عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
حجت الاسلام مومنی مطرح کرد؛
حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی به طنین‌انداز شدن ندای «این الرجبیون» در روز قیامت اشاره کرد و گفت: در ماه رجب ابواب رحمت الهی به‌صورت خاص به روی بندگان باز است.

عقیق:حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی طی سخنانی در حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: رجب، ماه بسیار عظیمی است که نباید فرصت‌های ایجادشده در این ماه را از دست داد.

وی افزود: در کتاب مستدرک الوسایل آمده است که بعضی از مکان‌ها و ساعات برگزیده هستند و در آن زمان‌ها و مکان‌ها ابواب رحمت الهی به‌صورت خاص باز بوده و خداوند پذیرای بندگان به‌صورت ویژه است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: در لیالی جمعه، لیالی قدر، زمان بین الطلوعین، شب نیمه ماه رجب، شب ۲۷ ماه رجب، شب نیمه شعبان و روزهای جمعه، روز نیمه شعبان و رجب و ماه‌های برگزیده هم همانند ماه رجب، شعبان و رمضان طبق روایات ابواب رحمت الهی به‌صورت خاص برای بندگان مفتوح است.

حجت‌الاسلام مؤمنی تأکید کرد: یکی از اعمال مهم در ماه رجب ذکر استغفار است و طبق روایت ماه رجب هیچ ماهی کنار ماه رجب نمی‌تواند قرار بگیرد.

وی یادآور شد: طبق روایت در روز قیامت یک منادی از بطن عرش ندا می‌دهد «این الرجبیون» که در این هنگام عده‌ای بلند می‌شوند که نورانی بوده و بر سرشان تاج پادشاهی قرار دارد.

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی در ادامه گفت: روزه گرفتن در ماه رجب فضیلت فوق‌العاده‌ای دارد و طبق احادیث معتبر، روزه ماه رجب امان از عذاب جهنم و دخول در بهشت را به ارمغان می‌آورد.

مؤمنی اظهار داشت: افضل اذکار در ماه رجب درود بر خاندان عصمت و طهارت و سپس ذکر شریف استغفار است که طبق روایت اهل بیت علیهم السلام در ماه رجب هم‌نشین کسانی هستند که هم‌نشین خداوند باشند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی انسان معصیت را از زندگی خود پاک کند و بنده حقیقی شود و اطاعت اوامر الهی را در اعمال و رفتار خود داشته باشد، خداوند نیز قلم عفو بر خطاهای او خواهد کشید و عنایت ویژه خود را شامل عبد حقیقی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی تأکید کرد: یکی از اعمالی که در این ماه بسیار مورد تأکید واقع‌شده زیارت قبور مطهر ائمه معصومین است که نباید از این مسئله غفلت نمود و با توجه به وضعیتی که فعلاً به خاطر بروز بیماری کرونا به وجود آمده است، می‌توان از راه دور زیارت کرد و کسانی که در شهر قم ساکن هستند حتماً به زیارت مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مشرف شوند.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین