عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
نبویان در جمع مردم همدان مطرح کرد:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم یعنی زمانی که سیل و زلزله آمد در اتاق ریاست نمانیم و کنار مردم باشیم، گفت: حاج قاسم دیپلماسی قرآنی را قبول داشت، نه دیپلماسی غرب گرا و ذلیلانه، که برای مذاکره با آمریکا مسابقه برگزار می‌کنند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: ایشان عالمی ذوالفنون بود و در فلسفه عقاید خاص و ابتکاری خود را داشت، به طوری که در تبیین فلسفه اسلامی و در نقد فلسفه غرب صاحب نظر بود.

وی با بیان اینکه این عالم انقلابی در مباحث فلسفی اگر مبنایی را می‌پذیرفت در تمام مراحل به آن پایبند بود، گفت: آیت الله مصباح یزدی در مقام تدریس، دارای ذهنی منسجم بود که این ویژگی منحصر به فرد و خاصی برای مدرسان محسوب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، آیت الله مصباح را یکی از فیلسوفان بزرگ زمان برشمرد و گفت: این توانایی به حدی بود که عبدالکریم سروش می‌گفت در ایران بنده با همه مناظره خواهم کرد به جز آیت الله مصباح یزدی، چرا که ایشان را قوی‌ترین فیلسوف زنده کشور می‌دانم.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های علامه مصباح می‌توان به متفکر بودن و منحصر به فرد بودن در علم منطق، روانشناسی، تفسیر، انسان شناسی، در فلسفه‌های گوناگون اشاره کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آیت الله مصباح از هر چه داشت برای دفاع از دین استفاده کرد، خاطر نشان کرد: ایشان با علم نافع خود فلسفه را در خدمت دفاع از دین و مبارزه با انحرافات به کار گرفت.

آیت الله مصباح یزدی معتقد بود لبخند حضرت آقا، لبخند حضرت حجت(عج) است

وی، اعتقاد علامه مصباح به رهبر معظم انقلاب را یک اعتقاد دینی دانست و گفت: نظر ایشان نسبت به حضرت آقا این طور بود که هر چه رهبری بفرمایند درست است و معتقد بود لبخند رهبری، یعنی لبخند امام زمان و باور داشت که رضایت رهبر معظم انقلاب به معنای رضایت حضرت حجت(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان با اشاره به هجمه‌ها علیه آیت الله مصباح پس از انقلاب، عنوان کرد: آیت الله مصباح بعد از انقلاب همانند یک کوه بود و با وجود آنکه تمام روزنامه‌ها و مسئولان اصلاح طلب یک دست، علیه ایشان هجمه وارد کردند، ذره‌ای عقب ننشست.

وی تصریح کرد: آیت الله مصباح در زمانی که هیچ کس برای دفاع از حقیقت به میدان نیامد، یک تنه به تمام شهرها و مناطق می‌رفت و از حقیقت دفاع می‌کرد و با تمام وجود در کنار حضرت آقا بود.

نماینده مردم تهران در مجلس، اخلاص را از برجسته‌ترین ویژگی‌های ایشان برشمرد و گفت: همیشه و در همه حال تلاش علامه مصباح برای خدا بود و در انجام هر کاری این اخلاص ایشان بود که بسیار برجسته بود.

وی با اشاره به صحبت اخیر خود در رابطه با تحویل حاج قاسم توسط دولت در جریان fatf، عنوان کرد: در این قضیه اخیر بنده بسیار مورد هجمه قرار گرفتم اما آیت الله مصباح بارها در طول عمر خود اینگونه مورد هجمه قرار گرفته بود اما همچنان همانند کوه ایستادگی کردند.

برای صحبت از حاج قاسم باید با ایشان سنخیت داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین نبویان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، مطرح کرد: امروز در کنار ذکر ویژگی‌های عمار انقلاب باید از سردار انقلاب نیز یاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه  اگر کسی از حاج قاسم صحبت می‌کند باید با او سنخیت داشته باشد، یادآور شد: چگونه افرادی که به عنوان مسئولان دیپلماسی کشور هستند، از جلسات هر هفته خود با شهید سلیمانی صحبت می‌کنند که این شهید عزیز ماه‌ها از خانواده دور بود و در بیابان‌های سوریه و عراق مشغول خدمت بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم یعنی زمانی که سیل و زلزله آمد در اتاق ریاست نمانیم و کنار مردم باشیم، اظهار داشت: زندگی حاج قاسم از سطح معمول جامعه هم کمتر بود، اما برخی از مسئولان هزار میلیاردی هستند.

وی، شهید سلیمانی را قهرمان مقاومت عنوان کرد و گفت: حاج قاسم دیپلماسی قرآنی را قبول داشت، نه دیپلماسی غرب گرا و ذلیلانه، که برای مذاکره با آمریکا مسابقه برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان با تاکید بر اینکه همه ادیان آمده‌اند تا با کدخدا بجنگند و با خدا ببندند، مطرح کرد: اگر امروز می‌خواهیم تا در دره مشکلات اقتصادی سقوط نکنیم، راهش چنگ زدن به "عروه الوثقی" است، اما شرط آن در درجه اول "یکفر بالطاغوت" و مرگ بر امریکا و سپس "یومن بالله" و ایمان به خداوند است.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم به دنبال مبارزه با آمریکا بود، گفت: آمریکا دشمن مردم ایران است، اما برخی به دنبال مذاکره با آنها هستند و ساعت‌ها با دشمن مردم ایران لبخند می‌زنند.  

هر مسئولی به دنبال رابطه با آمریکا باشد، خودش آمریکایی است

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر مسئولی در هر مقام و جایگاهی که حضور دارد، به دنبال رابطه با سران کفر و آمریکا باشد، خودش آمریکایی است، یادآور شد: این حرف خداوند در ۵۱ سوره مائده است که می‌فرماید، "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَی أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ".

وی با اشاره به اجرای برجام و برداشته شدن تمامی تحریم‌های بانکی در ۲۷ دی ۹۴ بنا بر برجام، ابراز داشت: چند روز آینده ۲۷ دی سال ۹۹ است، یعنی پنج سال از آن تاریخ که گفته شده می‌گذرد اما نه تنها تحریمی برداشته نشده که نزدیک به ۱۵۰۰ تحریم جدید نیز از طرف آمریکا اعمال شده است.

مسئولان بدانند از مذاکره با آمریکا چیزی عایدشان نمی شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان ما باید بدانند که از مذاکره با آمریکا چیزی عاید آنها نمی‌شود، عنوان کرد: سراغ آمریکا رفتن همانند آویزان شدن به تار عنکبوت است.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل در کشور آمریکا قرار دارد و در شورای امنیت دارای حق وتو است و تمامی مسئولان سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل با تایید آمریکا تعیین می‌شوند، مطرح کرد: آمانو در سفر سال ۹۴ خود به تهران حتی نمی‌توانست در خصوص اسراییل و فعالیت‌های هسته‌ایش صحبت کند و این یعنی تمام فعالیت این سازمان‌ها باید زیر نظر آمریکا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان با بیان اینکه آمریکا به ظاهر کشوری قوی است، گفت: نباید خیال کنیم که تنها عربستان گاو شیرده آمریکا است، بلکه کشورهای اروپایی و دیگر کشورها که به خاطر آمریکا با ما ارتباط ندارند نیز باید گاو شیرده بدانیم.

وی به تبیین معنای تحریم پرداخت و گفت: زمانی که در داخل کشور شخصی اقدام به جابجایی مبلغی می‌کند تمام پردازش‌های آن توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی انجام می‌شود، اما اگر کسی در هر جای دنیا دلار جا به جا کند از آنجایی که دلار، واحد پول ملی آمریکا می‌باشد، بنابراین این پردازش‌ها در بانک مرکزی این کشور انجام می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه آمریکا آنقدر قوی است که پول ملی خود را به عنوان پول مبادلات کل جهان قرار داده، عنوان کرد: یک سؤال در اینجا باید به آن پاسخ داد که چگونه ملت ایران در سال ۵۷ پیروز شد و یا در جنگی که بسیاری از کشورهای دنیا در برابر ما قرار داشتند موفق شد؟

حجت الاسلام والمسلمین نبویان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران دستاوردی را در نظام سیاسی به دنیا عرضه کرد و آن، ایمان به خدا و صبر و استقامت بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی به این نکته باور داشت، گفت: این وعده الهی است که اگر خدا را یاری کنید خدا نیز شما را یاری خواهد کرد و هیچ کشوری نمی‌تواند علیه شما به پیروزی دست پیدا کند.

شهید سلیمانی در عمل ثابت کرد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حاج قاسم نه دلار داشت نه ناو جنگی، مطرح کرد: شهید سلیمانی به خدا وصل بود و به این موضوع ایمان داشت و در عمل نیز ثابت کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

وی، فتنه امروز را فتنه تحریف معرفی کرد و یادآور شد: فتنه امروز به دنبال آن است تا حقایق را تحریف کند و این طور تلقین کند که نمی‌شود در مقابل آمریکا ایستادگی کرد.

هشدار قاطع سردار به سفیر آمریکا در عراق

حجت الاسلام والمسلمین نبویان به بیان خاطره‌ای از حضور خود در عراق پرداخت و گفت: در سفری که به عراق داشتم یکی سرداران ما را نیروهای آمریکایی پس از تعقیب در یک کوچه دستگیر کردند، که بلافاصله حاج قاسم برای سفیر آمریکا در عراق پیامی فرستاد که ما ترسی از شهادت نداریم، اما اگر اتفاقی برای این سردار رخ دهد دیگر هیچ آمریکایی در عراق امنیت نخواهد داشت. به فاصله چند ساعت، این سردار با عزت و احترام آزاد شد. این معنای مذاکره بر اساس دیپلماسی قرآنی که حاج قاسم آن را اجرا کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید در انتخابات مراقب باشیم و با بصیرت وارد صحنه انتخاب شویم، گفت: خدایی که در صحنه‌های جنگ باعث شد تا ما پیروز شویم، همان خدا، خدای اقتصاد هم هست.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین