بندی های مختلف را به شما اعلام می کنند.

جمع بندی

درجه بندی کردن کاشی و سرامیک های مختلف توسط شرکت های مختلفی انجام شده که باید قبل از خرید با آن ها آشنا شوید. قبل از خریداری کردن باید مکانی که کاشی در آن استفاده می گردد را مورد ارزیابی قرار دهید. به صورت معمول از کاشی ها و سرامیک ها در کف مکان هایی مانند سازمان ها، ادارات، شرکت ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها را از لحاظ مرغوب بودن و نیز نداشتن عیب و نقص به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. کاشی لند یکی از بهترین شرکت ها در زمینه طراحی و ساخت کاشی بوده، که برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به نشانی اینترنتی kashiland.com مراجعه کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین