عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
حجت الاسلام مومنی در گفت و گو با عقیق:
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در گفتگو با عقیق با تاکید بر اینکه خانواده ها فرصت راز و نیاز ایام البیض را مغتنم بدانند، گفت: این ایام بهترین فرصت برای نزدیک شدن قلوب به یکدیگر است.

عقیق:حجت الاسلام سید حسین مؤمنی اظهار داشت: در حوزه خانواده سه مساله تشکیل، تثبیت و توسعه آن بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به مساله تثبیت خانواده، عنوان کرد: در مساله تثبیت، مباحث اخلاق در خانواده مطرح است، از جمله اموری که به جهت ماشینی شدن زندگی‌ها برای کانون خانواده به عنوان تهدید محسوب می‌شود دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر است، امروزه اعضا کمتر فرصت دارند در کنار یکدیگر باشند و از احوال هم مطلع شوند یا نوعاً خستگی را برای یکدیگر به همراه دارند؛ بر همین اساس باید فرصت‌ها را مغتنم شمرد و از فرصت‌ها برای نزدیک تر شدن قلوب به یکدیگر بهره برد.

وی با اشاره به اینکه برخی عبادت‌ها به صورت جمعی برگزار می‌شود، گفت: بعضی عبادت‌ها مانند اقامه نماز جمعه، قرائت برخی ادعیه و خواندن دعای کساء توصیه شده در جمع انجام شود. اما برخی عبادات فردی است و هر انسانی باید در خلوت خود به آن بپردازد برای مثال اقامه نماز شب، خواندن دعاهای روز و … از جمله عبادات فردی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام مؤمنی اعتکاف را از جمله اعمال عبادی فردی بیان و عنوان کرد: افراد برای انجام اعمال اعتکاف به مدت سه روز در مسجد جامع معتکف می‌شوند و اعمال خاصی را در ایام البیض انجام می‌دهند و این اعمال خاص سبب می‌شود سیاهی و تیرگی از قلب زدوده شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز با توجه به شرایط کرونایی که مانع برگزاری این نوع محافل در مساجد و اماکن مقدس شده می‌طلبد این اعمال را در منازل انجام دهیم و با پهن کردن این سفره معنوی در منزل، این سنت را به انجام برسانیم و اجازه ندهیم فراموش شود. زمانی که این اعمال معنوی در منزل انجام می‌شود رحمت الهی به صورت خاص بر اهل آن خانه نازل خواهد شد و هم چنین از رهگذر این اعمال معنوی قلوب به هم نزدیک می‌شود.

تعداد بازدید : 22

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین