عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
شبکه‌های تلویزیون در سوگ شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)؛ ویژه برنامه‌های متعددی را برای بینندگان تدارک دیده و پخش می‌کنند.

عقیق:پخش مراسم عزاداری از عتبات عالیات، مستندها، برنامه های ترکیبی و ... از جمله برنامه‌های تلویزیونی برای پخش در شب و روز شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) است.

شبکه یک و حسینیه ایران

- برنامه «این شبها» پنجشنبه و جمعه 25 و 26 دی‌ماه ساعت 23:15 با حضور کارشناسان مذهبی و با موضوع سیره حضرت زهرا(س) و با حضور حجت‌الاسلام دکتر ناصر رفیعی پخش می‌شود.

* برنامه «حسینیه ایران» نیز در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اجرای آقابیگی و محمد حسین صیرفی ساعت 19:30از شبکه یک پخش می‌شود.

شبکه دو با کوی محبت

- ویژه‌برنامه «دست در دست» شنبه 27 دی‌ماه بعد از گفت‌وگوی ویژه خبری حوالی ساعت 23:30 با اجرای سیاوش عقدایی و حضور میهمانان و کارشناسان مختلف با محوریت شهادت حضرت فاطمه (س) روانه آنتن خواهد شد.

- «به تو از دور سلام» نیز از شنبه تا دوشنبه 27 تا 29 دی‌ماه ساعت 19 به صورت پخش زنده از قم و مشهد مقدس روانه آنتن می‌شود و دل‌های عاشقان اهل بیت (ع) را با خود همراه خواهد کرد.

- سخنرانی مذهبی استاد شیخ حسین انصاریان شنبه تا دوشنبه (27 تا 29 دی) ساعت 12:30 روانه آنتن می‌شود. مداحی حاج محمود کریمی، حاج سیدمجید بنی فاطمه، حاج حنیف طاهری، حاج حسین طاهری و سایر ذاکرین اهل‌بیت یکی دیگر از تدارکات این شبکه در ایام فاطمیه است که از جمعه تا دوشنبه در فواصل برنامه‌ها روانه آنتن می‌شود.

- «کوی محبت»؛ ویژه برنامه معارفی شبکه دو سیما  به تهیه‌کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی نیز از جمعه تا یکشنبه با کارشناسی حجت الاسلام  ثمری روانه آنتن می‌شود. این برنامه جمعه 26 دی ساعت 21:30، شنبه 27 دی ساعت 23:30، یکشنبه 28 دی  ساعت 13:30 و 23:00  در جدول برنامه های این شبکه قرار دارد.

- برنامه «آئینه‌خانه» با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی جمعه 26 دی‌ماه ساعت 13:30 به صورت ویژه‌ای به ابعاد شخصیتی و زندگی بانو حضرت فاطمه زهرا (س) می‌پردازد.

- همچنین مستند «مامان مجید» یکشنبه 28 دی با محوریت زندگی شهید قربانخانی و گفت‌وگو با مادر این شهید گرانقدر ساعت 10:30 روانه آنتن می‌شود.

- ویژه‌برنامه معارفی «تن‌های تنها» با محوریت زندگی و سیره حضرت فاطمه (س) کاری از گروه کودک شبکه دو و به تهیه‌کنندگی اصغرمهدی ابهری شنبه و یکشنبه ساعت 15:30 روانه آنتن می‌شود.

- ویژه‌برنامه گفت‌وگو محور «قرار» عنوان دیگر برنامه شبکه دو سیماست که به صورت زنده شنبه 27 دی ساعت 13:30 با کارشناسی خانم علاسوند از بارگاه حضرت معصومه (س) روانه آنتن می‌شود.

- همچنین سایر برنامه های این شبکه همچون «عصر خانواده»، «در انتهای الوند»، «زنده باد زندگی»،«نمادو» و ... ضمن برخورداری از گزارش‌های ویژه متناسب با ایام شهادت از میهمانان و کارشناسان مرتبط میزبانی خواهند کرد.

شبکه سه با مخاطب خاص

- برنامه ترکیبی «مخاطب خاص» با حضور کارشناسان و مادحین به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) پنجشنبه شب 25 دی‌ماه بعد از اخبار شبانگاهی ساعت 22:15 به صورت زنده از کربلای معلی روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

- ویژه برنامه «در آستان خورشید» پنج‌شنبه 25 دی‌ماه از ساعت 18 به صورت ترکیبی در قالب پوشش فاطمیه دوم و ارتباط زنده از نجف اشرف پخش خواهد شد.

- برنامه «موکب ثارالله» و «ادب حضور» نیز در روز یکشنبه 28 دی‌ماه همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) از ساعت 10:15 صبح از آنتن شبکه پخش خواهد شد.

- برنامه «تکیه‌گاه» نیز به همین مناسبت در روزهای شنبه و یکشنبه 27 و 28 دی‌ماه از ساعت 22:15 به روی آنتن خواهد رفت.

- برنامه «در آستان فاطمی» نیز در روزهای شنبه و دوشنبه 27 و 29 دی‌ماه ساعت 11:30 صبح پخش خواهد شد.

- همچنین «نوای افلاک» با پخش مداحی مداحان جوان کشور و «لحظه‌ها را دریاب» و کلیپ مناسبتی نیز در فواصل برنامه‌ها از این شبکه پخش خواهد.

اهالی شب و بانو امین در شبکه چهار

- تأمین برنامه شبکه چهار مستند «بانوی ایرانی» و «منادا» را برای پخش در روزهای سوگ بانوی دو عالم در نظر گرفته است و همچنین برنامه شبانه «اهالی شب» که هر پنج شنبه و جمعه به همت گروه اجتماعی تولید و پخش می‌شود، به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) به صورت ویژه روی آنتن خواهد رفت.

- «اهالی شب» به تهیه کنندگی محمدمهدی سموعی همچون روال گذشته پنجشنبه 25 دی و جمعه 26 دی‌ماه ساعت 23 به صورت زنده و با اجرای مهرداد ضیایی با پخش آیتم‌ها و حضور میهمانان در استودیو، روانه آنتن خواهد شد.

- مستند بانوی ایرانی یا «بانو امین» به روایت زندگی سیده نصرت بیگم امین می‌پردازد که در دوران قبح بودن درس‌آموزی زنان در جامعه، با پشتکار و سخت‌کوشی مثال‌زدنی خود به درجه اجتهاد فقهی می‌رسد. این مستند با کارگردانی زهرا شاهین‌فر و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، تولید شده است که شنبه 27 دی‌ماه ساعت 22 پخش خواهد شد.

- ویژه برنامه «تکیه هنر» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار است و شنبه شب 27 دی‌ماه ساعت 23 روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. این برنامه به نوعی مواجهه متفاوت با آثار هنری آئینی است. آثار هنری موسیقی، تجسمی (نقاشی)، شعر، معماری و سینما در قالب روایتی متفاوت و منسجم روایت می‌شوند.

در این برنامه به سراغ آثاری از گذشته تا به امروز، از وصال شیرازی در شعر تا قیصر از سلطان محمد، در نقاشی تا حسن روح الامین و ... می رود. «تکیه هنر» به تهیه کنندگی مهدی طهماسبی، ادای دینی است از سوی هنرمندان و صاحبان آثار به ائمه علیهم‌السلام.

- سایر برنامه‌های زنده و روتین شبکه چهار نیز منعطف با این مناسبت تولید و پخش خواهند شد.

شبکه پنج با عطر عاشقی

- ویژه برنامه «سخنرانی مذهبی» با کارشناسی حجت‌الاسلام حسینی قمی از مسجد مقدس جمکران به موضوع بررسی سیره و سبک زندگی فاطمی می‌پردازد.

- برنامه ظهرگاهی «تا نیایش» روز شنبه 27 دی‌ماه ویژه این مناسبت روی آنتن می‌رود. بررسی زندگی فاطمی موضوع اصلی تا نیایش است.

- برنامه «عطر عاشقی» جمعه 26 دی‌ماه در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به بیت الزهرا منزل حاج قاسم سلیمانی می‌رود و حجت الاسلام احمد شرفخانی کارشناس مذهبی درباره آثار و علائم منتظران ظهور سخنرانی می‌کند و جواد حسین‌خانی نیز با نوای دلنشینش زیارت آل‌یس  را در مزار شهدای کرمان تلاوت می‌کند.

- مستند «عشق یعنی...» به تهیه کنندگی علیرضا کرمی در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز تماشایی خواهد شد.

- ویژه برنامه «رضوان» نیز از شب شهادت حضرت فاطمه (س) تا ولادت با سعادت این بانوی امت روی آنتن شبکه پنج می‌رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی هادی سمیعی و با مشارکت آستان قدس رضوی از شبکه پنج سیما تماشایی خواهد شد.

- برنامه «بهشت بی‌نشان» میان برنامه‌ای ترکیبی است که در شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) پخش می‌شود. این میان برنامه دارای آیتم‌هایی مانند کلام بزرگان (سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی) مداحی، نریشن و... است.

- «حدیث یاس» با مداحی سید امیرحسینی از مشهد مقدس در شب و روز شهادت دخت گرامی پیامبر اکرم (س) روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

همچنین گروه اجتماعی با برنامه «یه روز تازه» و گروه خانواده و کودک با برنامه «به خانه بر می‌گردیم» روز شنبه معطوف به شهادت حضرت زهرا (س) پخش می‌شود.

- برنامه «یه روز تازه» که میزبان مادر شهید می‌شود، با اجرای موسیقی گروه سرود میهمان خانه مخاطبان می‌شود و موسیقی تصویر با موضوع شهادت حضرت فاطمه (س) نیز تقدیم به دیدگان مخاطبان خواهد شد.

- برنامه «به خانه بر می‌گردیم» با حضور دکتر منتظری کارشناسان مذهبی از سجایای اخلاقی حضرت زهرا (س) می‌گوید و طبخ حلوای نذری را به مخاطبان آموزش می‌دهد.

ویژه برنامه «ام ابیها» شبکه قرآن  

در شب شهادت در ساعت 19 تا 20 ارتباط زنده تصویری با حرم حضرت معصومه و در ساعت 22 تا 22:35 با حرم مطهر رضوی در شبکه قرآن برقرار خواهد شد.

برنامه «ام ابیها» شامل بخش های متنوع نظیر، سخنرانی، مداحی، معرفی کتاب و شعرخوانی پیرامون شخصیت حضرت زهرا ساعت 21:15 تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

در روز شهادت نیز در ساعت 11 الی 11:45 دل های مخاطبان را روانه حرم منور رضوی خواهیم شد و ساعت 13:30 مراسم عزاداری شهادت مادر سادات از حسینه امام خمینی(ره) و بیت رهبری پخش و ساعت 15:10 الی16 قرائت زیارت حضرت زهرا(س) و ذکر توسل نیز از حرم حضرت معصومه(س) روی آنتن می‌رود.

همچنین شرح خطبه فدکیه با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی روزهای شنبه تا دوشنبه ساعت 16، برنامه «روبراه» روزهای شنبه و یکشنبه ساعت 24 و ویژه برنامه سحرگاهی «تسبیح» ساعت 4:30 بامداد، برنامه «خوشبخت» با محوریت خانواده ساعت 9 صبح روز شهادت و سخنرانی آیت‌الله جاودان ساعت 10:15 با موضوع شهادت دختر گرامی نبی مکرم اسلام پخش می‌شوند.

«هفت آسمان» شبکه هفت

- ویژه برنامه «هفت آسمان» در شب و روز شهادت حضرت زهرا (س)، از شبکه آموزش پخش می‌شود. این برنامه تولیدی که در دو مکان دانشگاه امام صادق(ع) و امامزاده قاسم شمیران تولید شده است با حضور میهمان‌هایی روی آنتن می‌رود.

برنامه «هفت آسمان» به تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین رسولی و کارگردانی مهدی رضایی و اجرای محبوبه عزیزی و فاطمه رسولی در حیاط دانشگاه امام صادق (ع) و امامزاده قاسم (ع) شمیرانات ضبط شده است.

«راویان» شبکه سلامت  در شهادت حضرت زهرا(س)

- تأمین برنامه شبکه سلامت در شب و روز شهادت با تهیه وله و کلیپ هایی کوتاه و جانمایی در جدول پخش به سوگ می‌نشینند.

- ویژه برنامه «راویان» در شب و روز شهادت بانوی دو عالم با حضور مداحان اهل بیت و کارشناسان حوزه روانشناسی ساعت 19 روی آنتن شبکه سلامت می‌رود.

- مستند «ما سه نفر» که یادبود شهدای مدافع سلامت است روز شنبه 27 دی‌ماه ساعت 20 و مستند «سردار سپید» که زندگینامه و خدمات شهید علی احمدی است ساعت 18 از دیگر برنامه‌های ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است.

سوگواره فاطمی شبکه افق 

- شبکه افق از پنجشنبه 25 دی‌ماه به مدت 10 شب از ساعت 18 پخش خواهد شد؛ در 5 شب اول سخنرانی و نوحه‌خوانی را از اصفهان و در 5 شب دوم به صورت تولیدی سخنرانی مذهبی پخش می‌شود.

- ویژه برنامه گفت‌وگو محور «تکیه» در شب و شام شهادت از ساعت 21 تا 22 و در روز شهادت از ساعت 10 تا 12 در گفت‌و‌گو با کارشناسان حوزوی و اساتید دانشگاهی درباره شخصیت و سیره حضرت زهرا (س) روی آنتن شبکه افق می‌رود.

«کوچه» جام‌جم در فاطمیه

- ویژه برنامه «کوچه» با موضوع ذکر فضائل و مناقب بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) از 25 دی‌ماه به مدت 30 شب در ساعت 23:45 پخش می‌شود.

به توان خدا در شبکه امید

- برنامه «به توان خدا» شنبه و دوشنبه 27 و 29 دی‌ماه ساعت 17:45 پیرامون سیره زندگانی حضرت زهرا (س) به کارشناسی حجت‌الاسلام محمدهادی هدایت خواهد پرداخت. این برنامه به تهیه‌کنندگی جواد بیک‌محمدی از شبکه امید پخش می‌شود.

- برنامه «قاب امید» نیز که هر روز ساعت 17:15 روی آنتن شبکه امید می‌رود از شنبه تا دوشنبه 27 تا 29 دی‌ماه با بخش های مختلف به طور ویژه به شهادت بانوی دوعالم می‌پردازد.

- همچنین برنامه «ما نوجوانان» روز جمعه 26دی‌ماه ساعت 13:30 به پخش آثار تولید شده توسط نوجوانان درباره شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخته و با نوجوانان تولیدکننده آثار گفت‌وگو می‌کند.

برنامه‌های ویژه شبکه نسیم در شهادت حضرت زهرا(س)

- برنامه‌های «کتاب باز» ساعت 19، ویژه برنامه «نسیم آوا» ساعت 22:30، «نمای نزدیک» ساعت 22، مستند «پرتره رخ» ساعت 24، «هزار داستان» ساعت 21، سریال «گشت پلیس» ساعت 20 و «تور بزرگ» ساعت 23 از پنجشنبه 25دی‌ماه از قاب شبکه نسیم پخش می‌شود.

- برنامه «کتاب باز» طبق روال جدول پخش شبکه نسیم شنبه تا پنجشنبه ساعت 19 با اجرای سروش صحت میزبان اهالی این حوزه و منعطف این روزهای غمبار خواهد بود.

- «هزار داستان» در این شب‌ها ساعت 21 با روایت متفاوت از زندگی و بیان تجربه‌های درس‌آموز با میزبانی نصرالله مدقالچی، شهرام‌عبدلی، رزیتا غفاری، لاله صبوری و مرجان گلچین، پخش می‌شود.

- پشت صحنه جذاب سینمای ایران در «نمای نزدیک» به نمایش در می‌آید در این نوبت علاقمندان می‌توانند روند تولید فیلم «خروج»، «سد معبر»، «سوءتفاهم»، «پرسه در مه» و «آبادان 1160» را در ساعت 22 به تماشا بنشینند.

- ویژه برنامه «نسیم آوا» با دعوت از خوانندگان که در ثنای حضرت فاطمه زهرا(س) تولید اثر داشتند، هر شب ساعت 22:30 روی آنتن خواهد آمد. چنگیز حبیبیان، مهراج محمدی، مهدی شکوهی و محمد حشمتی مهمان این برنامه تلویزیونی‌اند.

- مستند «تور بزرگ»؛ متمرکز در شناخت و قابلیت‌های خودرو در فضا‌های متنوع و مناطق جذاب طبیعی است. این مجموعه پرطرفدار که در بین علاقه‌مندان به این رشته جایگاه ویژه و برجسته‌ای پیدا کرده است را می توانید ساعت 23 بیننده باشید.

  • مجموعه مستند «پرتره رخ» از هنرمندان برجسته کشور آقای امین تارخ، داریوش فرهنگ، سعید نیکپور، میکائیل نشانی و مسعود کرامتی برای این شب‌ها در ساعت 24 پیش‌بینی شده است.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین