عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
عملیات اجرایی بنای یادمان شهیدان قاسم سلیمانی و همراهانشان طی مراسمی آغاز و در این مراسم به ویژگی‌ها و خصوصیاتی که شهید سلیمانی را جاودان کرد، اشاره شد.

عقیق:مراسم آغاز عملیات اجرایی بنای یادمان شهیدان سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان امروز ۱۵ دی‌ماه با حضور مسئولان ستاد بازسازی عتبات و شهرداری تهران در کنار دریاچه خلیج فارس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کریم منصوری، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

یکی از مسیرهای توسعه فرهنگ‌ و مکتب سلمیانی احداث یادمان سردار سلیمانی است

در ادامه محمد جلال مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به اینکه مدت‌ها به فکر بودیم که برای مکتب شهید سلیمانی چه اقدامی می‌توانیم انجام دهیم، اظهار داشت: با بررسی مختلف و مشورت موضوع بین دوستداران سردار سلیمانی، به این جمع‌بندی رسیدیم که بنای یادبود حاج قاسم را در پایتخت جمهوری اسلامی ایران بنا کنیم و همه نسل‌ها به یاد سردار سلیمانی و آنچه ایشان برای  دفاع انسانیت و مقابله با تروریست در منطقه فعالیت کرد، باشند.

وی افزود: احداث بنای یادمان سردار سلیمانی و همراهانش در ایران و عراق به منظور این است که همه انسان‌هایی به این نوع تفکر و رشادت احترام قائل هستند، بتوانند درجایی به اندیشه و مکتب سلیمانی، این ارادت را ابراز کنند.

جلال مآب با بیان اینکه یکی از مسیرهای توسعه فرهنگ‌و مکتب سلمیانی احداث یادمان سردار سلیمانی به شمار می‌رود، تصریح کرد: در اولین سالگرد شهدای مقاومت عملیات ساخت یادبود سردار سلیمانی و همراهانشان آغاز می‌شود و امیدواریم در دومین سالگرد این شهدای عزیز این بنای یادبود را رونمایی کنیم.

وی ضمن تقدیر از حضور مسؤولان و به ویژه خانواده شهدا در این مراسم گفت: ما مدیون شهدایی هستیم که امنیت و موج بیداری اسلامی را در منطقه زنده کردند و نتایج آن روز به روز بیشتر می‌شود. اقدامات این عزیزان در تاریخ ثبت شده است و امیدواریم بتوانیم مسیر آن‌ها را ادامه دهیم.

وصیت‌نامه ‌سردار سلیمانی ولایت‌نامه حاج قاسم بود

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه انسانی که محدود به زمان و‌ مکان است، اگر با نیت الهی حرکت کند، خداوند به این محدودیت عمق و اثرگذاری می‌دهد و خدا با او‌معامله می‌کند، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق بسیاری از آیات قرآن کریم است. ایشان متوجه شد که به دلیل ایمان به خدا است که شیطان بزرگ به ما و کشورهای اسلامی هجمه برده است.

وی با بیان اینکه می‌توان برای شهید سلیمانی که چند بعدی بودند آیات الهی زیادی را برای نمونه آورد، افزود: برخی تلاش می‌کنند مصداق یک آیه باشند اما شهید سلیمانی مصداق بسیاری از آیات قرآن بود. او فهمید فرعون اکنون برخی کشورهای اسلامی و عربی را به دستمال کثیفی تبدیل کرده است و پس از استفاده به دور می‌اندازد.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه دشمنان در منطقه و تحلیل‌هایشان همواره نام حاج قاسم را می‌آوردند، گفت: سردار آرزو‌ می‌کرد در سرزمین عراق به شهادت برسد و گفته بود دوست دارم در این سرزمین شهید شوم، چون ما مسلمان جهانی هستیم و در برابر استکبار جهانی فعالیت می‌کنیم.

رئیس هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران و استکبار ستیزی حاج قاسم به قدری بود که ترامپ شیطان اکبر این‌چنین اقدام به ترور سردار مقاومت‌ کرد، تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین نزدیک سحر نشسته بودم که پیرمرد عرب، فرنی درست می‌کرد و می‌گفت این منطقه را حاج قاسم نجات داد. به او‌ گفتم پس نقش شما چه بود؟ در جواب گفت که ما صفرهایی بودیم در کنار حاج قاسم معنا پیدا کردیم. یعنی حاج قاسم به ما جهت و اراده می‌دهد.

‌وی با بیان اینکه وصیت‌نامه حاج قاسم ولایت‌نامه او است، تصریح کرد: دیپلماسی عزتمندارانه ما در گرو حاج قاسم است. امروز جهان سلطه عقب رفته، البته آنها چهره قدرت می‌گیرند اما در برابر استقامت ایران کاری نمی‌توانند کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آیاتی از قرآن که می‌فرماید «کسی اطاعات از خدا و رسول کند در قیامت در گروه کسانی است که خدا به او‌ نعمت داده است و در میان صدیقین و شهدا خواهد بود»، گفت: حاج قاسم مصداق این آیه از قرآن هم بود. او فهم زندگی این جهانی را در حد اعلا داشت و برای همین هم رهبری به مکتب سلیمانی اشاره کردند. ان شالله که ما هم از او درس بگیریم و عامل به قرآن باشیم و شهید سلیمانی دستگیر ما در جهان باشد.

خاطره محسن هاشمی از آخرین دیدار با حاج قاسم

در ادامه محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه موفقیت حاج قاسم در تمامی امور مثال زدنی بود، اظهار داشت: در آخرین دیدار با سردار سلیمانی که در زمان فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی بود، ایشان چندین بار تشریف آوردند و با صحبت‌هایشان به خانواده و مادر دلداری و حتی یک انگشتر هم هدیه دادند.

وی افزود: حاج قاسم در آنجا هم از استکبار‌ستیزی سخن گفتند و خودشان از ابتدای این حرکت انقلابی در مسیر حق قرار داشتند و تا پایان عمر بر این عقیده بودند.

رئیس شورای شهر تهران‌‌ با بیان اینکه سال ۴۳ کتاب کارنامه سیاه استعمار و سرگذشت فلسطین را مرحوم هاشمی رفسنجانی نوشتند که پایه استکبار‌ستیزی در پیروزی انقلاب شد، افزود: حاج قاسم هیچ وقت ترس به خود راه نمی‌دادند. پس از شهادت سردار سلیمانی ساخت یک المان از حاج قاسم و همراهانشان را در مصوبه شورای شهر دادیم و دوست داشتیم که امروز این المان را رونمایی می‌کردیم، ولی با توجه به حساسیت‌ها اکنون آغاز به کار کرده و امیدواریم این یادمان به زیبایی ساخته شود و ما هم رهرو راه آنها باشیم.

مسیر زیارت کربلا را حاج قاسم باز کرد/ به واسطه شاگردان سلیمانی کشور روی پای خود ایستاده است

در ادامه پیروز حناچی، شهردار تهران با بیان اینکه یادبودی به نام سرباز وطن و احداث یادمان شهدای مقاومت در کنار دریاچه خلیج فارس دو اقدام شهرداری برای زنده نگه داشتن یاد سردار سلیمانی و‌ همراهانش است، گفت: حاج قاسم از کسانی است که دستاورد انقلاب اسلامی بوده است. جوانانی که امام خمینی (ره) در خرداد سال ۴۲ فرمودند: «همراهان ما در گهواره هستند». 

وی با بیان اینکه به واسطه شرایط انقلاب و‌ جنگ فرصت خدمت برای شهید سلیمانی و سایر رزمندگان مهیا شد، خاطرنشان کرد: حاج قاسم از کار کردن در زمین کشاورزی یا سازمان آب و فاضلاب و ورود به سپاه و دفاع مقدس اقدامات بی‌نظیری داشت و در دوران حضور در دفاع مقدس و‌ مبارزات علیه استبار ذخیره بی‌بدیلی بود تا جایی که نیروهایی تربیت کرد که ذخیره کشور هستند و به واسطه آنها اکنون کشور روی پای خود ایستاده است.

حناچی با بیان اینکه خودباوری را امثال شهید سلیمانی بنیان نهادند و خود ایشان هم به نوعی محصول این‌تفکر است، گفت: حاج قاسم همواره تبدیل بحران به فرصت را توصیه می‌کردند و خودشان هم همین مشی را پیش گرفتند. ایشان مصداق «اشداء علی الکفار و رحما بینهم» بود. از ارتباط با خانواده شهدا تا شجاعت در میدان جنگ.

شهردار تهران در ادامه به ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم پرداخت و گفت: سردار سلیمانی بی‌توجه به دنیا و‌ مواردی که ما خیلی به آن توجه می‌کنیم، بود. او می‌گفت: «کار را برای خدا کنید کسی که باید ببیند می‌بیند». همین امر هم موجب شد تا ایشان عزت‌مند باشند.

مراسم باشکوه تشییع حاج قاسم ساده نبود. یکی از دلایل آن ارادت حاج قاسم به حضرت فاطمه (س) بود. شهدای ما با آرزوی تشرف به کربلا به میدان رفتند و شهید شدند و باز کردن مسیر زیارت افتخاری بود که حاج قاسم سهم عظیمی در آن داشتند. فروتنی و ادب حاج قاسم در برابر والدین و خانواده شهدا نیز باید الگویی برای ما باشد.

‌در پایان این مراسم که با حضور خانواده شهیدان طارمی، پورجعفری و سلیمانی برگزار شد، ‌یادمان شهید سلیمانی و همراهانشان‌ به صورت ویدئو کنفرانس در دریاچه چیتگر کلنگ زده شد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین