عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به ۳ استفتای جدید/
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی به ۳ استفتای جدید از جمله دربارۀ "رهن کامل خانه" و "ملحق شدن به نماز جماعت" پاسخ فرمودند.

عقیق:کانال فقه و احکام آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در شبکه‌ مجازی به‌نشانی (leader_ahkam@) جدیدترین استفتائات از معظم‌له و جواب ایشان را دربارۀ 3 موضوع مهم منتشر کرده است.

ملحق شدن به نماز جماعت در رکعت سوم یا چهارم
سؤال: اگر مأموم در بین نماز، به جماعت ملحق شود و به خیال اینکه امام در رکعت اول یا دوم است، حمد و سوره نخواند و سپس بفهمد امام در رکعت سوم یا چهارم بوده، چه وظیفه‌ای دارد؟
جواب: اگر پس از رکوع بفهمد که در رکعت سوم یا چهارم بوده، نمازش صحیح است؛ ولى اگر پیش از رکوع بفهمد باید #حمد_و_سوره را بخواند، و اگر وقت ندارد باید فقط حمد را بخواند و در رکوع خود را به امام برساند.

آیت الله خامنه‌ ای , احکام دینی , رهبر ,

رهن کامل
سؤال: خانه‌ای با رهن کامل اجاره کرده‌ایم و بعد از اجاره متوجه شدم رهن کامل صحیح نیست، برای اصلاح چه کار می توانم انجام دهم؟
جواب: اگر صاحب‌خانه ـ با صرف نظر از قرارداد قبل ـ نسبت به تصرف شما در خانه راضی باشد، وظیفه‌ای ندارید، وگرنه، اجرت المثل مدت گذشته را ضامن هستید و برای آینده باید برای قرارداد جدید اقدام کنید.

آیت الله خامنه‌ ای , احکام دینی , رهبر ,

نخواندن سوره پس از الحاق به نماز جماعت
سؤال: اگر امام در رکعت سوم باشد و ما در رکعت دوم و یا اول باشیم و وقت برای خواندن سوره نباشد، چه وظیفه‌ای داریم؟ اگر سوره بخوانیم و خود را در سجده به امام برسانیم، نماز به جماعت صحیح است؟
جواب: اگر بدانید چنانچه سوره را بخوانید در رکوع به امام نمى‏‌رسید، باید سوره را نخوانید و اگر خواندید و به رکوع نرسیدید نماز فُرادا می‌شود.

آیت الله خامنه‌ ای , احکام دینی , رهبر ,


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین