عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
قائم‌مقام سابق تولیت آستان قدس رضوی(ع) روایتی ویژه از تشرف حاج قاسم سلیمانی به حرم رضوی و حضور ایشان در مراسم غبارروبی ارائه کرد.

عقیق: مرتضی بختیاری در گفت‌وگویی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(ع) و گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت به ملت و امت اسلامی در تبیین خصوصیات این سردار رشید اسلام اظهار داشت: همه فضایل اخلاقی در حاج قاسم نهفته و این فضایل در کردار وی متجلی بود. اخلاص حاج قاسم در حقیقت راز محبوبیت ایشان نزد پروردگار متعال و همه مردم بود؛ به‌‌طوری که رهبر معظم انقلاب به این خصوصیت اخلاقی شهید سلیمانی اشاره فرمودند.

قائم‌مقام سابق تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به دلدادگی سردار شهید سلیمانی به امام رئوف(ع) به بیان خاطره‌ای از مراسم دریافت حکم خادمی ایشان از دست آیت‌الله رئیسی پرداخت و گفت: قبل از آغاز مراسم، مقدماتی برای آن تدارک دیده شده بود. زمانی که مراسم اهدای حکم خادمی از تولیت آستان قدس در محل تالار ولایت آغاز شد؛ سردار با لباس خادمی وارد مراسم شدند و با گرفتن حکم خادمی احساس افتخار و شور و شعف زیادی داشتند.

بختیاری ادامه داد: در آن مراسم چنان حالت معنوی و عرفانی‌ای در حاج قاسم پدیدار شده بود که همگان متوجه این دگرگونی شدند قبل از مراسم هم طی نشستی که با ایشان داشتیم چنان از حلاوت خادمی امام رضا(ع) صحبت می‌کردند که بیان حالشان قابل‌وصف نیست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به محبوبیت سردار شهید برای همه مردم افزود: پس از پایان مراسم جمعیت خدام به‌سمت سردار آمدند و تمام وجودشان از عشق به سردار پر شده بود.

وی به بیان خاطره‌ای دیگر از حضور سردار در مراسم غبارروبی ضریح مطهر رضوی  پرداخت و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی در مراسم غبارروبی مرسوم بود که شخصیت‌های روحانی داخل مضجع می‌شدند و حرم را غبارروبی می‌کردند و نذورات مردمی را با احترام بیرون می‌آورند و با گلاب آنجا را شست‌وشو می‌دادند و سابقه نداشت غیر از علما و بزرگان دین فرد دیگری به مراسم غبارروبی برود؛ ولی برای اولین بار شهید قاسم سلیمانی به حرم مطهر آمدند و برای چنین کاری از سوی آیت‌الله رئیسی دعوت شدند و زمانی که سردار اذن ورود پیدا کردند در ورودی مضجع شریف به زمین افتادند و همین‌طور که به زمین بوسه می‌زدند، اشک می‌ریختند.

بختیاری ادامه داد: زمانی که سردار وارد مضجع شدند و سر خود را روی قبر مولایمان آقا علی‌بن موسی الرضا(ع) گذاشتند و در همین حالت اشک امانشان نمی‌داد حالتی در ایشان به‌وجود آمده بود که گویی عاشق به وصال معشوق خود رسیده است؛ گریه ایشان به‌گونه‌ای بود که همه حضار هم اشک از چشمانشان سرازیر شده بود.

وی اضافه کرد: سردار پس از آن مراسم دو رکعت نماز خواندند و به‌هنگام نماز تمام توجه‌شان به معبود خود بود و چنان ارتباط قلبی با خدای خود داشتند که قابل وصف نبود.

قائم‌مقام سابق تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: ایشان هر کاری کرد، برای خدا بود. اخلاص این شهید در دل‌ها چنان نفوذ کرد که دوست و دشمن برای شخصیت او احترام قائل بودند و به او علاقه  زیادی داشتند. در روایات هم داریم کسی که با سلاح اخلاص وارد هر معرکه‌ای شود زمین و زمان از او حمایت می‌کند و ما اگر فتوحات بسیاری در جنگ با داعش خبیث داشتیم به‌خاطر اخلاص سرداران عزیزمان و در رأس آن سردار سلیمانی عزیز بود.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین