عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با اشاره به اثری که همزمان با سالگرد شهید سلیمانی منتشر خواهد شد، گفت: کتاب «نامزد گلوله‌ها» در ۲۵۰ صفحه به قلم «مرتضی سرهنگی» آماده چاپ است و از سوی انتشارات خط مقدم منتشر می‌شود.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله در گفت‌وگویی درباره دست‌نوشته‌های به جا مانده از شهید حاج قاسم سلیمانی و انتشار آنها اظهار داشت: باید اذعان کرد دست‌نوشته‌های حاج قاسم از سه و حتی ۱۰ کتاب هم بیشتر خواهد شد؛ چرا که اولا حاج قاسم نامه‌های متعددی به افراد می‌نوشت که آنها هم قابلیت انتشار دارند و در ثانی دست‌نوشته‌هایی هم دارند که برای خودشان یا فرزندان شهدا تحریر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های رهبر انقلاب که حاج قاسم هم آن را دارا بود اینکه به همه نامه‌ها پاسخ می‌داد، گفت: حضرت آقا در نامه‌ای به دختر شهیدی نوشته‌اند: «امکان ندارد نامه‌ای به دست من برسد و جواب ندهم». حاج قاسم هم به همین روش مقید بود و نامه‌ها را پاسخ می‌داد و برای فرزندان شهدا دست‌نوشته‌هایی ارسال می‌کرد. در کنار آن یادداشت‌هایی را برای برخی کتاب‌ها می‌نوشت و اگر قرار باشد منتشر شود، کتاب‌های زیادی از این دست خواهیم داشت که ما در حال پیگیری این مسئله هستیم.

حجت‌الاسلام شیرازی یادآور شد: حاج قاسم دو کتاب نوشت؛ یکی کتاب «خاطرات کربلای ۵» و دیگری درباره عملیات‌ها. در آخرین جلسه‌ای که با ایشان داشتم و بحث کتاب مطرح شد، بنده اصرار کردم که این کتاب‌ها را تحویل بدهید تا منتشر کنیم. ایشان گفت: «خودم باید ویراستاری کنم اما وقت نمی‌کنم.»

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از این گفت‌وگو با توضیح این مطلب که حاج قاسم خاطرات روزانه‌اش را کامل می‌نوشت، تصریح کرد: حدود ۷۰ دفتر از این دست نوشته‌ها هم وجود دارد که برخی اکنون و برخی‌ در آینده قابلیت انتشار دارند. ضمن اینکه حاج قاسم برای همه فرزندانش نامه می‌‌نوشت. ایشان یک مرتبه به من گفت: «معمولا در سفرم و از فرزندانم دور هستم، اما با نامه ارتباط داریم. چون من برای تک تک‌شان نامه می‌نویسم.» مثل نامه‌ای که «فاطمه» خانم فرزند ایشان  آن را در محضر رهبر انقلاب قرائت کردند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی برای فرماندهان لشکر ثارالله دست‌نوشته‌هایی دارد که برخی منتشر شده و برخی منتشر نشده باقی است. اگر بنا باشد مجموعه این دست نوشته‌ها هم چاپ شود شامل ده‌ها کتاب خواهد شد.

* خاطراتم از حاج قاسم پس از تکمیل به قلم سعید علامیان منتشر می‌شود

شیرازی در پاسخ به این سوال که آیا پس از «شاخص‌های مکتب قاسم سلیمانی» کتاب دیگری در دست دارید، توضیح داد: کتاب مجموعه خاطرات بنده از حاج قاسم توسط آقای سعید علامیان نوشته شده و بنا بود برای سالگرد این شهید بزرگوار منتشر شود، اما ترجیح داده شد کتاب تکمیل‌تر شود. اکنون ۱۲ بخش دارد که  احتمالا بیش‌تر خواهد شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با تاکید بر اینکه مجموعه خاطرات دیگران از حاج قاسم به نام «سیمای سلیمانی» توسط بنده تدوین شده و آن هم قرار بود برای سالگرد ایشان منتشر شود، افزود: بنا شد این کتاب هم تکمیل شده و پس از آن چاپ شود تا کتابی در شان حاج قاسم در حدود ۵۰۰ صفحه منتشر شود.

* مرتضی سرهنگی از سردار دل‌ها نوشت

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با اشاره به اثری که همزمان با سالگرد سپهبد شهید سلیمانی منتشر خواهد شد، گفت: کتاب «نامزد گلوله‌ها» در ۲۵۰ صفحه به قلم «مرتضی سرهنگی» مهیای چاپ شده و قرار است از سوی انتشارات خط مقدم روانه بازار کتاب شود.

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به کتابی که توسط  مصطفی رحیمی، نویسنده کتاب «بابا نظر» برای حاج قاسم تالیف شده گفت: «زندگینامه حاج قاسم» اثری است که به قلم آقای رحیمی نویسنده کتاب «بابانظر» آماده انتشار است و به زودی چاپ خواهد شد.

* به اشتباه می‌گفتند مگر حاج قاسم ولایت‌پذیر نبود، چطور دو فرزند داشت؟

وی در خصوص این موضوع که شنیده شد در یک کتاب که در گذشته منتشر شده بود، تعداد فرزندان شهید سلیمانی به اشتباه قید شده بود و این امر موجب دلخوری و تذکر ایشان شد، ابراز داشت: در زمان حیات سردار سلیمانی، کتابی به نام «حاج قاسم» چاپ شد. من دو بار به ناشر تذکر دادم که این کتاب را چاپ نکنید. حتی حاج قاسم به وزارت ارشاد نامه‌ای نوشت تا جلوی چاپ کتاب را بگیرد، اما سرانجام کتاب منتشر شد. این کتاب در شان حاج قاسم نیست و ضعیف است. در این کتاب، یک مصاحبه با سردار سلیمانی از سال ۶۹ منتشر شده که در آن زمان، سردار دو فرزند به نام‌های حسین و نرجس داشت. پس از آن هم بسیاری به آن استناد کرده و همین گونه تعداد فرزندان سردار را قید کردند؛ در حالی که حاج قاسم ۶ فرزند دارد؛ یکی از آنها از دنیا رفته است و پنج فرزند به نام‌های نرجس، حسین، فاطمه، زینب و رضا دارد. بعضی‌ها به بنده گفتند سردار سلیمانی که می‌گویید ولایت‌پذیر است چرا فقط دو تا بچه دارد؟ اینها طبق کتاب، این تفسیر را مطرح می‌کردند؛ در حالی که این موضوع برای سال ۶۹ بود و در آن زمان سردار دو فرزند داشتند. حتی به تازگی دو ـ سه کتاب چاپ شد که از آن مساله نقل قول کرده بودند و بنده تذکر دادم که باید در پاورقی توضیح داده شود این مصاحبه برای گذشته بوده و اکنون ایشان ۵ فرزند دارند.

 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین