عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
با تداوم شیوع کرونا، عربستان تا پایان ماه مبارک رمضان پروازهای بین‌المللی را متوقف کرده و هیچ زائر خارجی تا این مدت نمی‌تواند عازم سرزمین وحی شود.

عقیق:عربستان سعودی با تشدید شیوع کرونا در منطقه همچنان مجوزی برای ورود زائران خارجی به این کشور صادر نکرده است.

علاوه بر این، همه پروازهای بین‌المللی عربستان از اواسط پاییز سال جاری متوقف شد و هیچ زائر خارجی امکان تشرف به خانه خدا و انجام مناسک عمره مفرده را نداشت و در این مدت با وجود باز بودن درهای مسجدالحرام، فقط افراد ساکن در عربستان امکان زیارت کعبه را داشتند.

به گفته منابع آگاه قرار بود این توقف تا نیمه ماه شعبان اعمال شود و پس از آن برای برپایی عمره مفرده با حضور زائران خارجی به ویژه در ماه رمضان تصمیم‌گیری شود. اما در تصمیمی جدید، عربستان از توقف پروازهای بین‌المللی عربستان در ماه رمضان خبر داده است.

بر همین اساس، تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان سفر به عربستان برای زائران خارجی و انجام مناسک عمره مفرده برای آنها امکان‌پذیر نیست و بسیاری از مردم کشورهای اسلامی همچون هند، مالزی، پاکستان، عراق و سوریه که در ماه مبارکه رمضان سال‌های گذشته زائر سرزمین وحی بودند، امسال به دلیل شیوع کرونا نمی‌توانند عازم خانه خدا شوند.

البته سال گذشته نیز به دلیل شیوع کرونا در جهان، پروازهای عربستان لغو و حتی درهای مسجدالحرام به روی زائران بسته شد و هیچ زائری امکان تشرف به کعبه را نداشت. امسال نیز با تداوم کرونا هنوز عربستان آمادگی لازم برای پذیرش زائر خارجی را ندارد.

عربستان یکی از کشورهایی است که واکسیناسیون علیه کرونا را آغاز و حتی شرط پذیرش زائر خارجی در ایام حج تمتع را تزریق واکسن کرونا اعلام کرده است. این امر در حالی است که همچنان تفاهم‌نامه حج تمتع برای هیچ کشوری به امضا نرسیده است.

به گزارش فارس، عمره مفرده از سال ۹۴ پس از تعرض نیروهای سعودی به دو نوجوان کشورمان در فرودگاه جده متوقف شد و حدود ۶ میلیون ایرانی همچنان در صف انتظار سفر به عمره مفرده هستند. قبل از شیوع کرونا نیز هیچ زائر ایرانی به عمره مفرده مشرف نشد تا اینکه با شیوع کرونا ابتدا عمره مفرده به حالت تعلیق درآمد و پس از مدتی درهای مسجدالحرام به روی زائران بسته شد و حج تمتع نیز بدون زائران خارجی و برای ۱۰ هزار ساکن عربستان برپا شد و در نهایت از اوایل مهرماه مجدد عمره مفرده برقرار شد و به دلیل لزوم حفظ سلامت زائران، عربستان زائر خارجی نپذیرفت.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین