عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
آیت الله احمد عابدی:
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیبت و جذبه الهی امام خمینی(ره) لرزه بر اندام زمامداران کاخ سفید می انداخت، گفت: زمان طاغوت، دوران افول و عقب ماندگی ملت ایران بود.

عقیق:آیت الله احمد عابدی در دیدار طلاب و اساتید حوزه علمیه جانبازان «حضرت ابوالفضل (ع)» اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های امام خمینی (ره) این بود که در سخنرانی‌هایشان شرایط دوران طاغوت را یادآوری می‌کردند؛ خیلی خوب است که انسان بداند در دوران طاغوت کشور چگونه اداره می‌شد و چه اوضاعی داشت چرا که با همین آگاهی یافتن است که راحت می‌توان جایگاه کنونی جمهوری اسلامی ایران را درک و بر مشکلات و سختی‌ها فائق آمد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط بسته و خفقان زمان طاغوت، عنوان کرد: شرایط کشور در آن دوران به گونه‌ای بود کسی حق نداشت کار علمی و یا اختراعی داشته باشد و این امور جرم محسوب می‌شد؛ برای مثال اگر خودروی فردی خراب می‌شد مالک شخصاً حق نداشت آن را تعمیر کند بلکه باید نزد آمریکایی‌ها می‌برد تا آنان خودرو را تعمیر کنند.

دوران ذلت؛ حضور ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ارتش ایران

وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ارتش ایران حضور داشتند، گفت: خاطرم هست یک جوان که در همسایگی ما زندگی می‌کرد رادیویی را تعمیر کرد و این خبر به گوش ساواک رسید و به سرعت او را دستگیر کردند و دیگر معلوم نشد چه بلایی بر سر آن جوان مظلوم آمد.

آیت الله عابدی افزود: تنها غربی‌ها می‌توانستند در ایران فعالیت علمی داشته باشند زیرا نمی‌خواستند کشور ایران رشد و پیشرفت علمی داشته باشد. در آن دوران اگر یک آمریکایی وارد ایران می‌شد دو حقوق دریافت می‌کرد که یکی از آنان برای کاری بود که در کشور انجام می‌داد و دیگری مربوط به حق توحش می‌شد؛ آمریکایی‌ها ایرانیان را انسان‌هایی وحشی می‌دانستند برای همین حق توحش دریافت می‌کردند، آیا تحقیری بالاتر این وجود دارد؟

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شاه وابسته و نوکر آمریکا بود، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی در آمریکا ده دقیقه برق قطع شد و شاه برای رئیس جمهور آمریکا پیام تسلیت نوشت؛ رضا شاه نوکر آمریکا بود. حتی زمانی که دو سرهنگ آمریکایی در تهران کشته شدند شاه ایران تسلیت نگفت بلکه شخصاً به آمریکا رفت و عذرخواهی کرد.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها همه‌کاره کشور بودند، اظهار داشت: حتی آنان نخست وزیر و مسؤولان کشور را انتخاب می‌کردند و شاه اختیاری در اداره و تعیین مسؤولان نداشت. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آزادی معنا نداشت و حتی کسی نمی‌توانست به همسر خود اعتماد کند و می‌ترسیدند که مبادا نفوذی ساواک باشد.

آیت الله عابدی ادامه داد: حتی ساواک در حوزه‌های علمیه نیز نفوذ کرده بود و هر طلبه‌ای را که می‌دید درس می‌خواند دستگیر می‌کرد و نفوذ ساواک تا حدی بود که بسیاری از مواقع حجره‌های طلاب را آنان تعیین می‌کردند. یا خیلی راحت یک پاسبان جز می‌توانست تصمیم بگیرد درب خانه کدام علما را ببندد و اجازه تردد ندهد. آیا امروز نیز چنین است؟

هیبت و جذبه الهی امام لرزه بر اندام زمامداران کاخ سفید می‌انداخت

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به جشن شیراز اشاره و تصریح کرد: جشن‌های دو هزار و پانصد ساله‌ای که شاه در شیراز برگزار کرد، رئیس جمهورها و شاهان دنیا را دعوت کرده بود و غذای آنان در هر سه وعده غذایی به وسیله هواپیما از پاریس به ایران می‌آمد. پیش از انقلاب ظلم در کشور بیداد می‌کرد آیا وضعیت امروز کشور با همه مشکلات موجود قابل مقایسه با آن دوران هست؟

وی افزود: امروز مردم به راحتی می‌توانند مدارج علمی را طی و در هر رشته‌ای که می‌خواهند تحصیل کنند در حالی که زمان طاغوت چنین نبود. در آن ایام به قدری فساد در کشور ترویج می‌شد که در شهر مقدس قم مشروب خواری و مشروب فروشی را تبلیغ می‌کردند.

آیت الله عابدی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) فقیهی حکیم، فیلسوف، متکلم و یک سیاستمدار به تمام معنا بود، گفت: در آن زمان معروف بود و گفته می‌شد زمانی که امام در پاریس قلمش را روی برگ کاغذ می‌گذارد تا متنی بنویسد با لرزش قلم کاخ سفید می‌لرزد؛ این کلام بیانگر هیبت و اقتدار بنیانگذار کبیر انقلاب است. بسیاری از بزرگان و مسؤولان اذعان داشتند وقتی در محضر امام حاضر می‌شدند زبانشان بند می‌آمد به قدری ایشان هیبت و جذبه داشتند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: اما امام با آن همه هیبت و جذبه وقتی به نماز شب بلند می‌شدند به گونه‌ای می‌گریستند که اگر کسی صدای گریه‌های ایشان را می‌شنید تصور می‌کرد دزدی به خانه آمده و ایشان از وحشت ترسیده‌اند؛ انسان اگر با خدا باشد پروردگار نیز با او خواهد بود و دیگران را از او می‌ترساند اما اگر کسی از خدا نترسد از همه می‌ترسد. عزت و هیبت امام راحل خدایی بود. انقلاب به برکت خون شهدا پیروز شد و اگر شهدا نبودند امروز جمهوری اسلامی ایرانی نبود.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین