عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
شیخ حسین انصاریان:
حجت‌الاسلام حسین انصاریان پس از بازدید از طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با عنوان صحن حضرت زینب (س)، گفت: مشارکت در این کار به هر مقدار و به هر شکل و طرحی به خصوص‌ مشارکت مالی از اعظم عبادت‌ها است.

عقیق:حجت‌الاسلام حسین انصاریان چندی پیش در سفری به کربلا از طرح توسعه حرم حسینی با عنوان صحن حضرت زینب (س) بازدید و احداث این طرح را به عنوان یکی از افتخارهای مردم ایران عنوان کرد.

تعداد بازدید : 53

 

استاد انصاریان طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع) را که هم‌اکنون به همت ستاد بازسازی عتبات در حال انجام است، طرحی عظیم و بی‌نظیر دانست و گفت: مشارکت در این کار به هر مقدار و به هر شکل و طرحی به خصوص‌ مشارکت مالی از اعظم عبادات است؛ چرا که در زیارت امام حسین (ع)، ائمه (ع) فرمودند: «زیارت حضرت حسین (ع) از افضل قربات است». یعنی از برترین عباداتی است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

وی افزود: امام حسین (ع) هر چه داشت، از جان، مال و فرزند و برادران در راه خدا هدیه کرد. در روایت ما آمده است هر کسی در راه اباعبدالله (ع) هزینه کند، خدا به موسی بن عمران فرمود: «هزینه امام حسین (ع) را تا هفتاد برابر جبران نکنم، بنده را رها نمی‌کنم».

حجت‌الاسلام انصاریان با اشاره به جایگاه شهر کربلا، خاطر نشان کرد: روز یازدهم‌ وقتی اهل بیت را می‌خواستند به اسارت ببرند، حضرت زینب (س) در حالی که داشت با بدن امام حسین (ع) وداع می‌کرد، دید که امام زین العابدین (ع) در مرکب حالت جان کندن پیدا کرد. بدن را رها کرد و عرض کرد: ای حجت باقی ماندگان، عمه جان! چرا با جان خود بازی می‌کنی. امروز این زمین را نبین. آینده اینجا شهر و‌ محل رفت و‌ آمد محبان ما در دنیا می‌شود و تا روز قیامت به این شهر برای زیارت پدرت رو می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدا را به این نعمت عظیم که ما را در تحول این شهر انتخاب کرده باید شکرگزاری کنیم، گفت: آن‌ روز شما در دید حضرت زینب بودید. امیدوارم شیعیان سراسر دنیا به ثواب بنا برای اباعبدالله (ع) و نمازهایی که بعد در این بناها خوانده می‌شود، شریک کند. پس بی دریغ و با جود و کرم با امام حسین معامله کنید.

به گزارش فارس، عملیات اجرایی احداث صحن حضرت زینب (س) از اواسط دهه ۹۰ به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شد و هم‌اکنون فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. علاقه‌مندان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۲۳۳*(ستاره ۲۳۳مربع) در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مشارکت کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین