عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
نمایندگان ادیان توحیدی و علمای اهل سنت امروز درباره نقش حاج قاسم و دیگر شهدای ادیان توحیدی در دنیای امروز سخن گفتند.

عقیق: آئین بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها با عنوان «سرباز مکتب امام خمینی(ره)» و با هدف تجلیل از شهدای ادیان توحیدی و مدافع حرم با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران، نمایندگان ادیان مختلف توحیدی و مذاهب اسلامی و جمعی از مسؤولان لشگری و کشوری و میهمانان خارجی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

این مراسم معنوی با تجدید میثاق سردار غلامرضا سلیمانی و نمایندگان ادیان الهی با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد و حاضران با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه و زیارت‌نامه به مقام شامخ رهبر کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

نمایندگان مذاهب توحیدی نیز در ادامه مراسم در وصف شهدا به ویژه خصوصیات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دقایقی سخن گفتند.

انتقام سخت از مثلث شوم در راه است

آرا شاوردیان نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای ارامنه تحت فرماندهی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی اَبَر انسانی بود که برای آزادی و انسانیت مبارزه کرد و مسلمان و مسیحی را از چنگ داعش و تفکرات افراطی نجات داد.

وی با بیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی برای وطن و در مسیر حقانیت مبارزه کرد، ابراز کرد: حاج قاسم را می‌توان پهلوان عصر حاضر نامید زیرا از هویت و تمدن و ارزش‌های والای انسانی دفاع کرد.

نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راز محبوبیت حاج قاسم در اخلاص او است، ادامه داد: سردار سلیمانی از دشمن پروا نداشت، اهل معنویت و اخلاص بود و در مسائل داخلی کشور اهل حزب و جناح نبود.

شاوردیان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مجدانه پیگیر پرونده ترور شهید سلیمانی است و تا احقاق حق مشروع خود پیوسته و شبانه‌روز به فعالیت خود ادامه می‌دهد، تأکید کرد: همه دنیا بداند انتقام سخت از مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و داعش در راه است.

یکتاپرستی و عدالت‌طلبی وجه مشترک تمام ادیان است

راو یهودا مرجع دینی کلیمیان اظهار کرد: یکی از جنبه‌های مشترک بین تمام ادیان الهی غیر از توحید و یکتاپرستی؛ بحث ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم و عدالت‌طلبی است.

وی گفت: دفاع از مظلوم و به دنبال حق بودن در تمام ادیان تأکید شده است و حتی در مواقعی که در این راه خطر وجود داشته باشد نباید از حق‌طلبی کوتاه بیاییم همانگونه که راه تمام انبیا نیز عدالت‌خواهی بود.

مرجع دینی کلیمیان ادامه داد: همه انسان‌ها از یک پدر و مادر خلق شده‌اند و برابر هستند لذا نباید به هم ظلم کنند و باید به دنبال عدل و ظلم‌ستیزی باشیم.

یهودا تصریح کرد: مهم‌ترین خصلت شهید حاج قاسم سلیمانی ظلم‌ستیزی بود و جان خود را به خطر انداخت تا با ظلم مبارزه کند که باید الگو و نمونه برای همه انسان‌ها باشد.

حاج قاسم سیدالشهدای این عصر است

ماموستا عزیز بابایی امام جمعه اهل سنت تهران، اظهار کرد: سردار سلیمانی، سردار یک مذهب خاص یا سردار یک کشور خاصی نیست، بلکه سردار همه عالم و سردار جبهه مقاومت است.

وی گفت: سردار سلیمانی، سیدالشهدای این عصر است، او سر را در مقابل دشمن بالا گرفت و در مقابل دشمنان اسلام و طراحان خاورمیانه بزرگ و دشمنان فلسطین تسلیم نشد.

امام جمعه اهل سنت تهران افزود: شهادت سردار سلیمانی چنان بلایی سر‌ ترامپ آورده که امروز به خفت و خواری افتاده و حتی جایگاهی هم در آمریکا ندارد.

سردار غلامرضا سلیمانی به عنوان سخنران اصلی این مراسم در رابطه با ایستادگی حاج قاسم در مقابل توطئه استکبار و جریان مهندسی شده داعش همچنین ضرورت دفاع از مظلومان سخنرانی کرد و سردار ذوالقدر نیز طی سخنانی با اشاره به وحدت میان ادیان الهی نسبت به عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی تأکید کرد.

در پایان مراسم از خانواده‌های معظم شهدای ادیان توحیدی و مدافع حرم با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین