عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
استاد قرائتی:
معلم قرآن کریم بر لزوم ترویج روحیه نماز اول وقت با نشاط تاکید کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی در پنجمین اجلاس استانی نماز در سالن همایش‌های شهرداری قم در پیامی تصویری اظهار داشت: تلاش در زمینه نماز بسیار ارزشمند  است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

این مفسر قرآن کریم با ذکر این مطلب که در بسیاری از آیات و روایات، نماز به‌عنوان اولین و گاه آخرین مسئله، مطرح است، گفت: خداوند در اولین ندای وحیانی خود به پیامبر اکرم(ص) امر به «اقرا» کردند و سپس به ایشان امر به برپا داشتن نماز کردند.

استاد قرائتی با ذکر این مطلب که نماز امری بین الادیانی است، تصریح کرد: نماز تنها در دین اسلام نیست و در بسیاری از ادیان به‌نوعی نماز برپا می‌دارند و با معبود خود حرف می‌زنند، در روایات متعددی نیز بر نماز تأکید شده و در روایتی آمده است که کسی که نماز را سبک بشمارد مورد شفاعت پیامبر(ص) قرار نمی‌گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، ریشه همه کمالات و سعادت انسان را در نماز دانست و گفت: در نماز علم است و باید آموزش‌هایی را ببینیم و حق‌الناس و لقمه حلال و حرام و نظم و عدالت و اطاعات ورزش و نجوم و شناخت جهان هستی و نبوت و توحید در نماز قرار دارد. رنگ و عطر و پاکیزگی و حضور در صحنه در نماز وجود دارد و نماز، کارخانه انسان‌سازی است و در آن امور تربیتی زیادی نهفته است.

این معلم قرآن کریم با اشاره به اهمیت برپا داشتن نماز اول وقت یادآورشد: نماز اول وقت همراه با نشاط اهمیت زیادی دارد و باید توجه داشت نماز را کوچک نشمریم، والدین باید به نماز اول وقت فرزندان و شناخت آن اهمیت بدهند. تشویق فرزندان به نماز در خانه و مدارس باید مورد تأکید باشد و بدانند جایگاه نماز چیست همان‌گونه که در حرکت عظیم عاشورا و سیدالشهداء، جایگاه نماز را به‌خوبی درک می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی تصریح کرد: از ظرفیت وقف در تشویق جامعه و فرهنگ نماز باید استفاده کرد تا زندگی را به رنگ نماز کنیم.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین