عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع)، در ورودی شهر کاظمین طی مراسمی پرچم عزا نصب شد و شب گذشته با وجود حمله تروریستی در کاظمین، زائران به مسیر خود ادامه دادند و مسیرهای منتهی به حرم باب الحوائج (ع) مملو از جمعیت بود.

عقیق:در آستانه شهادت امام کاظم (ع) در شهر عراق، حرم امامین جوادین (ع) از روزهای گذشته سیاهپوش و آماده پذیرایی از زائران پیاده‌روی کاظمیه شده است.

همچنین روز گذشته پرچم سیاه عزا طی مراسمی با حضور مسؤولان بغداد و کاظمین بر فراز ورودی شهر کاظمین نصب شد. زائران نیز همچنان از مسیرهای مختلف به سوی کاظمین در حرکت هستند و در سیطره‌های این شهر هر لحظه بر تعداد زائران افزوده می‌شود.

موکب‌های پذیرایی از زائران نیز در نقاط مختلف راه‌اندازی شده است تا بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند. همچنین در کنار موکب‌های پذیرایی و اسکان، خدمات بهداشتی و درمانی نیز در این مسیر پیش‌بینی شده است.

تعداد بازدید : 11

پذیرایی از زائران در مسیر پیاده‌روی کاظمیه

در این ایام حرم امامین جوادین (ع) و مسیرهای ورودی به شهر کاظمین مملو از جمعیت شده و در حالی که ساعتی قبل انفجاری تروریستی در منطقه اعظمیه نزدیک پل ائمه در شمال بغداد و مسیر زائران کاظمیه رخ داده است، همچنان عاشقان اهل بیت (ع) بدون توجه به اقدام تروریستی به مسیر خود ادامه می‌دهند.

از ساعاتی پیش نیروهای امنیتی در مسیر زوار و سیطره‌های کاظمین افزایش یافته و در مسیر زائران و موکب‌ها، نیروهای حشدالعبی مستقر شدند.

زائران پیاده‌روی کاظمیه با وجود شیوع کرونا و حتی اعمال محدودیت‌هایی که در عراق اعمال شده است، به عشق باب الحوائج (ع) این مراسم مذهبی که جایگاه مهمی در بین مردم عراق دارد، باشکوه و همچون سال‌های قبل برگزار کردند.

شب گذشته در خیابان باب المراد جمعیت کثیری از زوار که به شهر کاظمین رسیده بودند، در مسیر منتهی به حرم، یک صدا با نوای «یا باب الحوائج ادرکنی» و «یا زهرا (س)» به سوی ضریح باب امامین جوادین (ع) حرکت کردند و برخی نیز از دور دست‌ها را به سوی ضریح بلند کرده و به امامین جوادین (ع) سلام می‌دادند.

سایر مسیرهای منتهی به حرم نیز مملو از جمعیت شده است و زائران پس از رسیدن به حرم و قرائت دعای فرج، به زیارت ضریح مشرف شدند.

 در عراق فردا ۲۵ رجب سالروز شهادت امام کاظم (ع) است. با این وجود شب گذشته جمعی از زائران به حرم رسیدند و پس از زیارت برای جلوگیری از ازدحام جمعیت به شهرهای خود بازگشتند.

به گزارش فارس، مراسم پیاده‌روی کاظمیه بعد از عاشورا و پیاده‌روی اربعین به عنوان مهمترین مراسم‌های دینی مردم عراق به شمار می‌رود که امسال هم با وجود شیوع کرونا این مراسم با حضور عاشقان اهل بیت (ع) بسیار پرشور برگزار شد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین