عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
حجت‌الاسلام انصاریان:
این‌طور نیست که مقام عصمت منحصر در انبیاء و اولیاء باشد، نشان به اینکه قرآن می‌فرماید فرشتگان به مریم گفتند ای مریم خداوند تو را برگزیده و با انواع پاکی‌ها آراسته کرده است.

عقیق:حجت‌الاسلام انصاریان در یک برنامۀ تلویزیونی به مناسبت رحلت حضرت زینب سلام‌الله علیها گفت: اگر زنان شیعه و دختران شیعه و پاک‌طینتان عالم، از وجود مقدس این بانوی بزگوار درس زندگی، اخلاق، عمل و مبارزه با ستم بگیرند، یقیناً در خانواده‌شان، در جامعه و و در کشورشان تبدیل به شخصیت ناب انسانی، اخلاقی و ایمانی خواهند شد؛ چون اگر کسی اهل دقت، نظر و اهل دل باشد، تمام ارزش‌ها و کمالات را در وجود مبارک زینب کبری (س) مشاهده می‌کند. شئون او نشان می‌دهد که بندۀ ویژه پروردگار عالم و در پرتو تربیت‌های خاندان رسالت و طهارت، به حقیقت انسان خاصی بوده است. وجودش، کلاس درس، مدرسه، دانشگاه، علم، ایمان، اخلاق، بردباری و مقاومت است.

وی افزود: زینب سلام‌الله علیها شامل تمام ارزش‌های الهی و فاقد تمام عیوب انسانی است. وجود مقدس ایشان از «اصلاب شامخه» و «اصلاب مطهره» بوده است. اصلاب شامخه یعنی در صلب‌های برتر، با عظمت و با کرامت قرار داشت و ارحام مطهره یعنی رحم‌های گذشتگان از مادرش، پاک بوده است. گذشتگان این امانت را صلب به صلب و رحم به رحم انتقال دادند تا در پنجم جمادی‌الثانی، قدم با عظمت و مبارک این بانوی گرامی پا دنیا گذاشت و منشأ تحولات گرانقدری شد. 

حجت‌الاسلام انصاریان با این توضیح که شخصیت زینب کبری (س)، شخصیت امیرالمؤمنین و شخصیت صدیقۀ کبری است، گفت: وزن ایمان او و اخلاق او، وزن اخلاق والدین بزرگوار ایشان است و این به دلیل تبعیت از مسیر آن انوار مقدس الهی است.

این سخنران مذهبی حضرت زینب(س) را دارای مقام عصمت دانست و در این باره گفت: این‌طور نیست که مقام عصمت منحصر در انبیاء و اولیاء باشد، نشان به اینکه پروردگار عالم دربارۀ وجود مقدس حضرت مریم یعنی مادر چهارمین رسول اولواالعزم فرموده «وَ إِذْ قالَتِ الْمَلائِكَةُ یا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاكِ وَ طَهَّرَكِ‏ وَ اصْطَفاكِ عَلى‏ نِساءِ الْعالَمینَ»؛ این متن قرآن است که می‌فرماید فرشتگان به مریم گفتند ای مریم خداوند تو را برگزیده و با انواع پاکی‌ها آراسته کرده است. این مقام معنوی حاصل نمی شود مگر با مقام عصمت.  

وی با اشاره به اینکه شیر مادر از جهت مادی  معنوی تأثیر زیادی بر شخصیت فرد می‌گذارد، افزود: حضرت زینب سلام علیها در پاک‌ترین رحم به دنیا آمد و در پاک‌ترین دامن یعنی دامن سیدة نساءالعالمین قرار گرفت و از پاک‌ترین شیر هم تغذیه کرد. به اثبات رسیده شیر مادر تأثیر شگرفی در شخصیت فرزند دارد. شما در قرآن دربارۀ موسی علیه‌‏السلام می‌خوانید که شیر هیچ زنی را جز مادرش تغذیه نکرد. «وَ حَرَّمْنا عَلَیْهِ الْمَراضِعَ مِنْ قَبْلُ» یعنی «از پیش، شیر دایگان را بر او حرام کرده بودیم.» پس از این قضیه بود که خواهر بزرگوارشان با ترفندی ایشان را به مادرش بازگرداند تا از شیر مادر پاکدامنش تغذیه کند. وجود مقدس حضرت زینب از شیری تغذیه کرد که از آن شیر، ایمان، توحید، ایمان و اخلاق جریان داشت.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین