عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
بسیاری از زوار عراقی با وجود اعمال محدودیت در این کشور به کربلا مشرف می‌‌شوند؛ تا جایی که هنگام بارش باران نیز بسیاری از عاشقان حسینی در بین‌الحرمین و حرم‌های مطهر به زیارت پرداختند.

عقیق:همزمان با ایام ماه رجب، با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای مقدس عراق، همچنان بسیاری از مردم این کشور به ویژه عاشقان حسینی در کربلا با حضور در حرم سیدالشهدا (ع) به نیایش می‌پردازند.

شب گذشته تا حوالی صبح امروز حرم امام حسین (ع) بارانی شد و زائران با تشرف به بین‌الحرمین در این قطعه از بهشت به اقامه نماز پرداختند. همچنین سحرگاه امروز گروهی از جوانان هیأت نصیر شهر کربلا در حرم حضرت عباس (ع) دعای توسل را قرائت کردند.

تعداد بازدید : 65

با وجود اعمال محدودیت‌ها در شهر کربلا، مردم چندان اهمیتی به این محدودیت‌ها نداده و سعی دارند در هر ساعتی از شبانه روز به حرم سیدالشهدا (ع) مشرف شوند.

این امر در حالی است که ابتدای شیوع کرونا حرم امام حسین (ع) بسیار خلوت بود و محدودیت‌هایی نیز اعمال می‌شد. اما پس از اربعین حسینی، بیشتر مردم عراق بدون محدودیت به حرم مشرف می‌شوند و شب‌های جمعه نیز حرم مملو از جمعیت است.

علاوه بر این، روز گذشته که سالروز وفات حضرت زینب (س) در عراق بود، جمع کثیری از مردم این کشور به حرم امام حسین (ع) مشرف شده و به عزاداری پرداختند. همچنین دسته‌های عزاداری و موکب‌های پذیرایی از زوار نیز در اطراف حرم تشکیل شده بود که ساعاتی پیش نیز همچنان این دسته‌های عزاداری به سمت حرم امام حسین (ع) مشرف شدند.

تعداد بازدید : 52

ظهر امروز/ دسته‌های عزاداری حضرت زینب (س) در حرم برادر

البته در نجف اشرف با توجه به اینکه سخت‌گیری بیشتری اعمال شده و جریمه نقدی در همان لحظه از افرادی که بعد از ساعت ۱۸ با خودرو در شهر تردد داشته باشند، اخذ می‌شود، تعداد زوار حرم امام علی (ع) کاهش چشمگیری یافته است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین